نتایج یک نظرسنجی؛ آمریکا در مسیر اشتباه!

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید در ایالات متحده مشخص شد که ۷۵ درصد آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان با دولت جو بایدن در مسیر درستی حرکت نمی‌کند.

کد خبر: ۱۱۹۸۸۸
۱۴:۰۶ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰

دیدارنیوز: نظرسنجی جدیدی که در شرایط حال حاضر آمریکا و چالش‌های این کشور در زمینه مدیریت کرونا، تورم مهار نشده و تشدید تنش‌ها با روسیه انجام شده نشان می‌دهد که اکثریت آمریکایی‌ها (۷۵ درصد) معتقدند مسیری که کشورشان در جهت آن حرکت می‌کند، اشتباه است.

تارنمای هیل با استناد بر نتایج نظرسنجی جدید ان بی سی نیوز نوشت: بسیاری از سیاستمداران ارشد و احزاب آمریکایی در حالی که تنها ۱۰ ماه تا انتخابات میان دوره‌ای کنگره باقی مانده است، محبوبیت خود را از دست داده اند.

بیشترین کاهش محبوبیت سیاستمداران آمریکا شامل جو بایدن رئیس جمهوری این کشور و کامالا هریس معاونش بوده است.

در نظرسنجی که اکتبر گذشته انجام شده بود ۷۱ درصد از آمریکایی‌ها بر این باور بودند که کشورشان در مسیر غلطی حرکت می‌کند. این ششمین بار است که ۷۰ درصد یا بیش از ۷۰ درصد از مردم آمریکا همچون سال‌های ۱۹۹۲، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۶میلادی می‌گویند مسیری که کشورشان در پیش گرفته درست نیست.

در نظرسنجی ان بی سی نیوز همچنین دیدگاه‌های مردم درباره اقتصاد، دو قطبی گرایی سیاسی و وضعیت دموکراسی در آمریکا سوال شده است.

۶۱ درصد از شرکت کنندگان گفتند درامد خانواده آن‌ها از مخارج زندگی شان عقب افتاده است. ۳۰ درصد گفتند که حتی درامد آن‌ها با هزینه‌ها نیز برابر نیست و تنها ۷ درصد گفتند که درامد آن‌ها بالاتر از هزینه هایشان است.

درباره دو قطبی گرایی سیاسی در آمریکا، ۷۰ درصد موافق این نظر بودند که آمریکا دو قطبی شده است و نمی‌تواند مشکلات خود راحل کند و اختلافات روز به روز بیشتر می‌شود. تنها ۲۷ درصد از شرکت کنندگان گفتند که با وجود تفرقه در کشورشان می‌تواند از عهده چالش‌ها بر آید.

در سال ۲۰۱۰ وقتی این سوال از شرکت کنندگان در نظرسنجی پرسیده شد، ۵۰ درصد گفتند که آمریکایی‌ها همیشه متحد هستند.

در رابطه با وضعیت دموکراسی در آمریکا، اکثریت بیشتری گفتند که دموکراسی در این کشور تهدید می‌شود. ۷۶ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که دموکراسی در آمریکا تهدید می‌شود که شامل از هر ۷ نفر از ۱۰ دموکرات، جمهوریخواه و مستقل‌ها در آمریکا می‌شود.

نظرسنجی ان بی سی نیوز با شرکت ۱۰۰۰ نفر از افراد بزرگسال در آمریکا در بازه زمانی بین ۱۴ تا ۱۸ ژانویه (۲۴ تا ۲۸ دی) و ضریب خطای ۳.۱۰ درصد انجام شده است.

آمریکا در شرایطی که با تورم بی سابقه دست به گریبان است، به دنبال تفرقه‌ای که در حمله به کنگره در انتخابات سال ۲۰۲۰ تجلی یافت، با چالش دموکراسی واقعی در این کشور مواجه است و شعار‌های بایدن برای ایجاد وحدت در کشور در نتیجه اختلافات بر سر برخی مسائل از جمله دستورات او در دوران کووید درباره ضرورت تزریق واکسن و اختلافات شدید حزبی که مانع از اجرای طرح‌های اقتصادی اش شده است، هنوز تحقق نیافته است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: آمریکا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: