عبدالله عبدالله: ۴۰ سال جنگ براثر مداخلات خارجی بر افغانستان تحمیل شد

رییس اجرایی دولت افغانستان در اجلاس نلسون ماندلا باردیگر ازآمادگی کابل برای گفتگو با مخالفان مسلح خبر داد.

کد خبر: ۱۰۵۹۴
۱۲:۱۲ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - عبدالله عبدالله، رئیس‌اجرایی دولت افغانستان گفت که حکومت افغانستان از کشور و زندگی مردم و نیز حقوق آنان بر اساس قانون اساسی دفاع می‌کند، اما در عین حال آماده‌ است تا با مخالفانی که خشونت را کنار بگذارند و تعهد خود را به افغانستان متحد، دموکراتیک، صلح‌جو و مرفه اعلام نمایند، مذاکره و صلح کند.  

عبدالله ضمن یادآوری این نکته که حمایت و پشتیبانی از صلح مسئولیت همگانی است گفت:  شاهد درد و رنج و بی‌عدالتی ملیون‌ها انسان در روی زمین هستیم که از خشونت‌های بی‌رحمانه و کور ناشی از هراس افکنی، بی‌عدالتی، نابرابری و سوء استفاده رنج می‌برند.

وی افزود : من اینجا و امروز نماینده مردم، کشور و جامعه‌ای هستم که در ۴۰ سال گذشته شاهد درگیری، مداخلات خارجی و رنج فراوانی بوده که به رغم اراده و خواست ما از خارج بر مردم ما تحمیل شده است.

عبدالله تصریح کرد:  تعهد حکومت کابل نیازمند اقدامات عملی، فراتر از وعده‌های میان تهی است. پیام حکومت روشن است ما از کشور و زندگی مردم خود و حقوق آنان براساس قانون اساسی دفاع می‌کنیم. اما در عین حال آماده هستیم با مخالفان آشتی پذیر مسلحی که خشونت و هراس افکنی را کنار بگذارند و تعهد خود را به افغانستان متحد، دموکراتیک، صلح‌جو و از نگاه اقتصادی مرفه اعلام نمایند وارد مذاکره شویم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: