دستگاه کنترل هوشمند تجهیزات سرمایشی در بستر "اینترنت اشیا" رونمایی شد

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به رصد لحظه‌ای میزان مصرف مشترکان برق ، گفت: سامانه جامع هوشمندسازی بارهای کنترل پذیر با کمک تجهیزات کنترل هوشمند بار سرمایشی ادارات در بستر ‌IOT "اینترنت اشیا" رونمایی شد.

کد خبر: ۱۲۰۱۱۵
۱۴:۲۹ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰

دیدارنیوز خوزستان:علی سلیمانی روز چهارشنبه بیان کرد: هدف از ارایه این برنامه مانیتورینگ و مدیریت تجهیزات سرمایشی مشترکان اداری (کولرها و...) با استفاده از اینترنت و تکنولوژی‌ روز به همراه قابلیت کنترل از راه دور برای کاهش پیک بار است و با توجه به نظام‌نامه برنامه "پاسخگویی هوشمند-IOT" ، با اجرای این طرح، پیک مصرف برق در ساعت‌های اداری کاهش می‌یابد.

سلیمانی با اشاره به برنامه‌های مشابه برای "پاسخگویی بارشبکه" که تاکنون در دسترس بوده ، گفت: برنامه کاهش یا قطع بار برنامه‌ریزی شده صنایع، برنامه مولدهای خود تامین نمونه ای از برنامه‌های "پاسخگویی بار" بوده که تاکنون اجرایی شده و هم اکنون با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه تکنولوژی تجهیزات اندازه‌گیری هوشمند، بستر بسیار مناسبی برای استفاده از تجهیرات هوشمند برای کنترل انرژی مصرفی و جمع آوری اطلاعات مصرف به وجود آمده است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به اینکه برنامه "پاسخگویی بار هوشمند" ، امکان مشارکت مشترکان در برنامه‌های "پاسخگویی بار" بدون نیاز به مداخله انسانی بر اساس تکنولوژی هوشمند را فراهم می‌کند، ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه، اطمینان از توان قابل کاهش و قابل قطع در زمان اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار و کاهش هزینه‌ مصرف برق مشترکان است.

وی گفت: در برنامه "پاسخگویی بار هوشمند" تجهیزات نصب شده مشترکان به طور مستقیم سیگنالی را از طرف شرکت توزیع دریافت کرده و استراتژی قطع بار را بدون دخالت مشترکان انجام می‌دهد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان افزود: آموزش، ارایه اطلاعات و هماهنگی نصب و اجرا در ساختمان های اداری شهرستان های دزفول ، آبادان ، ماهشهر ، بهبهان و شوشتر با حضور مدیران‌ توزیع برق این شهرستان ها انجام و همچنین نصب نخستین مورد در ساختمان ستادی اهواز بهره برداری شد.

بر این اساس IOT (اینترنت اشیا) ، زیرساختی جهانی برای جامعه اطلاعاتی ، بر اساس فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی دارای قابلیت تعامل‌پذیری است که از طریق اتصال (فیزیکی و مجازی) اشیای خدمات پیشرفته‌ای را ممکن می‌سازد.

خوزستان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک برق است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.


منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: