فناور برتر سال 1400 شرکت ملی حفاری ایران موفق شد

فرآوری تهیه ژل های سخت پلاریزاسیون كاربردی در دستگاه magneto‐telluric

یکی از پژوهشگران و فناوران شرکت ملی حفاری ایران موفق به فراوری تهیه ژل های سخت پلاریزاسیون کاربردی در الکترودهای نان پلاریزاسیون (Polarization)، دستگاه magneto‐telluric شد.

کد خبر: ۱۱۷۶۳۳
۲۰:۴۲ - ۱۱ دی ۱۴۰۰

به گزارش  دیدارنیوز خوزستان به نقل ازروابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهندس امید علی ممبینی گوداژدر معاون مدیریت سیالات و فناور برتر سال 1400  شرکت در این باره توضیح داد: MT در علوم زمین شناسی،  ژئو الکتریک، نمودارگیری از لایه ها،  کشف معادن عمیق از جمله آب های سطحی، ژرف و ژئو ترمال و مخازن هیدروکربوری مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه  مهمترین دستاوردهای اخیر ساخت ژل  سخت پلاریزاسیون ، بررسی آلودگی محیط زیست ناشی از سوختن مواد آلی می باشد، گفت:  تاکنون 12 مقاله علمی پژوهشی، کاربردی و مطالعات موردی در همایش های مختلف ارائه و به چاپ رسانده است که آخرین آن بررسی تخصصی مشکلات حفاری در میدان نفتی آزادگان جنوبی بود که مراحل پذیرش و چاپ آن در یکی از مجلات مرتبط با نفت و حفاری انجام گرفت.

ممبینی که براساس دستورالعمل وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و انتخاب فناوران و پژوهشگران سال 1400 با امتیاز بالا با ثبت سه اختراع و فناوری نوین سطح 3 و2، گواهینامه فدراسیون بین المللی اختراعات جمهوری اسلامی ایران را کسب کرد، 4 مقاله علمی کاربردی در ارتباط با اختراعات و دو طرح فنی و تغییر کاربری، پژوهشگر برتر استان خوزستان در سال 1396و مهندس سرآمد صنعت و فناوری کشور در سال 1397 را در کارنامه فعالیت های پژوهش و فناوری خود دارد.

وی با اشاره به فرآوری ماده ارگانیک کنترل هرزروی سیالات حفاری LCM و ثبت اختراع آن، افزود: این ماده از درخت تهیه شده و نمونه آزمایشی اولیه و مقاله پژوهشی آن به مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ارائه شد.

این پژوهشگر و مخترع  به ساخت و تجاری سازی دستگاه دیجیتال آنالیز خواص سیالات حفاری و مایعات شیمیایی اشاره و اظهار کرد: تاکنون دو کتاب فنی و تخصصی منتشر که مورد استفاده دانش پژوهان و کارآموزان می باشد.

ممبینی با بیان اینکه رشد و تعالی هر سازمان در اهمیت دادن به علم، دانش، پژوهش و فناوری، توجه به نیروی انسانی پویا، خلاق، و متعهد است، گفت: نخبگان صنعتی باید حفظ شوند و کسانی باید مدیر کار باشند که چرایی کار را می دانند.    
معاون مدیریت سیالات شرکت ملی حفاری ایران ضمن قدردانی از مدیریت ارشد شرکت و مدیریت پژوهش فناوری افزود: دانش، پژوهش و فناوري کليد اقتصاد دانش بنیان، توسعه و پشتیبان تولید و اقتصاد دانش بنیان کلید تحقق حماسه اقتصادی است و در این زمینه مدیریت استفاده از ظرفیت ها و مهندسی ارزش ها، کاربست بهینه  از تجهیزات و تغییرات کاربری با استفاده از تخصص نیروهای فنی و مستعد در جامعه و سازمان حائز اهمیت می باشد.

گفتنی است به  پاس احترام به دانش، پژوهش و فناوری، مدیرعامل شرکت ملی حفاری در هفته پژوهش و فناوری که مقارن با ایام سالروز تاسیس این شرکت  شد به طور اختصاصی از پژوهشگر و فناور برتر سال 1400 شرکت تقدیر به عمل آورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: