توییت خبرنگار وال استریت ژورنال در مورد سفر گروسی به ایران

لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال نوشت: دیپلمات‌ها می‌گویند که رافائل گروسی با دست خالی از تهران در مورد دسترسی آژانس به کارگاه مونتاژ سانتریفیوژ کرج بازگشته است.

کد خبر: ۱۱۵۰۳۶
۱۵:۲۵ - ۰۳ آذر ۱۴۰۰

دیدارنیوز - لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال در توییتی در مورد سفر مدیر کل آژانس به تهران نوشت: دیپلمات‌ها می‌گویند که رافائل گروسی با دست خالی از تهران در مورد دسترسی آژانس به کارگاه مونتاژ سانتریفیوژ کرج بازگشته، اما مذاکرات یک روز ادامه یافت و کار ادامه دارد تا ببینیم آیا صدور یک بیانیه مشترک امکان پذیر است یا خیر.

گروسی در بیانیه‌ای خطاب به شورای حکام گفت: در تاریخ ۲۳ نوامبر ۲۰۲۱ در تهران با رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه ایران دیدار‌هایی داشتم. علی‌رغم تلاش‌های من، این مذاکرات و رایزنی‌های گسترده برای رسیدگی به مسائل پادمانی باقی‌مانده ایران که در دو گزارش به تفصیل شرح داده شد، بی‌نتیجه بود

گروسی افزود: علاوه بر این، برخلاف توافق صورت گرفته بین آژانس و ایران در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۱، عدم دسترسی به سانتریفیوژ در کرج به این معناست که نظارت بر تمامی تأسیسات و مکان‌های ایران در رابطه با برجام باید بازیابی شود. این موضوع به طور گسترده در رابطه با بازگشت به برجام ضروری شناخته شده است. "

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: