بداخلاقی سیاسی و مسئولیت دستگاه قضایی

بداخلاقی سیاسی و مسئولیت دستگاه قضایی

دستگاه قضا با ورود به این پرونده‌ها و رسیدگی به شکایات، یکبار برای همیشه باید روشن کند که کدام طرف، محق است و کدام طرف به اتهام‌زنی و دروغ و افترا روی آورده است. معنا ندارد که این گونه مسائل عمومی را رها کنیم و با انگیزه سیاسی برخی پرونده‌ها را خیلی زود و سریع مورد رسیدگی قرار دهیم و با همین انگیزه، از پیگیری برخی شکایت‌ها، صرف‌نظر کنیم.
حبس‌زدایی از مهریه! فکری برای زنان کرده‌اید؟

حبس‌زدایی از مهریه! فکری برای زنان کرده‌اید؟

اصلاح قانون مهریه ضرورت دارد اما اگر قانونگذار حق زن را در نظر نگیرد و تنها به دنبال استیفای حقوق مردان باشد، می‌تواند به تضییع حقوق زنان منجر شود و مشکلات بیشتری ایجاد کند. قانونگذار تمرکز خود را بر روی کاستن از فشار مهریه بر مردان قرار داده در حالی که بنا نیست قانون مدنی که ماهیتی مردانه دارد، تغییری کند.
بزرگداشت پدر ستون فقرات در آخرین روز مهر

بزرگداشت پدر ستون فقرات در آخرین روز مهر

پرفسور «کیوان مزدا» مردی از جنس مهر بود و بزرگداشت وی در آخرین روز مهرماه ۱۳۹۷ در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری موسسه خیریه بین‌المللی زنجیره امید برگزار شد. وی ۱۷ سال پیش در دیداری به مریم مرعشی پیشنهاد تأسیس مؤسسه‌ای را در ایران می‌دهد و زنجیره امید که پیش از این در فرانسه و افغانستان فعالیت می‌کرد؛ در ایران، به‌عنوان سومین نمونه تأسیس می‌شود.
فردوسی‌پور یا فروغی؛ کدامیک ماندنی است؟!
دعوا در شبکه سه ادامه دارد و برنامه نود برای دومین هفته متوالی پخش نشد

فردوسی‌پور یا فروغی؛ کدامیک ماندنی است؟!

شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر این که فروغی مدیر شبکه سه به دنبال محدود کردن هر چه بیشتر فردوسی‌پور و برنامه او است؛ برنامه ای که به اندازه دو سوم سن فروغی سابقه پخش دارد و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.
هیاهو پیرامون عملکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام

هیاهو پیرامون عملکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام

اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام صرفا جایگاه داوری دارد و می‌بایست به نظر مجلس شورای اسلامی و یا شورای نگهبان رأی دهد و یا اینکه قادر است خود نیز اقدام به قانون‌گذاری کند محل مناقشه شده است. قانون در ۴ اصل وظایف قانونی مجمع را مشخص ساخته است، ولی برداشت‌ها از این اصول متفاوت است.
فاصله ناچیز فرار از خانه تا تن‌فروشی در خیابان
باز هم روایتی تلخ از زنانی که هرگز فکر نمی‌کردند روزی «روسپی» خواهند شد

فاصله ناچیز فرار از خانه تا تن‌فروشی در خیابان

«شادی» و «تبسم» و صدها دختر دیگر با فرار از خانه وارد جامعه‌ای می‌شوند که هیچگونه امنیتی برای دخترانش ندارد. بسیاری از دختران از سر اجبار و یا گول خوردن از طریق مردی، دست به فرار می‌زنند که اگر در همان ابتدا مراکزی وجود داشته باشد که آن دختران به آنجا مراجعه کنند، شاید با این تعداد از زنان روسپی روبرو نباشیم.
مغزهای کوچک زنگ زده
نگاهی به ابعاد اجتماعی فیلم داغ این روزهای سینمای ایران

مغزهای کوچک زنگ زده

اگر فیلم را ندیده‌اید علامت ضربدر بالای صفحه را بزنید. این متن برای کسانی که فیلم را ندیده‌اند مناسب نیست و شاید بسیاری از صحنه‌ها و قصه‌های فیلم را لو بدهد. دوست ندارم لذت فیلم دیدن را از کسی بگیرم. اگر زیر ۱۵ سال سن دارید هم این متن را نخوانید. چون همانطور که در پوستر فیلم مشخص شده این فیلم برای افراد کوچک‌تر از ۱۵ سال ممنوع است. پس طبعا خواندن این متن هم به افراد بزرگتر از ۱۵ سال توصیه می‌شود.
بازی خطرناک با نفت

بازی خطرناک با نفت

چندی پیش وزیر نفت حجم قاچاق سوخت در کشور را ۳۰ تا ۴۰ میلیون لیتر در روز اعلام کرد. اینکه آیا چنین حجم عظیمی از قاچاق در کشور صورت می‌گیرد و یا خیر و وزیر از بیان این سخنان چه اهدافی را دنبال می‌کند سوالاتی است که باید بدان‌ها پاسخ داده شود.
رفتن زنان به ورزشگاه؛ تقلیل مطالبات اصلی

رفتن زنان به ورزشگاه؛ تقلیل مطالبات اصلی

در فضای اجتماعی و سیاسی ایران، موسسات و نهادهای اجتماعی از جمله سازمان‌های ورزشی، از سیاست‌گذاری‌های کلان فرهنگی و سیاسی تبعیت می‌کنند و نظر به اینکه این سیاست‌گذاری‌ها در ذات خود مبتنی بر تمایز و تبعیض میان دو جنس هستند، نمی‌توانند به گونه‌ای عمل کنند که زنان و مردان را در عرصه‌های اجتماعی، هنری و ورزشی از فرصت‌ها و امکان حضور برابر برخوردار کنند.
بسته حمایتی دولت، هیچ چیز را جبران نمی‌کند

بسته حمایتی دولت، هیچ چیز را جبران نمی‌کند

دولت در حالی توزیع «بسته حمایتی» و «سبد کالا» را در دستور کار قرار داده که طی سال‌های گذشته سیاست مزد‌ی‌اش را به کارگران تحمیل کرده، سیاست‌های آزادسازی قیمت کالا را پیش برده، خدمات بیمه سلامت کاهش یافته، شمار داروهای تحت پوشش بیمه محدودتر شده و قیمت دارو در بازار آزاد پس از بحران ارزی افزایش چشمگیری یافته است.
۷