پای اسکوچیچ هم به میان آمد؛ گره کور کرونای آبی‌ها

پس از ابتلای تعداد زیادی از بازیکنان استقلال به بیماری کرونا، لغو بازی این تیم برابر پیکان و تاریخ دیدار با هوادار، حالا پای اسکوچیچ و تیم ملی و موضوع دعوت از بازیکنان آبی‌پوش به اردوی تیم ملی هم به میان آمده است.

کد خبر: ۱۱۹۶۱۸
۱۳:۱۳ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

دیدارنیوز: خط خوردن یا خط نخوردن بازیکنان استقلال برای دو بازی تیم ملی به یک علامت سوال تبدیل شده است.

کمتر کسی فکرش را می‌کرد بعد از شیوع کرونا روزی در فوتبال ایران، صحت و درستی کرونا گرفتن یا نگرفتن یک تیم به معضل تبدیل شود. استقلالی‌ها قبل از بازی با پیکان در جام‌حذفی اعلام کردند که ۱۷ بازیکن کرونایی دارند و به همین دلیل نمی‌توانند به میدان بروند. موضوعی که سازمان لیگ با انتشار بیانیه‌ای آن‌را تایید کرد. این موضوع از همان ابتدا با، اما و اگر‌هایی از سوی تیم‌های دیگر زیر سوال رفت. فارغ از اینکه این، اما و اگر‌ها تا چه حد صحت داشته است، استقلالی‌ها خودشان هم فکر نمی‌کردند که بحث کرونا حتی به لیگ و لیست تیم ملی هم کشیده شده و به کلاف سردرگم فعلی تبدیل شود.

بحث کرونای استقلال باعث شد تا سازمان لیگ بازی هوادار- استقلال را از روز شنبه به چهارشنبه منتقل کند. این تغییر در حالی صورت گرفته است که تیم ملی ایران پنجشنبه این هفته در مقدماتی جام‌جهانی به مصاف تیم ملی عراق خواهد رفت. با این شرایط طبیعی است که سرمربی تیم ملی بازیکنی را از استقلال به اردو دعوت نکند. این اتفاق، اما با اعتراض شدید استقلالی‌ها مواجه شده است!

آیا بازی استقلال چهارشنبه برگزار می‌شود؟

برگزاری بازی یک روز قبل از بازی تیم ملی اتفاقی است که قطعا در هیچ‌کجای دنیا شاهد آن نخواهیم بود و این تصمیم که بازیکنانی از آن دو تیم به تیم ملی دعوت نشوند حداقل واکنشی است که می‌توان از سوی کادرفنی تیم ملی انتظار داشت. با این حال استقلالی‌ها به دنبال این هستند که با لغو بازی با هوادار به بازیکنان ملی‌پوششان هم ضربه‌ای وارد نشود. اتفاقی که برنامه‌ریزی سازمان لیگ را برای برگزاری دو بازی عقب‌افتاده استقلال با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهد کرد. اگرچه سهیل مهدی در مصاحبه‌هایش از عدم لغو بازی هوادار- استقلال خبر داده، اما همانطور که مشخص است احتمال لغو این بازی بسیار بالاست و نمی‌توان روی صحبت‌های مطرح شده مسئولان سازمان لیگ حساب چندانی باز کرد. او در آخرین مصاحبه‌اش توپ را به زمین اسکوچیچ انداخته و گفته اگر سرمربی تیم ملی درخواست کند این بازی به تعویق می‌افتد.

استقلالی‌ها گویا با لغو شدن بازی‌هایشان به دلیل کرونا مشکلی ندارند و تنها مشکل آن‌ها خط خوردن بازیکنان ملی‌پوش‌شان است. البته مشخص نیست بازیکنانی که به گفته باشگاه درگیر کرونا هستند و در این مدت از تمرینات دور بوده و دوران بیماری را گذرانده‌اند چطور قرار است به یکباره به اردوی تیم ملی اضافه شوند. محمد نوری‌فر، مدیررسانه‌ای استقلال هم در آخرین مصاحبه‌اش عنوان کرد که این بازیکنان برای بازگشت به شرایط مسابقه با هوادار به زمان نیاز دارند. البته گویا این آمادگی فقط برای بازی استقلال لحاظ شده و از نظر آبی‌ها، بازیکنانشان برای اردوی تیم ملی و بازی حساس مقابل عراق نیاز به آمادگی خاصی ندارند. استقلالی‌ها از آن‌سو دراگان اسکوچیچ را به سیاست دوگانه متهم می‌کنند، اینکه او از یک طرف خواستار تعویق بازی هوادار-استقلال شد و از سوی دیگر عنوان کرد که استقلالی‌ها به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تیم ملی دعوت نمی‌شوند.

خط خوردن آخرین ملی‌پوش

استقلال در اردوی آخر تیم ملی فقط سیاوش یزدانی را به عنوان ملی‌پوش داشت که او هم برای دو بازی با لبنان و سوریه در فهرست نهایی قرار نگرفت. طرفداران صدرنشین لیگ برتر انتظار داشتند باتوجه به نمایش تیم محبوب‌شان در هفته‌های اخیر نمایندگان بیشتری در فهست تیم ملی داشته باشند. به‌نظر می‌رسد اتفاقات اخیر باعث شود تا استقلال همان یک نماینده را هم از دست بدهد.

سیاست‌های متناقض سازمان لیگ در موارد مشابه در مورد تیم‌های مختلف باعث شده تا هر اتفاقی که در فوتبال می‌افتد به یک گره بازنکردنی تبدیل شود. در حالی که سازمان لیگ فصل گذشته با تعویض بازی ذوب‌آهن به دلیل بیماری کرونا مخالفت کرده بود امسال بازی استقلال را لغو کرد تا تبعات این تصمیم فعلا به مشکل اصلی فوتبال و تیم ملی در این روز‌های حساس تبدیل شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: