شش پرده از مناقشه تند علی علیزاده با حمید فرخ‌نژاد در اینستاگرام + پرده‌های جدید

علی علیزاده پژوهشگر سیاسی ساکن لندن با حمید فرخ‌نژاد بازیگر سینما و تلویزیون در اینستاگرام با یکدیگر وارد درگیری قلمی و رسانه‌ای شدند. بهانه این جدال قلمی، خبری بود که شبکه من و تو از مطالب اینستاگرام حمید فرخ‌نژاد منتشر کرده بود. مضامین سخنان رد و بدل شده خیلی بهداشتی! نیست ولی بیانگر دو نوع نگاهی است که در کشور ما در باره نحوه مواجهه با مسائل داخلی کشور وجود دارد.

کد خبر: ۱۱۱۳۸
۱۴:۳۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - علی علیزاده پژوهشگر سیاسی ساکن لندن با حمید فرخ‌نژاد بازیگر سینما و تلویزیون در اینستاگرام وارد درگیری قلمی شدند. بهانه این جدال قلمی، خبری بود که شبکه من و تو از مطالب اینستاگرام حمید فرخ‌نژاد منتشر کرده بود. مضامین سخنان رد و بدل شده خیلی بهداشتی! نیست ولی بیانگر دو نوع نگاهی است که در کشور ما در باره نحوه مواجهه با مسائل داخلی کشور وجود دارد.  

اول: خبر من و تو به نقل از حمید فرخ‌نژاد

پیش از آن که صحبتهای دو طرف را بخوانید خوب است ابتدا فیلم منتشره در شبکه تلویزیونی من و تو را ببینید. 

 

دوم: درخواست علیزاده از فرخ‌نژاد برای پیوستن به کمپین علیه «من‌وتو»

علی علیزاده در شبکه اجتماعی اینستاگرام، این فیلم و اظهارات حمید فرخ‌نژاد را مبنا قرار داد و منتقدانه درباره اظهارات او سخن گفت و خواستار این شد که او به کمپین مطالبه شفافیت مالی شبکه تلویزیونی من و تو بپیوندد. او خطاب به فرخ‌نژاد نوشت:

جناب آقای حمید فرخ نژاد. سلام.

از شما دعوت می‌کنم چند بار به این ویدیو نگاه کنید. مطلب خودتان است. با صدای مجری من‌وتو. صدایی که هدفش چزاندن و خراشیدن روح مخاطب ایرانی است. صدایی که لحن و حالتش برای القا و تزریق احساس بدبختی و فلاکت و بیچارگی در جامعه ایران طراحی شده. اما چه کسی مواد خام و محتوا را در اختیار این خانم مجری قرار داده؟ شما جناب آقای فرخ نژاد. البته آزاد هستید هرچه خواستید بنویسید و بگویید. من هم از حق آزادی بیان شما دفاع میکنم. اما شما بهتر از من میدانید که در وضعیت عادی به سر نمی‌بریم. و میدانید هر جمله و هر کلمه شما اگر به ضرر مردم ایران باشد صدها و هزاران بار از بلندگوهای پیشرفته کشورهایی تکرار خواهد شد که خنجر دشمنی با مردم ایران را از رو بسته‌اند. این به معنای دعوت شما به سانسور نیست. بلکه به معنای دعوت شما به مسئولانه سخن گفتن است.

شما و سلبریتی‌های دیگر در سالهای اخیر به درست یا به غلط تبدیل به مراجع اجتماعی جامعه ایران شده‌اید. و‌صحبتها و مواضعتان توان بالا و پایین کردن احساسات توده‌ای و ایجاد امواج هیجانی و عاطفی در سطح وسیع را پیدا کرده. و حتما می‌دانید که ابزار اصلی تروریسم اقتصادی ترامپ و شرکایش، همین جنگ روانی و همین ملتهب کردن احساسات توده‌ای و همین «ضریب دادن» به خشم و ناامیدی و بی صبری و کلافگی ایرانیان است. و شما و بقیه سلبریتی‌ها دقیقا دارید بدون آنکه بدانید بجای اینکه التیامی برای زخم‌های جامعه باشید به التهابهای روانی و احساسی ایرانیان دامن میزنید. و امثال من‌وتو و بی‌بی‌سی هم صدا و مطالب شما را شب به شب در ابعاد میلیونی پخش می‌کنند. ساده بگویم: رفتار شما اگرچه با نیت دلسوزی برای وضعیت اقتصادی مردم است، اما در عمل یکی از دلایل بی ثباتی بازار و یکی از دلایل بدتر شدن وضع اقتصادی مردم است.

جناب آقای فرخ‌نژاد، بار دیگر که در شبکه های اجتماعی مطلبی می‌نویسید، قبل از منتشر کردن، مطلب خودتان را با صدای این خانم مجری شبکه من‌وتو بشنوید، با این صدا که انگار از فروپاشی اقتصادی و‌فقر مردم ایران لذت می‌برد و از خودتان بپرسید مطلب شما چه احساسی در میلیونها ایرانی ایجاد می‌کند.

جناب آقای فرخ‌نژاد! تلویزیون من‌وتو دوست مردم ایران نیست. از شما صمیمانه دعوت می‌کنم به کمپین مطالبه شفافیت مالی تلویزیون من‌وتو بپیوندید. و همینطور به شما التماس می‌کنم با نوشته‌هایتان نادانسته، سوخت ماشین جنگی تلویزیون من‌وتو را تامین نکنید. یا به عبارتی: حرف‌های من‌وتویی یا حرف‌های من‌وتو پسند نزنید.

 

 

سوم: واکنش حمید‌ فرخ‌نژاد به صحبت‌های علی علیزاده

حمید فرخ‌نژاد در صفحه شخصی خود به پست علی‌علیزاده واکنش نشان داد. وی که با کنایه سخن خود را آغاز کرده، در اینستاگرام خودش نوشت:

جناب آقاي استاد علي عليزاده

پست دلسوزانه و نصايح مادرانه شما واصل گرديد. تقارن تذكر شما و همزماني احضارم جهت توضيح پاره اي مسائل جالب توجه بود! 
خوشحالم از كيلومترها اونورتر به فكر مردمت هستي و مشكلات اقتصادي اونها رو درك مي‌كني. ولي خدمتت عرض كنم، قصد ندارم به نصايح گهربارت عمل كنم. چهل ساله توي مملكتمون عده‌اي خودشيرين و عده‌اي مال مردم خور با تكنيك جنابعالي كه «آب به آسياب دشمن نريزيد» و «در اين شرايط حساس كنوني»، مطبوعات و وجدان بيدار جامعه رو به سكوت وا داشتند و چراغها رو خاموش كردن تا سارقان و غارتگران بيت‌المال با خيال راحت ببرند و بخورن و از حوالي محل اقامت حضرتعالي به ريش اين مردم بخندند. نه برادر! ميگم، بازم ميگم حجم گسترده رانت و فساد اقتصادي و فاميل بازي در اين مملكت ريشه در همين نگاه جنابعالي داره، اتفاقا سياه‌نمایی، نگفتن و سكوته! كاش گوشه‌اي از مشكلات و شكواييه‌هايي كه طي اين روزا از طرف اين آدماي بي پناه و از سر ناچاري به من هيچكاره منتقل مي‌شد، به تو ارجاع داده مي‌شد. اون وقت اگه مي‌تونستي ساكت بشيني و منعكس نكني، توي وجدانت شك مي‌كردم، كارت رو بكن و به شغلت برس، تاريخ درباره عملکرد من و شما قضاوت خواهد کرد.

چهارم، عصبانیت علیزاده و سوالات شخصی او از حمید‌ فرخ‌نژاد

 این واکنش فرخ‌نژاد البته از سوی علی علیزاده بی‌جواب نماند. علیزاده هم مطلب نوشت و هم فیلم منتشر کرد و در هر دو، حمید فرخ‌نژاد را به باد انتقاد گرفت و مدعی شد که او همراه و رفیق امامی (سازنده سریال شهرزاد) است که بزرگترین دزدی مالی را از صندوق ذخیره فرهنگیان انجام داده است. علیزاده خطاب به فرخ‌نژاد نوشت:

قسمت اول:

جناب آقای فرخ‌نژاد. سلام مجدد.

اول، من یک فعال سیاسی و رسانه‌ای هستم. تمام زندگیم همینجا شفاف روبروی شما و مخاطبانم است. اگر گمان می‌کردم دستگیر کردن شما ذره‌ای امنیت هشتاد میلیون ایرانی را بیشتر تامین می‌کند و مانع ایجاد یک سوریه و لیبی دیگر می‌شود مطمئن باشید به شکل علنی می‌نوشتم فرخ نژاد باید دستگیر شود. آنقدر هم در این سالها دروغ از مدعیان صنعت حقوق بشر شنیده‌ام که نگران قضاوت و‌ حمله‌شان نمی‌بودم. اما معقدم هرگونه برخورد امنیتی با افرادی مثل شما در سالهای گذشته فقط و فقط باعث ایجاد مظلوم نمایی کاذب و محبوبیت کاذب برای افرادی مثل شما و گفتار سیاسی تان شده که صریحا معتقدم گفتار استعماری و وطن‌ستیزانه است. نه. آقای فرخ نژاد. شما و بقیه سلبریتی‌هایی که این سالها الفبای غیرت ملی را زیر سوال بردند باید در مقابل افکار عمومی احضار و محاکمه شوند. شفاف شفاف. مقابل چشمهای مردم. نه اینکه بروید در مخفیگاه نیروهای امنیتی معامله کنید و بعدا با گرفتن دستمزدهای سنگین فیلمهای خاص بسازید.

قسمت دوم:

آقای فرخ‌نژاد. گفته‌اید چهل سال است با سکوت رسانه‌ها عده‌ای مال مردم خور و غارتگر بیت‌المال پولها را به حوالی جایی که من هستم برده‌اند. آقای فرخ نژاد! حوالی جایی که من هستم دقیقا یعنی کجا؟ شما مگر خودتان گرین کارت آمریکا ندارید؟ چقدر از اموال شما در آمریکا سرمایه‌گذاری شده؟ چقدر از ریالهای هشتاد میلیون مردم ایران را به دلار تبدیل کرده‌ و در آمریکا و کانادا به شکل ملک و آپارتمان سرمایه‌گذاری کرده‌اید؟

قسمت سوم:

آقای فرخ‌نژاد. شما دوستی عمیق و همکاری حرفه‌ای جدی با محمد امامی داشته‌اید. با او و فرزندانش در کانادا و آمریکا رفت و آمد خانوادگی هم دارید. چرا یک بار یک پست درباره محمد امامی نمی‌گذارید و به مخاطبانتان حقیقت رابطه‌تان با محمد امامی را نمی‌گویید؟ چرا نمی‌گویید محمد امامی تهیه کننده سریال شهرزاد کسی است که می‌گویند سیزده هزار میلیارد تومن از صندوق بازنشستگی فرهنگیان دزدیده است. به همین راحتی. آقای فرخ نژاد. سیزده هزار میلیارد تومن میدانید یعنی چه؟ آنهم وقتی دلار سه هزار تومن بود؟ آیا بخشی از پولی که رفیق شما با خیال راحت از نهصد هزار معلم مستضعف این کشور غارت کرد به جیب شما هم رسید؟ شما که اهل شفافیت هستید چرا بعد از پنج سال سکوت یک پست ناقابل درباره محمد امامی و رابطه خودتان با این فرد شفاف‌سازی نمی‌کنید؟

قسمت چهارم:

جناب آقای فرخ نژاد. از شخصیتهای فرهنگ خودمان نقل قول و حدیث نمی‌آورم. از رییس جمهور آمریکایی می‌آورم که گرین کارتش را دارید و پولی که از اقتصاد ایران در می آورید را سالی چند ماه آنجا خرج و سرمایهگذاری میکنید. جان اف کندی رییس جمهوری امریکا میگوید: «نپرس کشورم برای من چه کرده. بپرس تو برای کشورت چه کردی؟» حالا من از شما میپرسم. فقط یک فقره دستمزد شما در سال نود و دو برای فیلم «استرداد» چهارصد و هشتاد میلیون تومن یعنی معادل سه میلیارد تومن امروز بود. با این پول چه کردید؟ چقدر برایش مالیات دادید؟ آن موقع برای ندادن مالیات، ارتباطات با نیروهای امنیتی و استفاده از پارتی بازی اشکالی نداشت؟ راستی شما که بچه آبادان هستید این سالها می‌توانستید با ده درصد پول یک آپارتمان تان در امریکا، یک مدرسه در آبادان بسازید؟ چرا نساختید؟

قسمت پنجم:

آقای فرخ‌نژاد. شما نماد هستید. نماد فساد و تباهی و زوال فرهنگی. شما نماد کسی هستید که با محمد باقر قالیباف فالوده میخورد و نیم ساعت بعدش با حسن روحانی بستنی میزند تا هر کدامشان رییس جمهور شدند او دستمزدهای چند صد میلیونی اش را از دست ندهد. شما نماد کسی هستید که سال هشتاد و هشت منتقد نظام بودید و همزمان هم از امنیتی ترین نهادهای نظام و همینطور از دولت احمدی نژاد حقوق های کلان میگرفتید و در فیلم هایشان بازی میکردید. شما کسی هستید که در فرهنگ عامه می‌گویند «بچه زرنگ». و شما تازه به جای اینکه از نداشتن اصول اخلاقی سرافکنده شوید دو قورت و نیم تان باقی است و به این بچه زرنگ بودن افتخار هم می‌کنید. اما بچه زرنگ بودن شما و رفقایتان مثل محمد امامی امروز کار ما را به اینجا رسانده. کسی از شما نخواسته نقد نکنید. بلکه خواسته با دشمن خارجی همکاری نکنید و با نویز و عربده‌کشی فضا را آلوده نکنید تا راه اصلاح و اندیشه و تغییر در این جامعه بسته نشود. تا آنها که سلامت مالی و اخلاقی ‌شان اثبات شده است و ذهن شان هم مستعمراتی و غربزده نیست، پا به میدان بگذارند و بدون اینکه به دشمن پاس گل بدهند، مقابل فساد و ناکارآمدی بایستند، نه کسانی که رفیق دزد هستند و شریک قافله.

علیزاده در پانوشت این یادداشت خود تاکید کرد: تمام اطلاعات این متن با یک سرچ ساده اینترنتی بدست آمد. او سپس لینک مطلبی را گذاشت که پیشتر سایت مشرق نیوز علیه فرخ نژاد منتشر کرده بود:  www.mashreghnews.ir/amp/880736.

پنجم: واکنش حمید‌ فرخ‌نژاد به سوالات علی علیزاده

فرخ‌نژاد البته این سخنان علیزاده را تهمت قلمداد کرد و در جوابیه مختصر خود نوشت:

«خب چه افتخاري بالاتر از اينكه مورد غضب و حمله اين مزدورهاي مجازي قرار بگيري، شما كه در تهمت زدن بدون مدرك و اعترافات تلویزيوني و فتوشاپ و مونتاژ صاحب رساله ايد، ولي خدا رو شكر هر چي بيشتر بكوبيد، عزت پيش مردم بالاتر ميره، هر چي با اكانت فيك بيشتر فحش بديد و پست بزاريد حقانيت طرف بيشتر اثبات ميشه. شما كه نه دين داريد نه اخلاق ، توضيح دادن در باره تهمتها و حرفاي بي اساستون چه فايده‌اي داره، همين فرمون بريد جلو ، اوني كه از شما فحش بخوره پيش مردم عزيزتره».

ظاهرا کار کامنت نوشتن زیر اینستاگرام فرخ‌نژاد ابعادی پیدا کرد که او نتوانست پیامدهای آن را بپذیرد و به همین دلیل امکان کامنت در اینستاگرام خود را بست تا غائله بخوابد. او در این زمینه نوشت: «دوستان عزیزم، امروز به من تذکر داده شد طبق قانون، مسئولیت کامنتهای شما عزیزان متوجه دارنده صفحه می‌باشد، مسئله‌ای که تا امروز از آن بی‌اطلاع بودم. با عرض معذرت و به همین دلیل کامنت‌ها رو می‌بندم».

ششم: آخرین واکنش علی علیزاده به بستن کامنت‌های اینستاگرام فرخ‌نژاد و افشاگری در مورد محمد امامی

علیزاده که از همان ابتدا با یک ماهیت ضدسرمایه‌داری وارد این مباحث شده بود و هنوز خود را مخالفت تند و تیز سرمایه‌داری جهانی و جریانهای سرمایه‌داری در داخل کشور معرفی می‌کند، در آخرین مرحله از این مناقشه قلمی و تصویری و رسانه‌ای، یک پیام تصویری منتشر کرد و در مقدمه آن نوشت:

«سخنی با حمید فرخ نژاد و بقیه نظافتچی‌های سرمایه‌داری مالی نوظهور ایرانی. از کیفیت پایین صدا و تصویر عذر می‌خواهم. دوربین همسایه‌ام را قرض کردم و کورمال کورمال این ویدیو را ساختم و چندان هم از مسائل تکنیکی فیلمبرداری سر در نمی‌آورم. اما رسانه اسلحه ماست و کار با آن را خواهیم آموخت.

 
ظاهرا این دعوا به همین جا ختم نخواهد شد و دیر نیست که بار دیگر با ورود فرخ‌نژاد یا یکی از همفکران او برای پاسخ دادن به علیزاده، بار دیگر شاهد داغ شدن آن باشیم. 
 
پرده‌های جدید
 
همانگونه که انتظار می‌رفت مناقشه حمید فرخ‌نژاد با علی علیزاده تمام نشد و به شکلی ادامه یافت. حمید فرخ‌نژاد با حضور در تی وی پلاس جواب صحبت‌های علیزاده را داد و ارتباطش با محمد امامی و داشتن گرین کارت را تایید کرد.

حمید فرخ‌نژاد: زیر ۱۰ هزار دلار ماهانه‌ای که باید برای خانواده‌ام بفرستم زاییدم!

حمید فرخ‌نژاد با حضور در برنامه اینترنتی تی وی پلاس به ارتباطش با محمد امامی، داشتن گرین کارت اشاره کرد و جواب صحبت‌های علی علیزاده را داد. یک گفت‌وگوی ویدیویی حدود ۱۵۰ دقیقه‌ای که بازیگر سینمای ایران، هم از زیر و بم و بالا و پایین زندگی‌اش گفت و هم هرچه خواست به نظام سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور خرده گرفت.

شامگاه شنبه ۱۴ مهرماه گفت‌وگوی تصویری او در یکی از رسانه‌های اینترنتی منتشر شد؛ گفت‌وگویی که از همان ابتدا زمان طولانی آن جالب به نظر می‌رسید؛ چرا که کمتر برنامه گفت‌وگومحوری حدود ۱۵۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

فرخ‌نژاد در این گفتگو علاوه بر زندگینامه‌اش صحبت‌هایی را مطرح کرده است که در ادامه، گزیده‌ای از این ویدیوی طولانی می‌آید.

۴۰ سال است که چراغ‌ها را خاموش کرده‌اند و می‌گویند ساکت باش!

حمید فرخ‌نژاد در این برنامه گفت: در کشور ما هر اتفاقی می‌افتد، می‌گویند ساکت باشید و سخنی به میان نیاورید. ۴۰ سال است که در این کشور همه چراغ‌ها را خاموش کرده‌اند و می‌گویند در شرایط حساس کنونی چیزی نگویید. مطبوعات هم ساکت شده‌اند و هیچ نمی‌گویند.

تبلیغ می‌کردم بهتر در می‌آوردم

وی بیان کرد: برخی به من می‌گویند که برای خودنمایی، نسبت به موضوعات اجتماعی یا سیاسی در صفحه اجتماعیت واکنش نشان می‌دهی. چه حماقتی است که من بخواهم برای دیده شدن در صفحه اجتماعی‌ام درباره موضوعات مختلف واکنش نشان دهم. من اگر در صفحه اجتماعی‌ام که بیش از یک میلیون نفر فالوور دارد، تبلیغ می‌کردم، کلی پول در می‌آوردم.

دو تابعیتی هستم و گرین‌کارت نخبگی گرفته‌ام

این بازیگر سینمای ایران درباره موضوع دوتابعیتی بودنش خاطرنشان کرد: درست است! من در یکی از کشور‌های آمریکایی برای خود و خانواده‌ام اقامت گرفته‌ام و در حال حاضر همسر و پسرم در این کشور زندگی می‌کنند. اقامتی که من گرفتم از نوع اقامتی است که به نخبگان و هنرمندان می‌دهند که این گرین کارت، شامل اقامت و اجازه کار در آن کشور می‌شود.

پسرم در گران‌قیمت‌ترین مدرسه تهران درس می‌خواند، اما بی‌علاقه بود

او درباره مدرسه پسرش گفت: فربد (پسر حمید فرخ‌نژاد) وقتی در ایران بود در یکی از گران‌قیمت‌ترین مدرسه‌های تهران درس می‌خواند؛ اما با این حال علاقه‌ای به رفتن به مدرسه نداشت. پسرم درحال حاضر در خارج از کشور ادامه تحصیل می‌دهد و بسیار علاقه‌مند به درس خواندن شده است. در آن کشور نفرستادن بچه به مدرسه نوعی تنبیه برای بچه به حساب می‌آید.

هر ماه ۱۰ هزار دلار برای خانواده‌ام می‌فرستم

فرح‌نژاد درباره زندگی در یکی از کشور‌های آمریکایی اظهار کرد: هر ۶ ماه به محل اقامت همسر و فرزندم می‌روم تا گرین‌کارتم باطل نشود. در حال حاضر شرایط سختی را می‌گذارنم، من زیر ۱۰ هزار دلاری که ماهانه برای همسر و فرزندم می‌فرستم، زاییده‌ام!

معمولاً از پولشویی در فیلم‌ها دیر مطلع می‌شوم

وی درباره حضور بر سر پروژه‌هایی که در آن پولشویی می‌شود، گفت: اگر مطلع شوم که در یک پروژه پولشویی می‌شو، از بازی در آن خودداری می‌کنم؛ اما این موضوع جزء موضوعاتی است که کمتر از آن مطلع می‌شوم و اگر هم مطلع شوم بعد از ساخت پروژه است.

 

بخش اول گفتگوی حمید فرخ نژاد

 

بخش دوم گفتگوی حمید فرخ نژاد

بخش سوم گفتگوی حمید فرخ نژاد

بخش چهارم گفتگوی حمید فرخ نژاد

بخش پنجم گفتگوی حمید فرخ نژاد

 

 

علی علیزاده: مطالبه شفافیت ما تازه شروع شده است

پرده اول: یازده روز پیش فرخ نژاد متنی ضدملی درباره قیمت دلار منتشر کرد و به تلویزیون منوتو پاس گل داد.

پرده دوم: دوستانه نوشتم: «‌رفتار شما (فرخ نژاد) اگرچه با نیت دلسوزی برای وضعیت اقتصادی مردم است، اما در عمل یکی از دلایل بی ثباتی بازار و یکی از دلایل بدتر شدن وضع اقتصادی مردم است. به شما التماس میکنم با نوشته‌هایتان نادانسته، سوخت ماشین جنگی تلویزیون منوتو را تامین نکنید»

پرده سوم: فرخ‌نژاد پاسخ داد: نه برادر ميگم ،بازم ميگم ! حجم گسترده رانت و فساد اقتصادي و فاميل بازي در اين مملكت ريشه در همين نگاه جنابعالي داره ، اتفاقا سياه نمايي ،نگفتن و سكوته

پرده چهارم: تا این لحظه فرخ‌نژاد را نمی‌شناختم. جستجویی ساده در اینترنت کردم و متوجه شدم او صاحب گرین کارت آمریکاست، دستمزدش برای هر فیلم چند میلیارد است، هرگز برای درامد کلانش یک ریال مالیات نداده و  ارتباط بسیار نزدیکی با بزرگترین مفسد و پولشوی تاریخ سینمای ایران، محمد امامی دارد.

پرده پنجم: دیروز در مصاحبه‌ای دو ساعت و نیمه، فرخ نژاد داشتن گرین کارت، ندادن مالیات، ارتباط با محمد امامی و دستمزدهای میلیاردیش را تایید کرد. اما چیزی گفت که حتی در ذهن من هم نمیگنجید. با بغض گفت «من هنوز تو ۱۰هزار دلاری که ماهیانه باید برای خانواده‌ام بفرستم زاییدم تو این وضعیت»

یعنی متنی که نوشته بود و باعث افزایش ناامنی روانی در ذهن میلیونها ایرانی شده بود دلیلی شخصی و کاملا خودخواهانه داشت. او باید ماهی ده هزار دلار برای فرزندانش به آمریکا بفرستد. به قیمت روزی که متن را نوشته ماهی صد و هشتاد میلیون تومن. در کشوری که حقوق پایه کارگر ماهی نهصد هزار تومن است فرخ نژاد ماهیانه حقوق صدو شصت خانواده کارگری را فقط برای اقازاده‌هایش به امریکا میفرستد. مثل رابین هودی معکوس از شکم مردم فقیر ایران که توسط تحریم فقیرتر شده‌اند ماهی صدو بیست تا صدوهشتاد میلیون تومن برمیدارد و به جیب کشور تحریم کننده این مردم یعنی آمریکا میفرستد. و تلخ تلخ اینکه ان دویست کارگر برای نهصد هزار تومنشان مالیات میدهند و فرخ نژاد یک ریال هم مالیات نمیدهد.

روز شفافیت است. نه فقط دشمنان ایران مثل منوتو و ایران اینترنشنال، در داخل هم انها که ثروت و قدرت و شهرت عظیم انباشته‌اند باید پشت شیشه قرار بگیرند و بگویند چقدر دارند و از کجا اورده‌اند و چقدر مالیات داده‌اند. از روحانیون، وزیران و سردارها و اقازاده‌هایشان، تا سلبریتیها. ما مردم ذره بین شفافیت را زمین نخواهیم گذاشت. با هیچکس تعارف نداریم و مطالبه شفافیت ما تازه اغاز شده.

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی : ۱
غیر قابل انتشار : ۱
ناشناس
|
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
علیزاده چی میگه اخه؟! تو لندن بهترین زندگی رو داره و هی افاضات می کنه.
فرخ نژاد به عنوان یک ایرانی حرف زده، درد دل مردم رو گفته خوب تو دنیای رسانه هر تریبونی میتونه هر صحبتی رو پخش کنه.
مگه حرف های مقامات که به نفع وضعیت موجود هست از طرف بی بی سی و من و تو پخش نمیشه؟
قطعا فرخ نژاد نسبت به مردم ما دلسوزتر از آقای لندن نشین هست
البته که « من وتو» خط مشی و رویکردش مشخصه و اهداف کثیفش برهمه ما معلومه ولی دلیل نمیشه که علیزاده خودش وطن پرست بدونه و فرخ نژاد رو آب به آسیب دشمن بریز
ناشناس
|
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
اگر یه ذره بازیگرها رو می شناختید متوجه می شدید که همه ی آنها نون به نرخ روز خور هستند و ریا کار. اگر آقای فرخ نژاد و امثالهم ذره ای دلسوز ایران و ایرانی بودن آن همه پول بابت حقوقشان را که در امریکا سرمایه گذاری می کنند در کشور خودشان سرمایه گذاری می کردند تا حداقل چند نفر از همنوعان خودشان داری اشتغال باشند. مهم نیست در کجای دنیا بنشینید لندن یا ایران مهم این است که ایرانی فکر کنی. فکری از روی آزادگی نه پول پرستی یا منفعت طلبی .
ناشناس عزیز! در مورد آقای فرخ نژاد و بازیگران دیگر بیشتر تحقیق کنید تا بدانید چه افکاری دارند.
ناشناس
|
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
نفرمایید ایشون فقط از قیمت دلار دردش گرفته وگرنه اینجا درنمی آورد جای دیگه خرج کنه
ناشناس
|
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
ساعت خواب پهلوان
کجای کاری
طرف با افتخار میگه ماهی 10 هزار دلاررررررر به آمریکا می فرسته و بعد تو می گی درد دل مردم رو گفته؟
بابا انصافتو شکر
الهام
|
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
چه تهمت های بی اساسی زده به فرخ نژاد.
مگه داشتن گرین کارت امریکا و ملک و خونه تو امریکا جرمه؟ هر کسی میتونه تو هر جای دنیا ملک بخره. خوب واضحه ایشون یه بازیگرخوب هست. دستمزدهاش بالابوده همیشه. با پول دزدی که نرفته امریکا. اصلا مگه امریکا رفتن و اومدن چه اشکالی داره؟ مگه جرمه یا خلاف قانونه؟
ناشناس
|
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
البته که پول پولشویی شده تمیزترین پوله
ناشناس
|
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
دقیقا مگه جرمه؟ والا به خدا هر کی از این هشتاد میلیون نفر اگه داشته باشه همین کارو میکنه. بلانسبت مگه ...ه بمونه؟
فاضل
|
|
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
چه بخوایم چه نخوایم بازیگرا و سلبریتیای مافقط ادا در میارن،نون به نرخ روز خورن و البته شریک وضعیت اقتصادی امروز.
فرخ نژاد باید هم بابت داشتن خونه تو آمریکا و مراوده با یکی از مفسدهای بزرگ اقتصادی جواب پس بده.
خونه تو آمریکا رو با پولش خریده‌،دوستیش با امامی چی؟
ناشناس
|
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
چه ربطی داره اقای فاضل؟ اولا مگه شما مطمنی که امامی دزده؟ دوما گیرم که باشه مگه هرکی با امامی دوست باشه مثل اونه؟ سوما 90 درصد کارگزاران سیاسی و خیلی از مقامات تو سیستم بروکراسی مفسد از نوع امامی هستند، اما خیلی از ادمهای که شما قبولش داری با اونا رفت و آمد خانوادگی هم دارند. آیا اونا هم دزد و مفسد هستند؟
چراباید بابت خونه تو آمریکا حساب پس بده؟ با پول خودش خریده 10 سال پیش خرید خونه تو آمریکا اصلا کار سخت و پرهزینه ای نبود.
ناشناس
|
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
باشه تو راست می گی ماهی 10 هزار دلار می دونی چقده؟
نسرین ترابی
|
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
شماهایی که از علیزاده دفاع می کنید بعید میدونم حتی اونو خوب بشناسید.
شماها از هرکی که از مواضع خارجی جمهوری اسلامی و ساخت تسلیحات و ترقه دفاع کنه، حمایت می کنید و به به و چه چه می کنید
ناشناس
|
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
هنرمند باشند، ادعای فضل تو همه چی نکنند و از درآمدهای چند هزار دلاریشون هم جوری نگن که انگار چندهزار تومنه (120 میلیون در ماه) و کفاف زندگیشونو نمیده و سنگ مردم و درد مردمو به سینه نزنند. وقتی تابعیت کشور دیگه ای رو دارند و زن و بچشون اینجا زندگی نمیکنند، ما همدردی ظاهری اینارو نمی خوایم. هنرشون رو هم ارج نهادیم که پیشرفت کردند تو ایران و به اسم نخبه و هنرمند دوتابعیتی شدند.
ایرانی
|
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
اف بر خائنین و فاسدین این مملکت. بخصوص سلبریتی های .... شمایی که بیشترین استفاده رو از امکانات این مملکت میکنید و بیشترین نق رو میزنید. کدوم یک از شما بفکر مردمید؟ کدومیک از شما کوچکترین قدمی برای این مردم برداشتین؟ همین شمایی که تو این اوضاع تحریم ماهی ده هزار دلار ارز از کشور خارج میکنی و ژست مظلومانه میگیری، میدونی حال و روز 90درصد مردم چطور میگذره ولی بازم با همون درآمد کم راضی اند به رضای خدا و البته ناراضی از مسئول ظالم؟ پس شما جناب فرخ نژاد شما همدست و شریک دزد و خائنین هستی و البته .... بهتره خودت به حساب خودت برسی قبل ازاینکه اجل تو را بگیرد و حسابت به کرام الکاتبین بیفتد.
ناشناس
|
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
واقعا یعنی برا هیچ کدومتون مهم نبود که میخواد هیچ کدومتون نباشید اگه بچش اخم کنه؟یا من نفهمیدم چی گفت؟!
ناشناس
|
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
بنده پرسیدم: (براتون مهم نیست که گفته همتون در مقابل اخم پسرم یا من نفهمیدم؟)تحقیق کردم دیدم من نفهمیدم گویامنظور ایشون این نبده ومنظور فالوور ها بوده
اصلا خواهشا این دو پیام را نشر ندید خیلی ممنون نشر ندید خواهشا چون تحقیقی نبود
ناشناس
|
|
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
حالا چه فرقی میکنه عزیزم, اون فالوورا هم ایرانین, طرف میگه اگه کل ایرانم فالوورای من بودن میخوام نباشن!!!!! یعنی ایران و ایرانی رو به هیچی حساب نکرده, بعد اومده کلی توجیه کرده و بدتر خراب کرده. فقط متاسفم براش همین
ناشناس
|
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
آقای فرخ نژاد! تاریخ فراموش نخواهد کرد برای رای آوردن حزب بنفش خودتون رو پاره می کردید. حالا که نمیتونی برای پسرجونت پول بفرستی از ما شاکی هستی؟
برو برادر من جای دیگه بساط سیاه بازیتو علم کن. ما خودمون تو خرج روزانمون روزی صدبار می زاییم نه مثل تو که ده هزار دلار برات پول خرده. خاک تو سر ما که تو هنرمند کشورش باشی. برو همون کشور دومت ببینم میتونی اینجور پول در بیاری و مالیات ندی؟ نه داداش من! اونجا چوب تو پاچت میکنن که شکر زیادی نخوری. حیف وقتم که گذاشتم برای فیلمهای تو
ناشناس
|
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
علیزاده یک وطن فروش است که زیر چتر هوچیگری و تهمت و قایم شدن زیر چادر نظام داره لطمه میزنه . درود بر آقای فرخ نژاد
ناشناس
|
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
هنرپیشه ای که جوگیر شده و فکر می کند رهبر فکری جامعه ایرانی است. جامعه ای که بارزترین ویژگی هایش، وطن دوستی و معرفت است و به شدت از نامردی منزجر.
آقای فرخ نژاد خجالت بکشید از این همه جسارت و فضاسازی
ناشناس
|
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
تو و پسرت آدم نیستید، نه مردم شریف ایران.....فرخ‌نژاد بی....
المقنع
|
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
این ... که علیزاده داره راجع به سید محمد امامی میگه چیه؟ انگار اون پولها را محمد امامی برده!!!! خودشون هم میدونند پشت پرده همه اینها پسر یک ایت الله هست و هیچکس حاضر نیست اسمشو ببره. اونوقت یکی مثل محمد امامی شده گوشت قربونی. اگه آقای علیزاده اهل افشاگری هست چرا اسم کسی رو که پول فرهنگیان رو برده رو نمیاره؟؟؟چون میترسه در عرض کمتر از چهل و هشت ساعت خدمت خودش و خانواده اش برسند. اون چه مسلمه این وسط در جریان پرونده صندوق فرهنگیان محمد امامی بیگناه ترین بود ولی عوضش چوب همه اتهامات بر فرق این بدبخت کوبیده شد. ایشون اگه وصل به حضرات بود مثل آقازاده اسمشو نبر... مصونیت امنیتی و رسانه ای و سیاسی داشت.
ناشناس
|
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
حرف المقنع درسته همیشه اینجوری به یک نفر یه پولی میدن که سپر بلا بشه که عده دیگه بتونن تحت پوشش اون ادمی که انتقادها حولش شکل می گیره پولهای بزرگ تر رو به جیب بزنن
ناشناس
|
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
فرخ نژاد بازنده این بازی بود.
رودخور
|
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
خدا کنه که همین طور که می‌گوید باشه و لعنت خدا به انانی که دارن حق این ملت و میخورند
ای کاش یک زره فقط یک زره وجدانشان به درد می امد
و اگر انسان انسان باشد درد وجدان بدتر از درد زایمان باید برایش باشد
صفدرقلی
|
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
مهم اینه که هر دو تاشون نمیفهمند وقتی با جیب خالی باید التماس یک کیلو گوشت یخ زده برزیلی بکنی یعنی چی؟
وقتی بچه ات دارو نداره و بیکاری باید چیکار کنی ؟ اینها دردی که هیچ وقت امثال فرخ نژاد علیزاده و.......... هر خری دیگه نمیفهمند
مردم دارند تلف میشن اونوقت برای خودشون نمایش بازی میکنن که افکار عمومی به یک سمت دیگه...............
جواد
|
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
واقعیت فرخنژاد رو نمیدونم شاید به خاطر فشار لقمه نون بوده چون اکثر بازیگرها وضعیت معاشی خوبی ندارن و فقط یه سریشون مثه این آقا وضعیتشون با سریال و فیلم خاص یا مسائل پشت پرده بهتر میشه.
ولی خدایی علیزاده خوب گفت مگر اینکه بخواهیید چشم بسته از یه بازیگر دفاع کنید. من علیزاده رو دنبال میکنم انسان خوبی هست و به نظر شخصی خودم میتونه حتی به عنوان وکیل مردم از مردم ایران دفاع کنه.
به نظر شخصی من هم علیزاده درست میگه هم فرخنژاد ولی مشکل نحوه زندگی و موقعیت و نحوه کسب درآمد هست که آدمها رو متمایز میکنه . یادم هست که به سیاوش قمیشی گفتن بعضی مردم پرسیدن علت فرار شما چی بوده خیلی ساده جواب داد من فرار نکردم گفتن که این حکومت جدید با موسیقی مشکل داره منم غیر از ساختن موسیقی روش دیگری برای کسب درآمد نداشتم به همین خاطر مهاجرت کردم نمونه همین صحبت رو هم با آقای افتخاری صحبت کردند که در تحویل سال نو تو استدیو بود که بهش گفتند افتخار دادید که اومدید خیلی ساده گفت به خاطر یه لقمه نونه که الان اینجام ! مجری هم موند چی بگه!
تو ایران همه دنبال پولن من از هیچکس خرده نمیگیرم ولی یه آقایی مثه فرخنژاد که مسائلش با مسائل حکومت و صدا وسیمای حکومتی گره میخوره نمی تونه به سوالهای اینچنینی جواب بده و ازخودش دفاع بکنه
درآخر بگم یه کم باید به ملت آرامش داد مردم واقعا نیاز به آرامش دارند.
ولی واقعا ده هزار دلار خیلی زیاده حق بدید!