تنش میان مسکو و انگلیس بالا گرفت

روسیه: لندن با مفسدان اقتصادی همکاری می‌کند

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه بطور کنایه آمیز در صفحه مجازی خود خطاب به وزیر خارجه انگلیس نوشت: لیز تراس! نکته اصلی این است که از اظهارات خود عقب نشینی نکنید. ما به شما بسیار امیدواریم. فهرستی را به شما ارسال کرده‌ایم که در آن اسامی سرمایه‌داران فاسد که روسیه خواهان استرداد شده است، قرار دارد.

کد خبر: ۱۲۰۵۱۵
۱۴:۳۶ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

دیدارنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز وزیر خارجه انگلیس برای مصادره اموال سرمایه‌داران روس مقیم آن کشور، لندن را به همکاران با مفسدان اقتصادی متهم کرد.

ماریا زاخارووا روز دوشنبه بطور کنایه آمیز در صفحه مجازی خود خطاب به وزیر خارجه انگلیس نوشت: لیز تراس! نکته اصلی این است که از اظهارات خود عقب نشینی نکنید. ما به شما بسیار امیدواریم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: هیچ یک از منافع زودگذر مالی انگلیس نمی‌تواند از دموکراسی و آزادی مهم‌تر باشد. ایده خود (درباره مصادره اموال سرمایه داران روس مقیم انگلیس) را به اجرا درآورید. می‌توانید برای دریافت مدال بخاطر همکاری با روسیه امیدوار باشید. تلاش کنید.

زاخارووا ادامه داد: فهرستی را به شما ارسال کرده‌ایم که در آن اسامی سرمایه‌داران فاسد که روسیه خواهان استرداد شده است، قرار دارد.

وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد که لندن از طریق اقدامات بازدارنده و دیپلماسی، تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا روسیه را از تهاجم به واکراین منصرف سازد.

وی این احتمال را بعید ندانست که در چارچوب تشدید تحریم‌های ضدروسی و در صورت متشنج‌تر شدن اوضاع پیرامون اوکراین، لندن اموال و دارایی‌های سرمایه داران روس را مصادره کند.

تراس با اشاره به اینکه انگلیس حمایت‌های خود از کشور‌های بالتیک را افزایش خواهد داد، افزود: دولت انگلیس درحال تقویت رژیم تحریم‌های خود است تا بتوانیم اهداف بیشتری که مرتبط با روسیه هستند را تحریم کنیم.

به گزارش رسانه‌های روسی، قرار است در روز‌های آینده وزیران دفاع و خارجه انگلیس برای دیدار با همتایان خود به روسیه سفر کنند.

مسکو بار‌ها اعلام کرده که قصد حمله به اوکراین را ندارد. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به تازگی هشدار داد: تا آنجا که به فدراسیون روسیه بستگی دارد، جنگی روی نخواهد داد. ما خواهان جنگ نیستیم، اما اجازه نخواهیم داد منافع‌مان گستاخانه پایمال و نادیده گرفته شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در تماسی تلفنی با امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود گفت که پیشنهاد‌های آمریکا و ناتو در مورد مسئله امنیتی، نگرانی‌های اصلی مسکو را مورد توجه قرار نداده است.

ساکنان روس تبار منطقه دونباس در شرق اوکراین، از سال ۲۰۱۴ دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

کشور‌های غربی و کی‌یف به تازگی ادعا‌هایی درباره «تهاجم» احتمالی روسیه به اوکراین منتشر کرده‌اند. مسکو این ادعا‌ها را "پوچ و بی‌اساس" خواند و از آن به عنوان ترفندی برای تشدید تنش‌ها یاد و اشاره کرد که روسیه هیچ تهدیدی برای کسی ایجاد نکرده است.

روسیه بار‌ها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است، اما کی‌یف، مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: روسیه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: