دیدار وزیر خارجه توگو با امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه توگو که از دیروز در تهران به سر می‌برد، روز گذشته با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان، دیدار و گفتگو کرد. حسین امیرعبداللهیان پیش از ظهر امروز با رابرت دوسی وزیر امور خارجه توگو دیدار کرد.

کد خبر: ۱۱۹۹۸۷
۱۴:۰۰ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰

دیدارنیوز: وزیر خارجه توگو امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

حسین امیرعبداللهیان پیش از ظهر امروز با رابرت دوسی وزیر امور خارجه توگو دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه توگو که از دیروز در تهران به سر می‌برد، روز گذشته با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان، دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه کشور‌های آفریقایی از ذخایر طبیعی، معدنی و نیروی انسانی غنی و با استعدادی برخوردار هستند، اظهار داشت: تهران بدنبال توسعه همه جانبه روابط با کشور‌های آفریقایی از جمله توگو در راستای منافع مشترک ملت‌ها است.

رئیسی با بیان اینکه غربی‌ها در طول تاریخ عمدتا بدنبال استعمار و استثمار کشور‌های قاره آفریقا بوده و امروز نیز به اَشکال مختلف امیال و منافع خود را در این قاره دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: تلاش مردم این قاره برای حفظ استقلال خود ارزشمند است و موفقیت‌شان در گرو تاکید بر هویت ملی، فرهنگی و ایستادگی در مقابل زیاده طلبی‌ها است.

رئیس جمهور تصریح کرد: کشور‌های آفریقایی از ظرفیت‌های لازم برای توسعه و بالندگی برخوردار هستند و جمهوری اسلامی ایران از استقلال، پیشرفت و رفاه مردم آفریقا حمایت می‌کند.

«رابرت دوسی» وزیر امور خارجه توگو نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه کشورش خواهان برقراری روابط گسترده و همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران است، اظهارداشت: «لومه» به رویکرد‌های تهران در روند توسعه روابط اعتماد و اطمینان دارد و امیدوار است سیاست توسعه همکاری‌های اقتصادی با آفریقا با شراکت متقابل تقویت شود.

وزیر امورخارجه توگو با محکوم کردن تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشور‌ها و ملت‌های مستقل، تاکید کرد: ما خواهان همکاری‌های مشترک با ایران برای فعال کردن ظرفیت‌هایمان در راستای منافع متقابل هستیم.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: