در نشست انجمن سلاح آمریکا؛

انتقاد ترامپ از جان کری به دلیل امضای برجام

رئیس جمهور آمریکا: ما تحت نمایندگی جان کری این توافق را امضا کردیم؛ او بهترین مذاکره کننده نیست.

کد خبر: ۱۰۰۴
۱۳:۵۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

دیدارنیوز - دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در دومين حضورش در نشست انجمن سلاح آمريکا که بزرگترين لابي سازندگان و مروجان سلاح در اين کشور است در شهر دالاس در ايالت تگزاس با انتقاد از جان کري وزير امور خارجه سابق آمريکا گفت : ما يک توافق وحشتناک را امضا کرديم . آنها در خيابان ها راهپيمايي مي‌کنند و شعار مرگ بر آمريکا سر مي دهند. چه کسي يک توافق را امضا مي کند در حالي که آنها راهپيمايي مي کنند و شعار مرگ بر آمريکا سر مي دهند؟

وي افزود چه کساني راهپيمايي مي کنند؟ آنها شعار مرگ بر آمريکا سر مي دهند و ما -دولت قبلي- تحت نمايندگي جان کري اين توافق را امضا کرديم. او بهترين مذاکره کننده نيست که ما تاکنون ديده ايم. او هرگز ميز (مذاکرات) را ترک نکرد. غير از اين که در مسابقه دوچرخه سواري شرکت کرد و پايش شکست. اين تنها زمان بود (که او نتوانست در ميز مذاکرات حاضر شود.) من گفتم به او نگوييد تو پايت را شکستي. بگوييد تو نمي خواهي مذاکره کني. شما توافق به مراتب بهتري ايجاد خواهيد کرد. اما او پايش شکست. من از اين موضوع درس گرفتم. در سن هفتاد و سه سالگي شما هرگز نبايد در مسابقه دوچرخه سواري شرکت کنيد. اما شما چنين کاري نمي کنيد. من هفتاد و سه سال ندارم. او هفتاد و سه ساله بود.

رئيس جمهور آمريکا افزود: ما در حال انجام دادن اقدامات بزرگي در ارتباط با کره شمالي هستيم. به خاطر بياوريد که اين کشور تا چه اندازه قدرتمند بود و آنها مي گفتند يک جنگ هسته اي به راه خواهد افتاد. خير. آيا مي دانيد چه چيزي شما را وارد يک جنگ هسته اي خواهد کرد؟ ضعف شما را وارد يک جنگ هسته اي خواهد کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: