امیرعبداللهیان: زن مسلمان ایرانی کمک بزرگی به دستگاه دیپلماسی می‌کند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: بانوان به عنوان ویترین زن مسلمان ایرانی در عرصه بین‌المللی سهم بسیار مهمی در انجام وظایف حقوقی، کنسولی، سیاسی برعهده دارند و کمک بزرگی به دستگاه دیپلماسی کشور می‌کنند.

کد خبر: ۱۱۹۹۰۴
۱۵:۲۸ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه اظهار داشت: زن مسلمان ایرانی در عرصه بین‌المللی سهم بسیار مهمی در انجام وظایف حقوقی، کنسولی و سیاسی برعهده دارد و کمک بزرگی به دستگاه دیپلماسی کشور می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت مقام زن که با حضور همسر رئیس‌جمهور در تالار وحدت برگزار شد، گفت: حدود ۳۰ درصد از همکاران ما در وزارت خارجه را زنان تشکیل می‌دهند و در سفارتخانه‌ها هم برخی از بانوان ریاست نمایندگی‌ها را به عهده دارند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: بانوان به عنوان ویترین زن مسلمان ایرانی در عرصه بین‌المللی سهم بسیار مهمی در انجام وظایف حقوقی، کنسولی، سیاسی برعهده دارند و کمک بزرگی به دستگاه دیپلماسی کشور می‌کنند.

امیرعبداللهیان ضمن تجلیل از خانواده‌های شهدا، گفت: خانواده‌های ایثارگران و فرزندان شهدا حدود ۳۰ درصد وزارت خارجه را تشکیل می‌دهند.

در ادامه، منصوره شریفی صدر مدیر کل امور حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه در این مراسم گفت: ۸ درصد زنان شاغل در وزارت خارجه، دکتری و ۶۰ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند که سرمایه‌های بزرگی برای وزارت خارجه هستند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: