مدودچوک: روسیه به اوکراین حمله نمی‌کند

رهبر مخالفان دولت اوکراین گفت: من باور نمی‌کنم که روسیه به اوکراین حمله می‌کند، اما اگر شما باور می‌کنید و با کمک آن در جامعه اوکراین ترس و هراس بوجود می‌آورید، باید اقدامات متقابل بکار گیرید.

کد خبر: ۱۲۰۲۸۳
۱۴:۱۹ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰

دیدارنیوز: ویکتور مدودچوک نماینده پارلمان اوکراین و رهبر حزب «اپوزیسیونایا پلتفرم زا ژیزن» (حزب اصلی مخالف دولت اوکراین) اعلام کرد که امکان تهاجم روسیه به اوکراین را باور نمی‌کند.

مدودچوک روز شنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی اوکراینی «اوکرلایو» گفت: اصطلاح تهاجم در اوکراین بسیار رایج شده است و در شبکه اینترنتی به کرات با آن مواجه می‌شویم.

وی افزود: منظور از تهاجم، حمله روسیه به اوکراین است و با بکارگیری این اصطلاح، در واقع در اوکراین تشنج آفرینی می‌شود.

رهبر مخالفان دولت اوکراین با بیان اینکه، تهاجم روسیه را ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین و نزدیکان وی مطرح می‌کنند، خطاب به رهبری اوکراین اظهار کرد: اگر شما این مساله را به مردم اوکراین تحمیل می‌کنید، در آن صورت چه اقداماتی را برای مقابله با تهاجم روسیه بکار می‌گیرید؟

مدودچوک افزود: به عنوان مثال من باور نمی‌کنم که روسیه به اوکراین حمله می‌کند، اما اگر شما باور می‌کنید و با کمک آن در جامعه اوکراین ترس و هراس بوجود می‌آورید، باید اقدامات متقابل بکار گیرید.

وی در ادامه گفت که ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین سعی دارد در این کشور سیستم ضد روسیه بنا کند و با بکارگیری زور این کار را می‌کند.

رهبر مخالفان دولت اوکراین خاطر نشان کرد: امروز در اوکراین سیاست ضدروسیه حاکم شده است و در مورد زبان روسی تبعیض قائل می‌شوند و سعی می‌شود که بزور ساکنان کشور اوکراینی شوند.

تنش آفرینی آمریکا به اقتصاد اوکراین ضربه می‌زند

داوید آراخامیا نماینده مجلس پارلمان اوکراین از حزب اوسلوگا نارودا تحت رهبری ولادیمیر زلنسکی هم امروز گفت: ترس و نگرانی که آمریکا و کشور‌های غربی در مورد تهاجم روسیه به اوکراین بوجود می‌آورند، به اقتصاد این کشور ضربه می‌زند.

به گزارش ریانووستی آراخامیا گفت: اکثر مردم اوکراین شاهد بودند چگونه چند تاریخی که در مورد تهاجم روسیه به اوکراین مطرح شده بود درست از آب درنیامد و این اقدامات در واقع وحشت آفرینی در بین مردم است.

این نماینده مجلس اوکراین خاطرنشان کرد که دیمیتری کوله با وزیر خارجه اوکراین بار‌ها این مساله را مطرح کرده و آن را اقدامات غیردوستانه آمریکا در مورد کی یف خوانده بود.

ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفت: تهدید تحریم‌ها علیه روسیه برای محافظت از کشورش طراحی نشده است، بلکه بیشتر برای محافظت از اتحادیه اروپا است.

به گزارش سی ان ان، زلنسکی جمعه شب به خبرنگاران خارجی در کی یف افزود: این تحریم‌ها برای کمک به کشورمان طراحی نشده است، بلکه برای جلوگیری از تجاوز تمام عیار به اتحادیه اروپا است.

زلنسکی تصریح کرد، تهدید روسیه قریب الوقوع و مستمر است، اما کشورش آموخته که با آن زندگی کند.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین از رهبران کشور‌های غربی خواست که نگویند جنگ روسیه و اوکراین "از فردا آغاز خواهد شد"، زیرا این امر باعث ایجاد وحشت و آسیب به اقتصاد اوکراین می‌شود.

وی تصریح کرد: من شروع به گفتگو با رهبران کشور‌ها کردم و به آن‌ها توضیح دادم که باید اقتصاد را تثبیت کنیم، آن‌ها می‌گویند "فردا جنگ است، این یعنی وحشت.

زلنسکی همچنین تصمیم ایالات متحده و انگلیس برای خروج برخی از کارکنان سفارت‌های خود در کی یف را اشتباه خواند.

به گزارش رسانه‌های روسی، بین اوکراین و آمریکا درباره تهدید تهاجم روسیه به اوکراین دودستگی و اختلاف افتاده است و کی یف از تنش آفرینی بیش از حد واشنگتن در این وضعیت که فضای سرمایه گذاری در اوکراین را متشنج می‌کند، ناراضی است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: