تیتر امروز

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگوی ویژه با نماینده دوره نهم و دهم مجلس:

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد

در یکی دیگر از ویژه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز، گفت و گوی مفصلی با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده دوره نهم و دهم مجلس انجام دادیم که می‌بینید و می‌خوانید.
علیرضا خوشبخت: جبهه پایداری و شبکه ایران اینترنشنال بازندگان انتخابات بودند/جامعه روشنفکری اثرگذاری خود را در دور دوم نشان داد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۲۳)

علیرضا خوشبخت: جبهه پایداری و شبکه ایران اینترنشنال بازندگان انتخابات بودند/جامعه روشنفکری اثرگذاری خود را در دور دوم نشان داد

دیدارنیوز در دومین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفت‌وگو‌های کوتاهی را در استودیو با مهمانان داشته که می‌بینید و می‌خوانید.
افاضات اضافه

صد بار گفته‌ام که فامیل خواص خود به خود شایسته هستند

ابتلای حضرت عوام الملک به کرونا باعث شده که ایشان اندکی عصبانی باشند و در خاطرات زیبای این هفته خود کمی از دست نمک نشناسی و کم هوشی عوام مستاصل هستند که چرا باید یک حرف را صد بار تکرار کنند.

کد خبر: ۱۲۲۳۱۹
۱۲:۳۷ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

افاضات اضافه

دیدارنیوز ـ عوام الملک:

 جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

از صبح که بیدار شدم خوشحال بودم. دلیلش را نمی‌دانستم اما مثل افرادی که آزاد و رها هستند در پوست خودم نمی‌گنجیدم. شاید به این خاطر بود که بهرام از اول عصر ابراهیم اعلام کرده بود قرار است در چنین روزی جشن پایان کرونا را برگزار کنند. محمد، معاون ابراهیم اعلام کرد که آمارها نشان‌دهنده بهبود وضعیت معیشت عوام نسبت به گذشته است. خیلی خبر خوبی‌ست. درست هم هست. الان رییس خواص‌الدوله شخصا ناهار خوردن عوام را پیگیری می‌کند در حالیکه در گذشته چنین چیزی نبود. نامه‌ای به دستم رسید که نشان می‌داد همسر مجتبی، خواص‌المله تهران، به عنوان خواص‌الدوله مسوول امور فناوری اطلاعات و ارتباطات کشاورزی منصوب شده است. قطعا انتصاب شایسته‌ای بوده است. قبلا هم نوشته بودم که بهتر است دایره خواص به بستگان سببی و نسبی خود خواص محدود بماند. چون اگر این بستگان شایستگی خواص بودن نداشتند توسط خواص دیگر به فامیلی پذیرفته نمی‌شدند. در رسانه‌ها درباره نواری که دیشب منتشر شد صحبت‌ها و بحث‌هایی وجود داشت. چیز مهمی نبود. یک سردار با یک سردار دیگر در مورد تعدادی سردار دیگر حرف می‌زدند و گاهی هم اسم محمدباقر را می‌آوردند. بحث‌ها اقتصادی بودند. خوشبختانه در مورد مسائل نظامی صحبت نمی کردند که جزو اسناد طبقه‌بندی‌شده محسوب شود. اتفاقا احمد، بزرگوار مشهدی از محمدباقر خواست هر چه زودتر تکلیف صیانت از عوام‌ در فضای مجازی را روشن کند. محمدباقر باید دست بجنباند. واقعا فضای مجازی باید پاک شود وگرنه امروز نوار صحبت در آن پخش می‌کنند و لابد فردا می‌خواهند بزن و برقص هم راه بیندازند.‌ بزرگوار شیرازی هم اعلام کرد نباید گرانی را آنقدر بزرگ کنیم که دستاوردها دیده نشوند. راست هم می‌گوید. زیادی بزرگ شود جلوی چشم را می‌گیرد در حالیکه واقعا هم اینقدر بزرگ نیست. فقط قیمت پشگل سه ‌برابر شده و سیب‌زمینی و شلغم کمی چموشی می‌کنند. باید مواظب باشیم‌ تبدیل به پشگل‌گیت یا شلغم‌گیت نشوند. سردار از لرستان اعلام کرد جمعیت زیر خط فقر ما ۱۰ درصد است اما در انگلستان ۱۹ درصد و در آمریکا ۱۲ درصد زیر خط فقر هستند. دستاورد بزرگی‌ست. حالا معلوم می‌شود که چرا فروپاشی غربی‌ها نزدیک است ولی نشاط دل‌های عوام ما مدام بیشتر می‌شود. یکی از عوام به نام مژگان در صفحه اینستاگرام دیدارنیوز پیام داد که کوتاهتر ننویسم و نقاشی خاطرات را بکشم.‌ چه توقعاتی دارد. بعضی چیزها را اگر بکشم بدجور می‌شود. همان بهتر است که نوشته شود تا کمتر به چشم بیاید. رضا هم گفته بود جوسازی‌های ما بعد از دیدار امانوئل با ولادیمیر بی‌اثر شده است‌. جل‌الخالق! نمی‌دانم چرا چنین برداشتی از خاطرات من داشته است. من که اتفاقا نوشتم اگر ولادیمیر به امانوئل ناهار داده است دستاورد سفر ابراهیم به مسکو بوده است. آخر شب اخبار تحرکات نظامی روسیه در اطراف اوکراین را خواندم. آمریکا و انگلیس و ژاپن به عوام خودشان اخطار داده‌اند که زودتر از اوکراین بروند. خبر خوبی‌ست. شاید دوستان و برادران روس ما بتوانند بدون شلیک یک‌ گلوله اوکراین را از اشغال غربی‌ها دربیاورند و به دامان روسیه برگردانند. برای ما هم باعث افتخار است. حالا معلوم می‌شود چرا دیروز به یاد گریبایدوف گل گذاشته بودند. باید به طریقی به عوام اوکراین پیغام بدهم که نگران نباشند. خیلی درد ندارد. روس‌ها خیلی مهربان و باملاحظه هستند. آخر شب بخشی از سخنرانی امروز ابراهیم را دیدم. معلوم است در حال مطالعه متون کهن است و اخیرا تاریخ بیهقی را می‌خواند. حرف راستی زد. عوام از شدگانند!

 شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

آخر شب قبل از نوشتن خاطرات روزانه، تنگی نفس و حالت لرز به من دست داد. شبیه حمله قلبی بود. خاطرات را نتوانستم بنویسم. صبح برای بیست و سومین بار در بخت‌آزمایی خودرو برنده نشدم و باز هم نوشته بودند امکان انصراف ندارم. ظاهرا خودروسازها از برنده نشدن عوام در بخت‌آزمایی لذت می‌برند. تقارن بیست و سوم بهمن با بیست و سومین بار برنده نشدن جالب بود. احتمالا در آن نشانه‌ای برای من است.‌ احمد از بزرگواران تهرانی گفت که فقر و مشکلات نتیجه کار کسانی‌ست که در چهل و سه سال گذشته قدرت دستشان بوده و ریل‌گذاری می‌کردند. حرف مهم و درستی‌ست. اگر عوام‌ نبودیم به فکر ما هم می‌رسید. در چهل و سه سال گذشته معلوم‌ نیست چه کسانی جای خواص را گرفته بودند که فقر و مشکل ایجاد کردند. خوب شد ابراهیم و غلامحسین و مخصوصا محمدباقر بعد از چهل و سال خودشان را رساندند تا همه مشکلات را حل کنند و عوام را نجات بدهند. اصلا عجیب است چرا در این چهل و سه سال کسی از خود احمد کمک نگرفته است. یکی از خواص متخصص در دعوت از عوام برای انجام کارهای خوب به محمدباقر نامه نوشته و پیشنهاد کرده افزایش حقوق فقط برای افراد متاهل و به نسبت تعداد فرزند لحاظ شود و به مجردها فقط وام ازدواج بدهند. عجب حرف حکیمانه‌ای زده‌. قسمت اول افزایش حقوق شامل حالم می‌شود برای افزایش بیشتر باید عوام‌النسا را راضی کنم. یکی از عوام‌ تصویر تبلیغ یک برنامه همسریابی را برایم فرستاد. گویا در کنار همسریابی، میوه‌فروشی هم می‌کردند. چون اشاره کرده بود سیب و انار هم در کنار عروس باوقار دارند. تصویر فرمان جریان اصیل طالبان درباره روز کفری عاشقان (والنتاین) را دیدم. خیلی قاطع و خوب بود. قرار نیست پسرها و دخترها با هم در شهر دیده شوند و هر دختر و پسری که با هم بازداشت شوند نکاح آن‌ها شرعا توسط جریان اصیل انجام خواهد شد. کار درستی‌ست. نیاز به اپلیکیشن هم ندارد. بعضی‌ حرف‌های جریان اصیل طالبان خیلی نوستالژیک است.

 یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰

صبح یادداشت روزنامه بودجه‌بگیر در مورد جشنواره فیلم فجر را خواندم. معلوم است خیلی از وضعیت جشنواره و اهدای جوایز راضی نبود. انتظار دیگری از عصر ابراهیم داشته‌اند. خوب است به حرف‌های دلسوزانه روزنامه بودجه‌بگیر در همه زمینه‌ها توجه شود. گاهی بهشت در لابه‌لای سطور همین روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بودجه‌بگیر پنهان می‌شود. مصطفی، خواص‌المله تهران در توئیتر به کسانی که با انقلاب درافتاده‌اند اخطار کرد که تا دیر نشده خود را اصلاح کنند. فکر کردم عده‌ای دست به اسلحه برده‌اند یا مشغول تظاهرات علیه انقلاب هستند. اما بعد فهمیدم منظور مصطفی ‌کسانی‌ست که علیه خواص‌المله و خواص‌الدوله انقلابی کارشکنی می‌کنند. حرف عجیبی زده. اصلا مگر کسی در جایی هست که بتواند علیه این خواص کارشکنی کند. حدس می‌زنم مصطفی به طور غیررسمی مسوولیت پدافند غیرعامل خواص در فضای مجازی را برعهده دارد. البته به خاطر سوابق فعالیت‌های ورزشی هم که دارد باید در نظر داشت که بازی بدون توپ را هم خوب بلد است. تصاویر تلویزیون بودجه‌بگیر از حماسه عوام اردبیل در سرمای منفی پانزده درجه را دیدم. گزارشگر در زاویه خیلی خوبی ایستاده بود و با هیجان تمام در این باره گزارش می‌داد. برف خوبی می‌بارید. امیدوارکننده بود. رستم اعلام کرد به خانوارهایی که سه تا چهار فرزند داشته باشند زمین مجانی برای ساخت مسکن داده می‌شود. خبر خوبی‌ست. دیروز هم پیشنهاد داده بودند افزایش حقوق به نسبت تعداد فرزندان اعمال شود. اگر این اخبار را پشت سر هم به عوام‌النسا نشان بدهم احتمالا پیگیری اخبار را برایم قدغن کند. واقعا هم سه تا چهار زیاد است. بدن خودم هم جواب نمی‌دهد. ای کاش رستم رژیم غذایی مناسب برای رسیدن به این رکوردها را هم اعلام کند. چون بعید است در شرایط فعلی با تندی و گرمی‌های رایج در بازار بشود. نظر غلامرضا، خواص‌المله بهشهر درباره ماجرای نوار را خواندم. گفت هر آدم عاقلی می‌تواند بفهمد که این نوار حاصل کار گرافیکی و رسانه‌ای‌ست. احتمالا نسخه تصویری را دیده است. نشان می‌دهد حتی در مواقعی که عوام می‌خواهند فکر کنند یک چیزهایی از پشت پرده خواص به دستشان رسیده، خود خواص، بهترش را دارند. ذهنم مشغول شد که روی نوار چطوری کار گرافیکی کرده‌اند. باید به نحوی از غلامرضا بخواهم برایم نسخه خودش را بفرستد. تصاویری از ورزش کردن یوسف در یک فضای باز به دستم رسید. خوشبختانه چون همه خواص‌الدوله‌های عصر ابراهیم عادت دارند سرزده بین عوام حاضر باشند و با عوام زندگی کنند رسانه‌ها حواسشان هست و امکانات لازم برای تصویربرداری این اعمال سرزده را همه جا مستقر کرده‌اند. به نظر می‌رسید یوسف هنوز با روزهای اوجش فاصله دارد چون بعد از چند بنشین و پاشو، ترجیح داد از میدان خارج شود. کار خوبی هم کرد. نباید زیاد فشار بیاورد.

 دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

خاطرات سه روز گذشته را یکجا نوشتم. همچنان گرفتار ضعف و بی‌حالی هستم. به احتمال زیاد این ویروس جدید کرونا باید چینی باشد. چون آنقدر سفت و محکم نیست. همین ثابت می‌کند آن مدل‌های اولیه که همه جهان را گرفتار کرده بود کار غربی‌ها و مخصوصا آمریکایی‌ها بود. علیرضا اعلام کرد که می‌خواهد در هشت بوستان تهران، هتل‌های پنج تا هفت ستاره بسازد. طرح بسیار خوبی‌ست. باعث رونق گردشگری به معنای واقعی می‌شود. اصلا بهتر است تمام بوستان‌ها را تبدیل به مجتمع‌های تجاری بکنند و گوشه‌اش هم یک هتل بسازند. شهر به این بزرگی بیشتر از آنکه فضای سبز بخواهد نیاز به مکان برای گردش اقتصادی و سایر گردش‌ها دارد. علیرضا از روزی که رییس بلدیه شده مدام طرح‌های خوبی ارائه می‌کند. باید هشتگ علیرضا متشکریم را راه بیندازیم. ابراهیم با وزیر خارجه ایرلند دیدار داشت. تلفظ اسمش سخت است. ولی ابراهیم اعلام‌ کرد که از استقلال ایرلند در برابر آمریکا و برخی کشورهای اروپایی استقبال می‌کنیم. قطعا همینطور است. اصلا باید شعار استقلال، آزادی، جمهوری ایرلندی را به ایشان یاد بدهیم تا بتوانند مثل خود ما به نتیجه مطلوب برسند. اخبار ساعت دو بعد از ظهر تلویزیون بودجه‌بگیر را دیدم. گفت معترضان در بحرین نمی‌توانند صورت‌هایشان را نشان بدهند. واقعا این حجم‌ از سرکوب مخالفان شرم‌آور است. اگر پهلوی، بحرین را دو دستی تقدیم انگلیس و آل‌سعود نمی‌کرد الان بحرینی‌ها هنوز جزو کشور خودمان بودند و اصلا اعتراضی نداشتند که بخواهند از نمایش صورت‌هایشان نگران شوند. عبدالحسین، خواص‌المله تهران در تلویزیون بودجه‌بگیر با توجه به خاطرات زیبای گذشته تذکرات خوبی درباره وضعیت حال عوام داد. یادآوری‌های زیبایی بود. قبلا عوام زود به فکر خانه‌دار شدن نمی‌افتادند و در خانه پدر و مادر و اقوام می‌ماندند و سرویس‌های بهداشتی عمومی داشتند و از تجهیزات مشترک استفاده می‌کردند. راست هم می‌گوید. الان هم می‌تواند همینطور باشد. نباید پرتوقع بود. اصلا خوب است عبدالحسین به همان تلویزیون بودجه‌بگیر پیشنهاد بدهد سریال پدرسالار را تا سر ازدواج ناصر دوباره پخش کند. از آنجا به بعدش بدآموزی دارد و مناسب شرایط زمانه نیست.

 سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

فیلم سخنرانی جواد، خواص‌المله سنقر را دیدم. شبیه صحبت‌های دیروز عبدالحسین بود. البته با زاویه دید متفاوت. نیمه پر لیوان را به خوبی به عوام نشان داد. همین که الان مثل قبل نیست که اکثر عوام فقط سالی یک بار برنج بی‌خورش بخورند که بیشترش رشته باشد و اتفاقا زیر پتو [اسم دو برند پتو را هم آورد که تا وقتی حاضر نشوند پول تبلیغ اسمشان را به حساب واریز کنند از درج اسمشان در افاضات اضافه معذورم] می‌خوابند و تازه گوشی هم دستشان است و دو قورت و نیم‌شان هم باقی‌ست و برای رفت و آمد به جای استفاده از مینی‌بوس یا تریلی تراکتور از خودروی شخصی استفاده می‌کنند دلیل کافی‌ست که ممنون خواص باشیم. تازه جواد اگر حوصله می‌کرد می‌توانست یادآوری کند که همین که به جای بستن برگ، لباس می‌پوشیم و به جای شکار کردن از روش‌های دیگری غذای مورد نیازمان را پیدا می‌کنیم نشانه پیشرفت است. مصاحبه تاثیرگذار یک ایرانشناس ژاپنی با یک رسانه بودجه‌بگیر را خواندم. خوشبختانه عده زیادی از ژاپنی‌ها تحت تاثیر ما قرار گرفته‌اند و خواستار تغییر قانون اساسی ژاپن هستند. باعث ناراحتی غربی‌ها خواهد شد و چه بهتر. مخصوصا حالا که با تحریم‌های سخت جلوی صادرات نفت ما را گرفته‌اند ما می‌توانیم قانون اساسی خودمان را به طور نرم صادر کنیم. اتفاقا خبرگزاری بودجه‌بگیر خواص‌الدوله هم حرف‌های مهم وزیر خارجه مالی را که به ایران آمده بود منتشر کرد. ظاهرا وزیر خارجه مالی باورش نشده که این حرف‌های خوب در مورد الگو بودن ایران در مخالفت با تحریم‌های ظالمانه را خودش زده باشد. شاید هم یادش نیامده. باید کمی تحت فشارش می‌گذاشتند تا یا باور کند یا یادش بیاید. کار سختی نبود. اما برای راحتی خیالش، خبر را پاک کردند. عجیب است که نمی‌توانند حتی حرف‌های خوبی را هم که به اسمشان گفته می‌شود باور کنند. نایب رییس اتحادیه جوراب و کشباف اعلام کرد که عوام چون قدرت خرید جوراب ایرانی ندارند به سراغ خرید جوراب بی‌کیفیت چینی و پاکستانی می‌روند. متاسفانه حرف‌هایش مصداق نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی‌ست. اولا چه کسی گفته عوام قدرت خرید جوراب ایرانی ندارند؟ همین دیروز و امروز فیلم‌های عبدالحسین و جواد، که هر دو از خواص‌المله‌های عوام‌فهم هستند نشان می‌دهد وضع زندگی عوام خیلی هم خوب و رو به پیشرفت است به شرط آنکه توقعات را بالا نبریم. ثانیا متاسفانه برای کالای باکیفیت و بی‌نظیر چینی از لفظ ناپسند بی‌کیفیت استفاده کرده است. معلوم نیست اگر این اظهارنظر نسنجیده باعث رنجش خاطر سفیر عزیز کشور دوست و رفیق‌مان، چین بشود چه کسی باید جواب بدهد. ثالثا این نایب‌ رییس اگر خیلی راست می‌گوید و دلش برای عوام و مملکت سوخته به جای مصاحبه کردن، دستور می‌دهد همه تولیدکنندگان، جوراب و کشباف رایگان بین عوام توزیع کنند. اگر غیر از این انجام دهد باید احتمال اینکه خودش سلطان جوراب و کشباف باشد مورد بررسی قرار گیرد و سریع، فوری، انقلابی با وی برخورد شود. البته باید ببینیم اگر پیش پاکستان هم پول داریم، به جایش جوراب قبول کنیم. خوب است که هفته‌ای یک محصول جدید از یک نقطه متفاوت جهان برای واردات پیدا می‌کنیم. نمودار ترافیک اینترنتی کشور را دیدم. به نظر می‌رسد سرعت به نحو مناسبی در حال کم شدن است. درستش هم همین است. از قدیم گفته‌اند عجله کار شیطان است. بهتر است کاری کنند کامل متوقف شود و آن تصویر دایناسور که از روی کاکتوس‌ها می‌پرد روی صفحه ظاهر شود. باعث سرگرمی و تفرج است. ابراهیم هم در دوره انتخابات گفته بود اینکه بازی کردن اطفال در اینترنت کند باشد ناراحتش می‌کند. اتفاقا بازی آن دایناسور وقتی سرعت بالاتری دارد که اینترنت متوقف شود. آخر شب تلویزیون بودجه‌بگیر اعلام کرد که یکی از بخش‌های خواص‌الرعایا اعلام کرده دستگاه‌های خواص‌الدوله حق ندارند مانع ورود عوام واکسن‌نزده به محل کارشان شود. حرف درستی‌ست. واکسن مثل مسواک است. هر کسی خواست می‌زند. مگر کسی را به خاطر مسواک نزدن از حضور در محل کار منع می‌کنند.

چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

صبح خبری از سوئیس به دستم رسید. نیاز به حدود ۲۴۰ نفر داوطلب برای زندانی شدن در یک بازه سه روزه دارند. باید سریع پیغام بدهم و بگویم فراخوان را تعطیل کنند. اگر حاضر باشند به جایش چیز خوبی بدهند می‌توانیم هماهنگ کنیم یک تعداد زندانی را بفرستیم. هم کار آن‌ها راه می‌افتد و هم برای زندانی‌های مازاد و خوب ما، یک تجربه جدید است و هم خودمان یک چیزی دستمان را می‌گیرد. فقط نمی‌دانم سوئیس به جای پول چه چیزی می‌تواند بدهد. کمبود پشم و چای و موتور و جورابمان را دیگر کشورهای دوست در ماه‌های اخیر قول داده‌اند حل کنند. یکی از عوام گفت عده‌ای از عوامل و مزدورهای اسرائیل در اطراف محل مذاکرات در وین در حال پرسه‌زدن بوده‌اند و حتی سعی کرده‌اند با برادران روسمان حرف بزنند. نباید نگران شد. الان که دوره حسن نیست که بخواهیم از این چیزها ناراحت شویم. خیالمان راحت است که همه چیز درست است. مهم این است که در مذاکره نخندیم تا طرف‌های دیگر پررو نشوند. متن پیام علیرضا، خواص‌الدوله امور آموزش و پرورش در آوج را خواندم. به همکاران عزیزش در اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد تبریک گفته بود. چقدر خوب است که می‌تواند خودش به این زیبایی بنویسد و حواسش به همه جا هست. خواص‌الدوله شهرها و کارهای دیگر هم می‌توانند از روی پیام علیرضا کپی کنند و برای همدیگر بفرستند. آموزنده است. عده‌ای از عوام دوباره سر و صداهایی درباره سرعت اینترنت راه انداخته‌اند. نباید اهمیت داد. سرعت خیلی خوب است. حتی زیاد است و می‌تواند باعث تصادف شود.‌شاید لازم باشد ابراهیم به عیسی دستور بدهد با این سرعت زیاد فکری برای تعبیه ترمزهای مناسب در اینترنت بکند. غروب خبر رسید که آکادمی اسکار قصد دارد امسال به فیلم منتخب عوام جایزه بدهد. جریان مشکوک و بوداری‌ست. چون دقیقا همزمان با اینکه ما برای صیانت از رای عوام این جایزه را حذف کرده‌ایم، آن‌ها به دنبالش رفته‌اند. باید مراقب توطئه غربی‌ها بود. احتمالا می‌خواهند به این بهانه یک فیلم مساله‌دار را مطرح کنند. زمزمه‌هایی درباره حضور پنج هزار نفر از سربازان گمنام چینی در کشور به گوش می‌رسد. گویا قرار است مواظب کارگران چینی در ایران باشند. خوب است که کلا چینی‌ها در هیچ چیزی دستشان به کم نمی‌رود. با این وضع از حالا تا حداقل بیست و پنج سال دیگر، شب‌ها واقعا راحت می‌خوابیم. چون شنیده‌ام چینی‌ها کلا خواب ندارند. کم مصرف هم هستند. البته بهتر است لاک‌پشت‌ها و گربه‌ها و سگ‌ها مواظب خودشان باشند.پ

پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰

گزارش یکی از روزنامه‌های بودجه‌بگیر را خواندم. به نقل از یک نهاد مشکوک غربی صهیونیستی ادعا کرده از نظر آزادی اقتصادی بین ۱۷۷ کشور جهان در رده ۱۷۰ قرار داریم. وارونه‌خوانی به قصدسیاه‌نمایی‌ست. جدول را برعکس گرفته‌اند. در واقع بهترین کشور آزاد اقتصادی در رده ۱۷۷ است و اینکه ما جزو ده تای آخر این جدول هستیم نشان‌دهنده وضع خوب ماست. یادداشت یکی از عوام پژوهشگر تاریخ را خواندم. به تلویزیون بودجه‌بگیر دعوت شده تا درباره یک مساله تاریخی حرف بزند اما چون قبل از ضبط برنامه از او خواسته بودند تعهد بدهد که غیر از چیزی که صاحبان برنامه صلاح بدانند نگوید ناراحت شده بود. رفتارش عجیب بود. لابد توقع داشته بگذارند هر چه دلش می‌خواهد درباره مسائل تاریخی بگوید. شنیدم که حرف‌های حسین روی خواص‌المله آمریکا شدیدا تاثیرگذار بوده است. گفته بود که باید درباره برجام بیانیه بدهند. امروز ۲۰۰ نفر از ایشان بیانیه صادر کردند و با برجام مخالفت کردند. نمی‌دانم حسین گفته بود که دوست دارد موضع خواص‌المله آمریکا درباره برجام چه باشد یا نه؟ شاید هم مشکل از ترجمه بوده است. به هر حال عیبی ندارد.‌ مهم این است که حرف حسین، خواص‌المله آمریکا را مجبودگر کرد درباره برجام حرف بزنند. مصاحبه مدیرعامل یکی از خودروسازان با تلویزیون بودجه‌بگیر را تماشا کردم. شنیدم که می‌گفت در هیچ کجای جهان خودرویی با شرایط و قیمت تیبا پیدا نمی‌شود. کاملا راست می‌گوید. با این حال آماده بود به هر تعداد که به او مجوز بدهند خودرو وارد کند اما ظاهرا یک عده مخالف هستند. فرد شجاعی بود. چون می‌خواهد برای تیبا رقیب درست کند اما آنقدر خیالش از قیمت و کیفیت تیبا راحت هست که نترسد. آخر شب خبرهایی درباره توافق ایران و بقیه درباره برجام شنیده می‌شد. گویا قرار است غنی‌سازی ما به ۵ درصد برسد. نگران شدم. این رقم‌های سازش‌‌آلود مربوط به دوره حسن و جواد است. به حق شب جمعه آرزو کردم عدد واقعی ۹۵ درصد باشد و موقع انتشار به اشتباه ۵ درصد اعلام شده باشد. در عصر ابراهیم قرار نیست سر عددهای کم مذاکره کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۳
غیر قابل انتشار : ۰
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
3
1
باسلام،باتوجه به اینکه ادب نشانه شخصیت وتقوا دلیل هویت آدمیست ،مشخصاًبسیارواضح است که نگارنده نه ادب ونه تقوادارد وبااینگونه بیان موضوعات روزمرگی ونیزواقعیات میدانی،بجای حصول نتیجه جزبه بی فرهنگی وبی دینی مردم نمی افزایید.چراراجع به عملکردبعضاًمردم دربی ایمانی ،بی دینی،بی غیرتی،بی حجابی وبی حیایی،ناشکری ودرحقیقت دشمنی کردن باخداوندسبحان نمی انگاریدونمی نگارید؟!بیشترازآنچه مسؤولین دراین مملکت اسلامی!مقصرباشد،این مردم ایران است که بافاصله گرفتن ازبندگی خداوند،درحقیقت آنچه کاشته اند،برداشت نموده اندودرحقیقت مقصرواقعی درمرتبه نخست خودمردم هستندکه بابی حیایی باعث بیچارگی خودشده اند،این وعده وحکم خداوندطبق آیات قرآن مجیداست که اگرخلاف خواست الهی وآیات قرآن عمل نماییدوناسپاسی کنیدمبتلا خواهیدشد.زمان اوایل انقلاب که ملت ازمیتی جوپ پوشیدن ها ومشروب خوری وبی حجابی و...زمان شاه فاصله گرفته وبه سوی خداوتقواوحیاوشکرگزاری آمدند،حتی باوجودسختی ومعضلات جنگ تحمیلی و...امامردم دلخوش،صبورشکرگزارومعتقدبودند،اما حالا باوجوداینهمه نعمت وفن آوری و...چرااینگونه اند؟!به این دلیل که خلف وعده کرده اندوکیلو کیلوبرنج ومیوه و...خریدن وخوردن رابادانه دانه عوض کرده اندوفهم دلیل این معضلات ومشکلات موجودیک جوعقل سلیم وفهم الهی میخواهدکه هوای نفس درآن نباشد وازمنظرالهی به عیب یابی ورفع آن پرداخت وگرنه بااین افاضات اضافه ای که شما....نمودید ،هیچ عقل سلیمی پذیرای آن نیست،باتشکر
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی