آنکارا: اسرائیل دنبال تخریب فضای مثبت توافق ادلب است

مشاور رئیس جمهور ترکیه گفت: اسرائیل با حمله به سوریه قصد از بین بردن فضای مثبت توافق ادلب را داشت که روسای جمهور ترکیه و روسیه به آن دست یافتند.

کد خبر: ۱۰۱۶۲
۱۲:۵۲ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۷

دیدارنیوز - یاسین اقطای، مشاور رئیس جمهوری ترکیه در گفتگو با خبرگزاری "اسپوتنیک" اظهار کرد، توافقی که ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه در مورد ادلب به آن دست یافتند، توافقی تاریخی و امید بخش برای برقراری صلح در منطقه و بازسازی سوریه است.

وی افزود: برای اولین بار سوریه بعد از جنگ نزدیک به ۸ ساله‌ای که مردم آن شاهد تراژدی بزرگی بودند و مجبور شدند به خاطر آن کشورشان را ترک کنند، به صلح نزدیک می‌شود.

اقطای عنوان داشت، تضعیف سوریه و برهم زدن ثبات آن از اولویت‌های اسرائیل است، با نادیده گرفتن اینکه چه کسی بر آن حاکم است اسد یا غیره . واضح است که اسرائیل خواهان ادامه جنگ و کشتار در سوریه با هدف فرسایش قدرت در این کشور است تا در همسایگی آن کشور قدرتمندی نباشد.

وی در مورد واکنش روسیه به سقوط جنگنده این کشور در سواحل سوریه تصریح کرد، پیچیدگی اوضاع به نفع هیچ‌کس نیست. ما تمایل داریم چنین مشکلاتی رخ ندهد.اما روسیه این حق را دارد که به حمله‌ای که موجب سقوط جنگنده آن شد واکنش نشان دهد.

اقطای گفت: اظهارات روسیه که در پی سقوط جنگنده این کشور مطرح شد بجا و به حق بود. هواپیمای روسیه به شکل ظالمانه‌ای سرنگون شد و تحقیقات فنی به طرز واضحی نشان داد که این هواپیما در نتیجه تحریکات اسرائیل سرنگون شد.
مشاور رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه روسیه حق دارد حقوق خود را مطالبه کند و به سقوط هواپیمای خود واکنش نشان دهد گفت: ابعاد بین المللی برای مجازات اسرائیل در این خصوص وجود دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: