روسیه چه درخواستی از «غرب» دارد؟

با اعلام وزیر خارجه روسیه، مسکو از کشور‌های عضو ناتو و سازمان امنیت و همکاری اروپا می‌خواهد تا تعهداتشان را در مورد عدم تقویت امنیت به قیمت امنیت سایر کشور‌ها شفاف سازی کنند.

کد خبر: ۱۲۰۳۹۴
۱۴:۱۹ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

دیدارنیوز: وزیر خارجه روسیه امروز (یکشنبه) گفت، مسکو از کشور‌های عضو ناتو و سازمان امنیت و همکاری اروپا می‌خواهد تا تعهداتشان را در مورد عدم تقویت امنیت به قیمت امنیت سایر کشور‌ها شفاف سازی کنند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به کانال یک تلویزیون این کشور گفت: امروز به نمایندگی از وزارت امور خارجه، درخواستی رسمی به همتایان خود در کشور‌های عضو اتحاد و سازمان امنیت و همکاری اروپا ارسال می‌کنیم و درخواستی فوری داریم تا توضیح دهند که چگونه آن‌ها قصد دارند به تعهد خود مبنی بر عدم تقویت امنیت‌شان در ازای امنیت دیگران عمل کنند و اگر هم چنین قصدی ندارند، باز هم دلیل آن را توضیح دهند.

وزیر خارجه روسیه همچنین به این نکته اشاره کرد که واکنش ناتو و سازمان امنیت و همکاری اروپا محور تعیین پیشنهاد‌های بعدی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از آن مطلع می‌شود.

لاوروف ادامه داد: در این مدت کشور‌های عضو ناتو به سمت شرق گرایش پیدا کرده‌اند و اکنون نوبت به اوکراین رسیده است. آن‌ها می‌خواهند این کشور را به سمت خودشان بکشانند. اگرچه واضح است که اوکراین آماده نیست و این مساله هیچ کمکی به تقویت امنیت ناتو نخواهد کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: روسیه ناتو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: