استقلال و پرسپولیس؛ بازسازی پشت درهای بسته!

دو تیم پرطرفدار پایتخت در روزهای اخیر تمرینات خود را پشت درهای بسته برگزار می‌کنند و حتی رسانه‌های ارگان در دو تیم نیز شانسی برای پوشش اخبار ندارند.

کد خبر: ۱۱۴۲۵۲
۱۳:۳۹ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: اواخر این هفته که لیگ برتر فوتبال ایران دوباره به جریان بیفتد احتمالا با چهره‌ای متفاوت از تیم‌های لیگ برتری، خصوصا دو تیم پرطرفدار تهران مواجه خواهیم بود. تعطیلی چند روزه فوتبال به دلیل بازی‌های ملی، فرصت خوبی برای تیم‌هایی بود که در دوره پیش‌فصل نتوانسته بودند آمادگی لازم را برای آغاز این مسابقات کسب کنند.

طبیعتا بیشتر تیم‌های لیگ برتری در دوران تمرینی و آماده‌سازی خود روز‌های ساکت و ارامی را پشت سر می‌گذارند، اما این ماجرا برای دو تیم استقلال و پرسپولیس کاملا متفاوت است. سال‌هاست که تمرینات دو تیم قرمز و آبی با حضور افراد قابل توجه برگزار شده و حتی در دوران شیوع کرونا که عامه مردم در حوزه تجمعات با عادت‌های تازه‌ای خو گرفتند نیز تمرینات این دو تیم شلوغتر از تیم‌های دیگر بوده است.

اما جالب است که تمرینات این دو تیم در یک هفته تا ۱۰ روز اخیر در فضایی متفاوت سپری شده و مسئولان دو تیم ترجیح داده‌اند با محدودیت شدیدتری دوره آماده‌سازی خود را دنبال کنند. حتی از استقلال خبر می‌رسد که در روز‌های اخیر در ورود ارکان باشگاه به زمین تمرین هم سختگیری بیشتری به خرج می‌دهند. به طور مثال حتی عکاس اختصاصی باشگاه نیز امکان حضور در تمرین‌های این تیم را پیدا نکرده و به او اجازه داده نشده که به کار معمول خود برسد.   

در تمرین پرسپولیس نیز کمابیش همین شرایط حکمفرماست و ظاهرا یحیی گل‌محمدی به دلیل ناکامی تیمش در دو بازی اخیر لیگ، در تلاش است که ریشه‌های فنی این اتفاق را پیدا کند و سرخ‌ها به همین منظور در یک اردوی نسبتا سخت از نظر رفت و آمد در تلاش هستند که به روز‌های خوب گذشته برگردند.


استقلال حتی برای بازی دوستانه‌ای که با پیشگامان داشت و از قضا ۵ گل هم به این تیم زد، اجازه نداد یک فریم عکس مثلا از شادی گل رودی ژستد بیرون بیاید. ظاهرا فرهاد مجیدی با این شیوه قصد دارد که راه هرگونه جاسوسی خبرنگاران برای کشف رمز تمرینات تاکتیکی گابریل پین را ببندد و می‌خواهد در هفته‌های پیش‌رو به عنوان مرموزترین تیم لیگ برتر پابه میدان بگذارد.

در پرسپولیس نیز می‌توان حدس زد که یحیی گل‌محمدی در تلاش است که مسائل روحی تیمش را به هر شکل ممکن حل کند و مسائل مدیریتی را هم کنار گذاشته است حتی اگر همچنان وضعیت هیات مدیره و مدیر عامل جدید چندان روشن نیست. او هم مثل هواداران تیم و حتما شدیدتر از آن‌ها منتظر دریافت تایید و رسید پول کالدرون است که قرار است از طریق وکیل او صورت بگیرد و به احتمال زیاد فردا این اتفاق خواهد افتاد. باز شدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس می‌تواند روحیه تیم را تا حد زیادی زنده کند.

استقلال در سه هفته آینده یک بازی حساس با گل‌گهر دارد، اما قرعه پرسپولیس بهتر است و به نظر می‌آید با راه افتادن مجدد لیگ برتر می‌تواند فاصله امتیازی اندک خود را با تیم‌های بالای جدول جبران کند. به هر حال هر دو تیم فعلا در سکوت خبری و قرنطینه رسانه‌ای خودخواسته، در تلاش برای بازگشتی قدرتمندانه‌تر هستند.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: