۷۰ میلیارد بدهی در شش ماه؛ امضاهای باورنکردنی رئیس

انصاری‌فرد علاوه بر پرونده‌های خارجی، یک توافق خارج از عرف با باشگاهی ایرانی داشت و بدهی جدیدی روی دست باشگاه گذاشت. امضا‌های انصاری‌فرد یکی پس از دیگری، پرسپولیس را زیر فشاری باورنکردنی قرار داده است.

کد خبر: ۱۱۹۷۹۳
۰۸:۰۱ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰

دیدارنیوز: محمدحسن انصاری‌فرد، فقط ۶ ماه مدیرعامل پرسپولیس بود، اما پرونده‌های او، هر روز داستان‌های تازه‌ای برای پرسپولیس درست می‌کند.

انتخاب محمدحسن انصاری‌فرد به جای ایرج عرب، قرار بود راه حل مشکلات مدیریتی پرسپولیس باشد. انصاری‌فرد زمانی روی نیمکت پرسپولیس نشست که این تیم گابریل کالدرون را به عنوان سرمربی انتخاب کرده بود و بازیکنان جدید هم قرارداد بسته بودند. انصاری‌فرد در چنین شرایطی، بدون حضور در نقل و انتقالات تابستانی ۶ ماه روی صندلی ریاست پرسپولیس نشست. او در همین ۶ ماه، توانست دردسر‌هایی بزرگ برای سرخپوشان ایجاد کند.

پرونده کالدرون
کالدرون و انصاری‌فرد، به عنوان سرمربی و مدیرعامل پرسپولیس رابطه چندان خوبی با هم نداشتند. اواسط نیم فصل اول، افشین پیروانی به عنوان سرپرست پرسپولیس جانشین محسن خلیلی شد و کالدرون از این تغییر راضی به نظر نمی‌رسید. صدرنشینی نیم فصل هم، رابطه کالدرون و انصاری‌فرد را بهتر نکرد. سرمربی پرسپولیس، از ایران رفت و با قانون حمایتی فیفا بخاطر تعویق دستمزد، توانست یک طرفه قراردادش را فسخ کند. پرسپولیس و کالدرون، با هم به توافق نرسیدند و فیفا، به نفع سرمربی آرژانتینی حکم داد. کالدرون، پنجره پرسپولیس را بست و این باشگاه، مجبور شد ۷۵۰ هزار دلار به او و دستیارانش بدهد. مجید صدری، مدیرعامل پرسپولیس در زمان پرداخت بدهی کالدرون بعد‌ها ادعا کرد باشگاه می‌توانسته در زمان جدایی کالدرون را با ۱۰۰ هزار دلار راضی کند. در نهایت اما، آن‌ها مجبور شدند برای بسته شدن این پرونده ۲۱ میلیارد تومان به سرمربی سابق‌شان بدهند.

اوساگونا و استوکس
انصاری‌فرد فرصت زیادی برای شرکت در نقل و انتقالات نداشت. با این وجود، دو خرید خارجی عجیب انجام داد که هر دوی آن‌ها، حسابی پرسپولیس را دچار مشکل کردند. آنتونی استوکس، ۱۵۰ هزار دلار از پرسپولیس گرفت و بعد خروج از کشور، حاضر نشد به ایران برگردد. این یعنی بر اساس قیمت وقت دلار، باشگاه ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون به این مهاجم ایرلندی داد و هیچ استفاده‌ای از او نکرد. خریدی بدتر از استوکس، کریستین اوساگونا بود. بازیکنی با کیفیت پایین، که یکی از عوامل کنار رفتن پرسپولیس از جام حذفی بود. اوساگونا بعد از کالدرون، توانسته پنجره پرسپولیس را ببندد. سرخپوشان برای باز شدن پنجره، باید رقمی حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون به او پرداخت کنند.

کابوس رادو
پرسپولیس که این فصل بخاطر پرونده کالدرون و اوساگونا نتوانست بازیکن خارجی سرشناسی به خدمت بگیرد، امیدوار بود با بسته شدن این دو پرونده نفس راحتی بکشد. بدهی کالدرون پرداخت شده و رقم پرداختی به اوساگونا هم، در حال واریز شدن است. سایه تصمیمات انصاری‌فرد اما، فعلا قرار نیست دست از سر این باشگاه بردارد. انصاری‌فرد در تصمیمی باورنکردنی، قراردادی سه ساله با بوژیدار رادوشویچ دروازه‌بان ذخیره تیم امضا کرد و رقم قرارداد او را هم افزایش داد. همین موضوع، پرسپولیس را به دردسری بزرگ انداخت. رادو پس از این تمدید قرارداد، بار‌ها قهر کرد و به لطف قانون حمایتی فیفا، پرسپولیس را تحت فشار گذاشت. در نهایت هم چند روز قبل، نامه فسخ قرارداد و شکایت ۹۳۰ هزار یورویی را به ایران فرستاد. در صورتی که او با باشگاه جدیدی قرارداد نبندد یا قرارداد ارزان قیمتی داشته باشد، پرسپولیس مجبور است تمام این رقم را به رادو پرداخت کند. رقمی که بدون در نظر گرفتن جریمه‌های احتمالی، حدود ۳۰ میلیارد تومان می‌شود.

توافق تاریخی
انصاری‌فرد علاوه بر پرونده‌های خارجی، یک توافق خارج از عرف با باشگاهی ایرانی داشت و بدهی جدیدی روی دست باشگاه گذاشت. پرسپولیس برای جانشینی گابریل کالدرون، سراغ یحیی گل‌محمدی رفت. باشگاه پدیده هم حاضر شد در ازای ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، رضایتنامه گل‌محمدی را بدهد. بندی عجیب در این قرارداد، پرسپولیس را به دردسر انداخت. انصاری‌فرد متعهد شده بود در ازای هر روز دیرکرد، باشگاه پرسپولیس جریمه‌ای ۱۰ میلیون تومانی به پدیده بدهد. بر اساس آخرین حکم کمیته تعیین وضعیت، پرسپولیس باید با احتساب جرایم ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون به پدیده پرداخت کند. البته از زمان این حکم، مدت زیادی گذشته و با اضافه شدن جرایم این مدت، پدیده می‌تواند شکایتی جدید برای دریافت رقمی حدود ۱۵ میلیارد تومان داشته باشد. امضا‌های انصاری‌فرد یکی پس از دیگری، پرسپولیس را زیر فشاری باورنکردنی قرار داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: