خدیرا: فینال کاردیف را در رختکن باختیم؛ مایکل اولیور نباید آن پنالتی بیهوده را می‌گرفت

سامی خدیرا، الگری را بهترین فردی می‌داند که در فوتبال دیده است و رونالدو را مهم‌ترین عامل کسب پیروزی برای هر تیم دانست

کد خبر: ۱۰۷۹۵۴
۱۴:۴۴ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ سامی خدیرا، هافبک سابق یوونتوس و تیم ملی آلمان، به خاطر مشکلات قلبی و مصدومیت در ۳۴ سالگی فوتبال بازی کردن را کنار گذاشت. سامی خدیرا در مصاحبه با گاتزتا دلو اسپورت در خصوص کار کردن با ماسیمیلیانو الگری، کریستیانو رونالدو و پائولو دیبالا صحبت کرد و از دلایل شکست یوونتوس مقابل رئال مادرید در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ گفت:

یوونتوس باشگاهی بزرگ و ایتالیا کشوری عالی است. کار کردن با کیه لینی، بونوچی، بوفون، دیبالا و مانژوکیچ عالی بود. آن‌ها بازیکنان و انسان‌های بزرگی بودند و خوش شانس بودم که با آن‌ها کار کردم. خداحافظی از فوتبال؟ در آستانه لیگ قهرمانان اروپا هستیم و حس عجیبی دارم. در سال ۲۰۱۹ تمریناتم خوب پیش می‌رفت، اما ضربان قلبم ناگهان زیاد شد و همه چیز را سیاه می‌دیدم. نمی‌توانستم با دکتر به خوبی حرف بزنم. الگری بهترین فردی است که در فوتبال دیده ام. من ایتالیایی ام فاجعه بود، اما رابطه خیلی خوبی با هم داشتیم؛ درباره فوتبال، زندگی، سفر، غذا و نوشیدنی‌های مورد علاقه مان حرف می‌زدیم. دوره جدید یوونتوس؟ تطبیق کمی طول خواهد کشید، اما مطمئنم الگری دوباره یوونتوس را قهرمان می‌کند. آن‌ها مدعی اسکودتو هستند.

خدیرا درباره توانایی‌های کریستیانو رونالدو و ویژگی‌های پائولو دیبالا گفت:

رونالدو قوی‌ترین هم تیمی ام بوده است. او همه چیز دارد. وقتی حتی تیم بد بازی کند، رونالدو گره بازی را باز می‌کند. رونالدو در دفاع کردن خوب نیست و گاهی اوقات اصلا دفاع نمی‌کند، اما به دستاوردهایش نگاه کنید؛ گاهی اوقات بهتر است نه نفره دفاع کنید، اما رونالدو را در خط حمله تان داشته باشید. رونالدو باعث می‌شود برنده شوید، نقطه. پائولو دیبالا به یک بادیگارد در زمین نیاز دارد تا از او محافظت کند و دیبالا از این طریق بتواند بهترین عملکردش را به نمایش بگذارد. دیبالا طی سال‌های اخیر مشکلات مصدومیت و فوتبالی زیادی داشته است. اگر دیبالا متمرکز بماند و مراقب شرایط بدنی اش باشد، کار‌های بزرگی انجام می‌دهد. او بلد است چگونه گل‌های رویایی بزند. دیبالا یک استعداد خاص است، اما روی خودش فشار زیادی می‌گذارد. او فکر می‌کند که باید همه کار انجام دهد، از گلزنی گرفته تا موقعیت سازی و رهبری.

سامی خدیرا که سابقه بازی در رئال مادرید را هم دارد، درباره دلایل شکست یوونتوس در فینال کاردیف و حذف از لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۸ مقابل رئال مادرید گفت:

درگیری در رختکن خیلی شدید نبود، اما درست است، ما فینال را در رختکن باختیم. در نیمه دوم، تیم از هم پاشید، چون بازی کردن خودمان را فراموش کردیم. فقط به دنبال توپ و حریف می‌دویدیم. نمی‌دانم چرا، گاهی اوقات قدرت تان را از دست می‌دهید. پنالتی‌ای که مایکل اولیور در بازی با رئال مادرید گرفت بیهوده بود. یک داور نباید نتیجه بازی را تعیین کند. به نظرم باید او اجازه می‌داد بازی به وقت اضافه برود و بازیکنان نتیجه بازی را تعیین کنند، اما مایکل اولیور با آن سوتی که زد، دو بازی بزرگ را نابود کرد.

منبع: طرفداری
برچسب ها: فوتبال
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: