بهرام عین الهی؛ چشم‌‌ پزشکی که باید چشم اسفندیار کرونا را کور کند!

از میان همه وزرای رئیسی یک نفر بیش از دیگران هر روز در معرض قضاوت عمومی خواهد بود. بهرام عین الهی وزیری که باید چشم اسفندیار هیولای چند سر کرونا را کور کند!

کد خبر: ۱۰۶۵۹۹
۰۹:۳۳ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۰

 

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: بهرام عین الهی وزیر بهداشت کابینه ابراهیم رئیسی که با رای بالایی از مجلس رای اعتماد گرفت، سومین وزیری است که تخصصش چشم پزشکی است، او که عدم تجربه اش در زمینه مدیریت کرونا بهانه ای دست مخالفانش بود، در همان گام اول رفت سراغ طرح واکسیناسیون عمومی و شروع کرد دادن وعده‌هایی که تا اجرا نشود مردم آن را باور نخواهند کرد.

مسیر اشتباهی که سعید نمکی در دوره تصدی وزیر بهداشتش پیش برد کار را برای عین الهی سخت‌تر کرده است، هر چند که او نشان داد تصمیمش برای واکسینه کردن مردم تا بهمن ماه جدی است، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که روند واردات واکسن و تزریق آن در چند روز اخیر افت زیادی داشته تا جاییکه آمار تزریق واکسن از ۶۰۰ هزار دز در روز به ۲۰۰ هزار دز در روز جمعه رسیده بود؛ اینکه این گزارش‌ها و آمار‌ها تا چه اندازه واقعیت دارد را دیدار نه رد و نه تائید می‌کند، اما آنچه در این چند روز بیان شد نشان می‌دهد که این گزارش‌ها خیلی هم واقعیت دور نیست.

یکی از سختی‌هایی که عین الهی با آن مواجه است تمام نشدن اوج گیری کرونا در پیک پنجم و پایین نیامدن آمار فوت شدگان ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ از ۶۰۰ نفر است، حالا همه امید‌ها به کاهش کرونا به کمترین میزان خود رسیده است، صحبت از ورود ویروس جهش یافته دیگری در کشور به نام لامبدا است که تا همین هفته پیش همه اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا با قدرت ورود آن را رد کردند، اما گویا حالا ورق برگشته است و لامبدا با قارچ سیاه دست به دست هم داده اند تا کار را برای وزیر دولت رئیسی سخت‌تر کند.


بیشتر بخوانید:بهرام عین الهی؛ وزیر بهداشت رئیسی کیست؟


از تغییر خبری هست؟

وقتی سعید نمکی به عنوان وزیر بهداشت انتخاب شد همه انتظار یک تغییر بزرگ در بدنه این وزارتخانه را داشتند، اما بر خلاف انتظار نمکی خیلی افراد کلیدی این وزارتخانه را جا به جا نکرد و غیر از چند جا به جایی کوچک کسی را منصوب یا عزل نکرد، اما حالا که انتظار‌های مردم در کنترل کرونا توسط این تیم برآورده نشد یکی دیگر از کار‌های سخت عین الهی استفاده از افرادی کارآمدی است که بتوانند با کمک یکدیگر روز رهایی از کرونا را به اسم خود در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت کنند، حالا باید دید او  که در دومین روز کاری خود همراه ابراهیم رئیسی به پر حاشیه‌ترین استان کشور یعنی خوزستان سفر کرده است چه برنامه‌های دیگری به غیر از تسریع روند واکسیناسیون دارد.

البته روز شنبه برای مردم با خبر خوبی آغاز شد آن هم رایگان شدن تست کرونا برای کسانی که بیمه سلامت دارند، به نظر می‌رسد انتشار این خبر در آغاز روز‌های نخست وزارت عین الهی را باید به نام او ثبت کنیم یا به نام نمکی که در روز پایان وزیر بودنش از مردم حلالیت طلبید و احتمالا کسی او را حلال نکرد!

کرونا و بمب و موشک ...

کار عین الهی سخت‌تر خواهد بود وقتی او روز جمعه در اهواز از وعده‌های جدی تری برای مقابله با کرونا صحبت کرد و سعی کرد خیال مردم را از بابت واکسیناسیون راحت کند؛ هر چند او وضعیت این روز‌های کرونایی را به دوران دفاع مقدس تشبیه کرد و مبارزه با این ویروس را به مثابه ایستادن در مقابل بمب و موشک دانست و از مردم خوزستان خواست که مانند همان دوران در مقابل این ویروس ایستادگی کنند و امید خود را از دست ندهند.

البته او با پیش بینی اینکه ممکن است وعده هایش محقق نشود در همان سفر اهواز با بیان اینکه مساله کرونا تنها مربوط به وزارت بهداشت نیست، گفت: همه باید برای عبور از بحران کرونا کمک و همکاری کنند تا از این بحران عبور کنیم و لازم است همه سازمان‌هایی که می‌توانند کمک داشته باشند به وزارت بهداشت کمک کنند.

او در مورد واکسیناسیون هم نظر جدیدتری بیان کرد و گفت: واکسیناسیون یک کار ملی است و نباید تنها به عهده دانشگاه علوم پزشکی باشد؛ اگر واکسن وارد کشور شود همه باید کمک کنند تا از همه امکانات برای واکسیناسیون مردم استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید:کمبود واکسن، جاده‌های باز، تعطیلی‌های بی برنامه؛ مثلث مرگ!


عین الهی و نمایندگان مجلس!

وزیر بهداشت که به نظر می‌رسد همه هم و غم خود را روی موضوع کرونا متمرکز کرده است مهمترین مسئله  در کنترل کرونا را مدیریت می‌داند و می‌گوید: در ستاد ملی کرونا ازحضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید استفاده موثر ببریم، اختیارات را به استان‌ها واگذار کنیم تا خود بر اساس شرایط بومی استان‌ها تصمیم بگیرند و کمیته علمی کرونا نیز از اساتید برجسته‌ای تشکیل می‌شود تا موارد لازم را برای مقابله با این بیماری اتخاذ کنند.

بهتر است وزیر بهداشت چند پرسش را در همین قدم اول پاسخ دهد که حضور نمایندگان مجلس در کمیته مقابله با کرونا چقدر در مدیریت کرونا موثر است و آیا این برای این حرف خود دلیل محکم و قانع کننده ای دارد؟ آیا واگذاری اختیارات به استان ها می تواند این امید را در دل مردم زنده کند که کرونا را بزودی شکست دهیم؟ آیا ستاد مقابله با کرونا تا به امروز از حضور استادان برجسته و کاربلد بهره مند نبوده که از حضور آنها در این ستاد صحبت می شود؟

او تکلیف و وظیفه خود را با بیان اینکه وزیر بهداشت وقتی وزیر است که در کنار مردم ایستاده باشد و خود را برای حفظ سلامت مردم به آب و آتش بزند تا بیماران بهبود یافته و رنج بیماری شان پایان یابد، سنگین تر و انتظارها را بالاتر برد؛ البته او فقط به بیان این جملات بسنده نکرد و تاکید کرد:من یک طبیب و نه صنعتگر و نه تاجر هستم. من دوشادوش مدافعان سلامتم. نمی توان سلامت مردم را معطل تأخیر و تعطیل در تصمیم گیری این و آن کرد. دفاع از سلامت مردم نباید معطل شخص و چیز دیگر شود. حفظ جان مردم مهمترین اولویت دولت است.

سخن آخر 

بهرام عین الهی وزیر بهداشت بواسطه صحبت‌ها و وعده هایش در مواجه با ویروس کرونا از این به بعد بیش از سایر وزرا مورد قضاوت قرار خواهد گرفت. تجربه تلخ سعید نمکی و تیمش نشان داد که این هیولای چند سر توان بر زمین زدن مدیران را دارد و باید دید که چشم پزشک مورد اعتماد رئیسی چشم اسفندیار کرونا را خواهد یافت یا آن که او هم به دست این هیولا از نام و نفس خواهد افتاد. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
یک هوی باقی
|
|
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
اگر فکر کردید این حاکمیت دنبال حمایت، سلامت، شادی و حفظ جان مردم ایران هست سخت در اشتباه هستید.
محمد علی وارنگ
|
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
ضمن آرزوی توفیق برای وزیر محترم امید واریم با انجام تغییرات مثبت در مدیریتها وامور خصوصا" در بخش بهداشت که واقعا" مورد بی مهری قرار گرفته وبه شدت تضعیف شدودر طول مدت بیماری کرونا حتی نامی از آن برده نشد، انگیزه از دست رفته به این بخش بزرگ برگردد وبار دیگر شایسته سالاری جایگزین رابطه سالاری شود.