تیتر امروز

مهدی مطهرنیا: آینده پر از عدم قطعیت است/ هنوز سر کودتای ۲۸ مرداد دعواست/هر مقطعی از تاریخ گفتمان خودش را دارد
در نشست گفتمان عمومی؛ مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی مطرح شد:

مهدی مطهرنیا: آینده پر از عدم قطعیت است/ هنوز سر کودتای ۲۸ مرداد دعواست/هر مقطعی از تاریخ گفتمان خودش را دارد

نشست گفتمان عمومی، مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی با حضور مهدی مطهرنیا، رئیس پژوهشکده آینده پژوهی سیمرغ، انسیه پولادزاده پژوهشگر مطالعات ارتباطی و محمدرضا وفائی، پژوهشگر علوم اعصاب فرهنگی...
شنبه سرنوشت‌ساز سر رسید، شنبه‌ای دیگر در راه/ پاسخ مثبت مردم ایران به رابطه با آمریکا/ همسویی تندروهای داخلی و اسرائیل
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

شنبه سرنوشت‌ساز سر رسید، شنبه‌ای دیگر در راه/ پاسخ مثبت مردم ایران به رابطه با آمریکا/ همسویی تندروهای داخلی و اسرائیل

این هشتاد و پنجمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
ابوالفتح: ترامپ، شخصا در پی تفاهم با تهران بوده و به صلح رومی معتقد است/ وقتی آمریکا از تمایل به مصالحه گفته، یعنی الگوی لیبی درباره ایران منتفی است/ تهدید کردن برخی، نباید به مانند بومرنگ بر سر کشور برگردد
گفتگوی ویژه دیدارنیوز با یک تحلیلگر ارشد مسائل آمریکا درباره مذاکرات مسقط

ابوالفتح: ترامپ، شخصا در پی تفاهم با تهران بوده و به صلح رومی معتقد است/ وقتی آمریکا از تمایل به مصالحه گفته، یعنی الگوی لیبی درباره ایران منتفی است/ تهدید کردن برخی، نباید به مانند بومرنگ بر سر کشور برگردد

امیرعلی ابوالفتح، تحلیلگر ارشد مسائل ایالات متحده در گفتگوی ویژه دیدارنیوز، پیرامون مذاکرات ایران و آمریکا در عمان، ابعاد و دامنه تحولات این مذاکرات را مورد بررسی قرار داده است.

استراتژی‌های برندسازی پایدار که بقا و موفقیت کسب و کارمان را به همراه دارد

استراتژی‌های برندسازی پایدار دیگر یک انتخاب نیستند، بلکه یک ضرورت برای بقا و موفقیت در بلندمدت به شمار می‌روند.

کد خبر: ۱۸۲۸۰۳
۱۰:۰۴ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۴

استراتژی‌های برندسازی پایدار که بقا و موفقیت به همراه دارد

دیدارنیوز: استراتژی‌های برندسازی پایدار دیگر یک انتخاب نیستند، بلکه یک ضرورت برای بقا و موفقیت در بلندمدت به شمار می‌روند. در دنیایی که مصرف کنندگان بیش از پیش به مسائل زیست محیطی، مسئولیت اجتماعی و شفافیت سازمانی حساس هستند، برندها نمی‌توانند صرفاً بر کیفیت محصولات تمرکز کنند. برای موفقیت در انواع استراتژی برند و نزدیک شدن به نمونه‌های موفق در برندسازی می‌توانید با تیم تخصصی مجموعه برند اکسین ارتباط بگیرید.

استراتژی برند چیست؟

اگر به دنبال ساخت یک کسب و کار قدرتمند و محبوب هستید، درک تعریف استراتژی برند اولین و مهم‌ترین قدم شما خواهد بود؛ اما لازم است بدانید استراتژی برند چیست؟ و چرا برای موفقیت شما حیاتی است؟

به زبان ساده، استراتژی برند یک برنامه جامع و بلند مدت است که این برنامه کمک می‌کند تا هویت برند خود را به درستی شکل داده و جایگاه منحصر به فردی در ذهن مخاطبان ایجاد کنید و در نهایت یک ارتباط قوی و معنادار با آن‌ها برقرار نمایید.

در نهایت، تعریف استراتژی برند یعنی مشخص کردن اینکه می‌خواهید مشتریان وقتی اسم برند شما را می‌شنوند چه احساسی داشته باشند، چه چیزی را به یاد بیاورند و چه تفاوتی را بین شما و رقبایتان ببینند؛ پس اگر به دنبال ایجاد یک برند با دیدگاه بلند مدت هستید، باید به استراتژی‌های برندسازی پایدار توجه کنید.

چرا استراتژی های برندسازی پایدار اهمیت دارد؟

چرا استراتژی های برندسازی پایدار اهمیت دارد؟

امروزه دیگر موفقیت یک برند صرفاً به سودآوری مالی محدود نمی‌شود؛ مصرف‌کنندگان آگاه‌تر از همیشه در پی برندهایی هستند که ارزش‌هایشان با دغدغه‌های مهمی نظیر محیط زیست و مسائل اجتماعی هم‌راستا باشد. به همین سبب، پرداختن به استراتژی‌های برندسازی پایدار نه یک انتخاب، بلکه ضرورتی برای بقا و رشد کسب‌وکارها محسوب می‌شود. این ضرورت، به طور خاص، باید در طراحی استراتژی برای انواع شخصیت برند مورد توجه قرار گیرد.

از مهمترین دلایل اهمیت استراتژی‌های برندسازی پایدار به شرح ذیل است:

  • افزایش اعتماد و وفاداری مشتریان به برندهای آگاه و مسئولیت پذیر

  • ایجاد تمایز در بازار رقابتی با تمرکز بر پایداری

  • کاهش ریسک‌های مالی و اعتباری با توجه به مسائل پایدار

  • تقویت مسئولیت اجتماعی و ایفای نقش مثبت در محیط زیست

انواع استراتژی برند

هر کسب و کاری برای دستیابی به موفقیت و ارتباط موثر با مخاطبان خود نیازمند انتخاب استراتژی برند مناسب است. در اینجا به برخی از انواع استراتژی برند که به شکل پایدار قابل اجرا هستند می‌پردازیم:

برندسازی فردی (Personal Branding)

تمرکز بر ساخت برند حول هویت و شهرت یک فرد خاص مانند سلبریتی‌ها و کارآفرینانی مثل ایلان ماسک

برندسازی محصول (Product Branding)

ایجاد هویت منحصربه‌فرد برای هر محصول یا دسته‌ای از محصولات مانند معرفی محصولات اپل

برندسازی شرکتی (Corporate Branding)

یکپارچه‌سازی تمامی فعالیت‌ها و محصولات تحت یک هویت برند واحد مانند تمام محصولات شرکت گوگل

برندسازی مشارکتی (Co-Branding)

همکاری با سایر برندها برای تقویت پیام پایداری مانند همکاری استارباکس و مک دونالدز در پروژه بازیافت فنجان‌های قهوه

انتخاب نوع استراتژی باید بر اساس اهداف کسب و کار، نوع مخاطب و ارزش‌های مورد نظر انجام شود؛ پس دریافت مشاوره از افراد متخصص مانند تیم برند اکسین ضروری است.

اجزای استراتژی برند

برای طراحی استراتژی‌های برندسازی پایدار و اثربخش، توجه به اجزای استراتژی برند ضروری است. این اجزا کمک می‌کند تا هویتی منحصر به فرد برای برند خلق کرده و ارتباطی معنادار با مخاطبان برقرار سازید.

در ادامه به بررسی مهمترین اجزای استراتژی برند می‌پردازیم:

تعیین اهداف پایدار

تعیین اهداف مشخص و قابل اندازه‌گیری در زمینه‌های پایداری که با ارزش‌ها و ماموریت برندتان همسو باشند.

ایجاد هویت بصری پایدار

انعکاس تعهد به پایداری در تمامی عناصر هویت برند، از نام و لوگو گرفته تا پیام‌رسانی و مواد بازاریابی مشخص باشد؛ پس در انتخاب اسم برند هنری توجه بیشتری داشته باشید تا نامی همزمان زیبا و همگام با تعهدات برند را انتخاب نمایید.

محصول و خدمات پایدار

تمرکز بر توسعه و ارائه محصولاتی که با در نظر گرفتن اصول پایداری طراحی و تولید شده‌اند.

منبع‌یابی اخلاقی

اطمینان از تامین مواد اولیه و خدمات از طریق شیوه‌های مسئولانه و با رعایت حقوق ذینفعان و محیط زیست ضرورت دارد.

شخصیت برند پایدار

شکل‌دهی به یک شخصیت برند باورپذیر که ارزش‌های پایداری را به شکلی اصیل منتقل کند.

ترویج تلاش‌های پایداری

استفاده از کانال‌های بازاریابی برای به اشتراک گذاشتن داستان‌ها و دستاوردهای برند در زمینه پایداری بخش مهمی از برندسازی را تشکیل می‌دهد.

تعامل با ذینفعان

ایجاد ارتباط موثر و آموزش کارکنان، مشتریان و سایر ذینفعان در مورد اهمیت پایداری و نقش آن‌ها لازم و ضروری است.

پیاده‌سازی موثر این اجزا به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی برند پایدار قوی ایجاد کنید که نه تنها ارزش‌های شما را به مخاطبان منتقل می‌کند، بلکه به ساختن آینده‌ای بهتر نیز کمک می‌نماید. برای موفقیت هرچه بهتر در این مسیر می‌توانید از تیم برند اکسین کمک بگیرید.

مراحل طراحی استراتژی برند پایدار

مراحل طراحی استراتژی برند پایدار

برای اینکه استراتژی‌های برندسازی پایدار به درستی انجام شود، لازم است که مراحل آن به شکل صحیح صورت بگیرد. در ادامه به معرفی مراحل طراحی استراتژی برند می‌پردازیم:

  • تحلیل بازار و شناسایی نیازهای مصرف کنندگان و شکاف‌های رقابتی

  • یکپارچه‌سازی در هویت برند

  • آموزش کارکنان برای تعهد به اهداف برند

  • اندازه‌گیری و بهبود رضایت جامعه از برندینگ

نمونه استراتژی برند موفق در جهان

برای درک بهتر مفهوم استراتژی‌های برندسازی پایدار و چگونگی پیاده‌سازی آن‌ها، لازم است به نمونه‌های موفق برندسازی در جهان توجه کنیم. در ادامه به معرفی چند نمونه استراتژی برند برجسته می‌پردازیم:

  • نایک (Nike) با هدف استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی در ۷۵ درصد محصولات خود
  • گلوریا جینز (Gloria Jeans) با هدف تولید شلوار جین با ۹۶% آب کمتر نسبت به روش‌های سنتی
  • استارباکس (Starbucks) با شعار مکانی برای ارتباطات بهتر
  • پاتاگونیا (Patagonia) با تعهد به اهدای ۱% از فروش خود به حمایت از سازمان‌های محیط‌زیستی

نتیجه‌گیری 

استراتژی‌های برندسازی پایدار، امروزه نه فقط یک الزام اخلاقی، بلکه یک برتری رقابتی اساسی به شمار می‌روند. برند اکسین نیز با الگوگیری از نمونه‌های موفق جهانی، پیوسته می‌کوشد تا با ادغام پایداری در تمامی مراحل فعالیت خود، از طراحی محصول گرفته تا ارتباط با مشتریان، سهمی موثر در ساختن آینده‌ای سبزتر داشته باشد. تیم برند اکسین، با در نظر گرفتن ارزش‌های پایدار هر برند، در این مسیر همراه شما خواهد بود. برای دریافت مشاوره تخصصی، می‌توانید به وب‌سایت مجموعه به آدرس brandoxin.com مراجعه فرمایید.

سوالات متداول 

چرا برندسازی پایدار مهم است؟ 

افزایش اعتماد مشتری، ایجاد تمایز، کاهش ریسک و تاثیر مثبت بر جامعه و محیط زیست

چگونه می‌توان استراتژی برندسازی پایدار را پیاده‌سازی کرد؟ 

تعیین اهداف، ممیزی پایداری، یکپارچه‌سازی در هویت برند، توسعه محصولات پایدار، تعامل با ذینفعان و برای موفقیت در تمام مسیر بهتر است با افراد متخصص مانند تیم برند اکسین مشورت نمایید.

ارسال نظرات
امروز سه‌شنبه ۲۶ فروردين
امروز سه‌شنبه ۲۶ فروردين
امروز سه‌شنبه ۲۶ فروردين
امروز سه‌شنبه ۲۶ فروردين
پرطرفدارترین ها