خطیب زاده: گفتگو‌های صریحی با جمهوری آذربایجان داشتیم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دولت آمریکا در مورد رفع تحریم‌ها سیاست یک جانبه گرایانه را در پیش گرفته است و می‌خواهد فقط تحریم‌هایی که مدنظر خودش است را رفع کند و یک جانبه در این زمینه تصمیم بگیرد درحالی که ایران تاکید دارد تمامی تحریم‌ها باید رفع شود.

کد خبر: ۱۱۱۲۹۵
۱۲:۲۶ - ۲۰ مهر ۱۴۰۰


دیدارنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تاکید بر این که مذاکرات وین برگزار خواهد شد، گفت: ما تاکید بر این داریم که باید این مذاکرات مبتنی بر اخذ تضمین‌های لازم برای تحقق منافع ملت ایران باشد.
سعید خطیب زاده صبح روز سه شنبه در یک گفت و گوی رادیویی با اشاره به اصول سیاست خارجی دولت سیزدهم اظهار کرد: دولت سیزدهم بر سیاست خارجی متوازن از حیث مناطق جغرافیایی و همچنین توجه به موضوعات تاکید دارد، اهداف سیاست خارجی، تامین منافع اقتصادی، سیاسی، فرهنگی کشور و پیگیری همه این اهداف در عرصه‌های مختلف است و این پیگیری باید متوازن و متناسب باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
تندیس
|
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
در سوتیتر خبر فوق امده بود گفتگوهای صریحی با دولت آذربایجان داشته ایم . در اخبار امده بود سفیر ایران در اذربایجان گفتگوهایی با بعضی مقامات رده پایین وزارت امور خارجه اذربایجان داشته است . با توجه به اینکه دیگر خبری در مورد مذاکره هیچ مقام ایرانی با دولت اذربایجان نداشته ایم احتمالا همان صحبتهای سفیر مد نظر اقای خطیب زاده سخنگو بوده است . در ان دیدار سفیر ایران با صراحت تمام حق را به جانب دولت اذربایجان داد و راننده های ایرانی را مقصر دانست که بار هایشان را به ارمنستان برده اند و قول داد دیگر این تخلفات تکرار نشود . بهر حال اینکه مقامات کشورمان شجاعانه و با صراحت تمام حقوق کشور و ملت ایرانرا دنبال میکنند متشکریم ! خسته نباشید .