کانال تلگرامی که جوانان را تشویق به خودکشی می کرد
نگاهی به جزییات کانال تشویق خود خلاصی

کانال تلگرامی که جوانان را تشویق به خودکشی می کرد

حمید با راه‌اندازی این کانال تلگرامی جوانان را تشویق به خودکشی می‌کرد و برای پایان دادن به زندگی‌شان آموزش‌های لازم را می‌داد، حتی بسته‌های پودر سیانور را هم به آنها می‌فروخت و از این طریق برای خود درآمدزایی می‌کرد.
خیابانم را پس خواهم گرفت!
"دیدارنیوز" به موضوع عدم نامگذاری معابر شهری به نام زنان می‌پردازد؛

خیابانم را پس خواهم گرفت!

معماری و مبلمان شهری در ایران ذاتی مردسالار دارد و گویی تنها برای استفاده مردان طراحی شده است. در همین ارتباط، توسعه برنامه‌ریزی شهری و سیاست‌های اعمال شده از طرف شهرداری‌ها در ساخت فضای شهری نیز مردانه بوده و نه تنها توجهی به نیاز‌های زنان ندارد بلکه زنان را در سطوح تصمیم‌گیری و مدیریتی خود راه نمی‌دهد و در نتیجه، ضرورتی برای اینکه خیابانی را به اسم یک زن کند نمی‌بیند.
سناریو‌های احتمالی آمریکا برای ایران در چند ماه آینده
"دیدارنیوز" بررسی می‌کند؛

سناریو‌های احتمالی آمریکا برای ایران در چند ماه آینده

ایده آل‌ترین سناریو برای آمریکایی‌ها این است که با تشدید تحریم‌ها و فشار سنگین اقتصادی، در داخل ایران اعتراض‌های اجتماعی شکل گرفته و نظام سیاسی در ایران از داخل و خارج تحت فشار قرار گرفته و حاضر شود در مذاکراتی نابرابر، بیشترین امتیاز را در حوزه‌های مختلف به واشنگتن بدهد. مسائل مورد نظر آمریکا به طور مشخص عبارتند از: عدم حضور ایران در کشور‌های منطقه تحت عنوان پایگاه لجستیک مقاومت اسلامی، توقف کامل برنامه هسته‌ای و زمینه سازی برای هضم کامل در جریان سرمایه داری جهانی و تن دادن به همه الزامات فرهنگی و سیاسی و اجتماعی آن.
نابرابری‌ها در ایران کتمان می‌شوند!
"دیدارنیوز" به انتشار تحلیل «نعمت الله فاضلی» در باب مفهوم عدالت فرهنگی و نابرابری در ایران می‌پردازد؛

نابرابری‌ها در ایران کتمان می‌شوند!

کشور‌های غربی در حل بحران‌ها و مسائل خود موفق‌ترند، زیرا در نظام سرمایه داری، پذیرفته شده که نابرابری، مؤلفه ساختاری است و باید برای حل آن نخست واقعیت وجودی آن را پذیرفت، بنابراین در غرب گفتمان‌هایی برای صورت بندی مسئله نابرابری شکل گرفته است، در ایران، اما نابرابری‌ها با دستاویز‌های سیاسی و ایدئولوژیک انکار می‌شوند، در نتیجه تا این لحظه هیچ گفتمانی برای صورت بندی مسئله نابرابری شکل نگرفته است.
مجلس نشینان باز هم به حضور زنان گفتند «نه»!!
"دیدارنیوز" نگاهی به رد پیشنهاد اختصاص سهم ۳۰ درصدی به زنان در لیست‌های انتخاباتی دارد؛

مجلس نشینان باز هم به حضور زنان گفتند «نه»!!

زنان از مهم‌ترین گروه‌هایی هستند که می‌بایست برای رسیدن به شرایطی برابر با مردان، نخست از تبعیض‌های مثبت برخوردار شوند. حال در خصوص استدلال مخالفین افزایش سهم زنان در کرسی‌های مجلس، مردان پارلمان نشین می‌گویند اینکه به زنان فرصت ویژه و شانس بیشتری برای مشارکت سیاسی داده شود تبعیض به نفع آنهاست و زنان باید در رقابتی برابر با مردان شرکت کرده و با آوردن رای بیشتر از مردان به مجلس راه یابند. این مردان گویا فراموش کرده اند که رقابت برابر باید در شرایطی برابر صورت گیرد. در جامعه‌ای که ۹۴ درصد از ساختار قدرتش در دست مردان است و زنان در اسارت تاریخیِ سقف شیشه‌ای قرار دارند چطور در شرایط نابرابر با مردان به صورت برابر رقابت کنند؟!
سرمایه جنسی زنان؛ پاشنه آشیل مردان
"دیدارنیوز" به طرح مسأله «سرمایه جنسی» و ابعاد و تبعات آن می‌پردازد؛

سرمایه جنسی زنان؛ پاشنه آشیل مردان

سرمایه جنسی اصطلاحی است که دربرگیرنده ترکیبی از ویژگی‌ها از قبیل زیبایی، جذابیت جنسی، مهارت شناساندن و معرفی خود و مهارت‌های اجتماعی است. در واقع، منظور از آن، ترکیبی از جذابیت‌های جسمانی و اجتماعی است که برخی از زنان و مردان را در رسیدن به اهدافشان کمک کرده و آن فرد را برای اطرافیان به ویژه جنس مخالف از لحاظ بصری و جنسی جذاب می‌کند. بدیهی است که منظور از داشتن سرمایه جنسی یا به کارگیری آن، برقراری رابطه جنسی نیست.
طرح جمعیت و تعالی خانواده؛ یک بام و دو هوای مجلس
"دیدارنیوز" نگاهی به طرح پیشنهادی کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی بر تشویق ازدواج و باروری دارد؛

طرح جمعیت و تعالی خانواده؛ یک بام و دو هوای مجلس

طرح جمعیت و تعالی خانواده، پرداخت وام قرض الحسنه به ازای فرزند دوم و بیشتر و اهدای هدیه ازدواج به پسران زیر ۲۴ سال و دختران زیر ۲۰ سال را شامل می‌شود. طیفی از نمایندگان مجلس که شدیدترین حملات را نسبت به پیشنهادات مخالفین کودک همسری انجام داده و همه تلاش خود را برای ناکام ماندن طرح افزایش سن ازدواج به کار بستند، حال همان افراد با تعمیم هدیه ازدواج به دختران زیر ۲۰ سال به دختران ۱۴ یا ۱۵ ساله با این استدلال که تخصیص این پول ممکن است دختران را به ازدواج‌های زودهنگام تشویق کند، مخالفت می‌کنند.
چگونه یک رابطه عاطفی را تمام کنیم؟
"دیدارنیوز" شیوه‌های نادرست اتمام رابطه و آسیب‌های آن را بررسی می‌کند؛

چگونه یک رابطه عاطفی را تمام کنیم؟

آموختن رفتار جدایی بسیار حائز اهمیت است. متأسفانه بسیاری از ما نه شیوه عشق‌ورزی را می‌دانیم و نه آداب پایان دادن به یک رابطه را آموخته‌ایم و به همین دلیل یک جدایی غیر مسئولانه می‌تواند برای سال‌های زیادی فرد مقابل را دچار آسیب‌های جدی کند.
دولت امید و ناامیدی زنان در سال ۹۷
"دیدارنیوز" به دلایل ناکامی مشارکت سیاسی زنان در ایران می‌پردازد‎‎‎‏‎؛

دولت امید و ناامیدی زنان در سال ۹۷

حضور زنان در پست‌های سیاسی ضرورتا مترادف با بهبود وضعیت تبعیض آمیز اجتماعی و سیاسی زنان در جامعه نیست. مشارکت محدود زنان به‌عنوان نماینده مجلس و یا معاون یک وزیر در ساختار سیاسی، تاثیر چندانی بر تغییر رویه‌های قانونی به نفع زنان و همچنین بهبود وضعیت اجتماعی آنها ندارد.
ریشه کنی محرومیت با توزیع یک وعده سبزی پلو با ماهی!
"دیدارنیوز" به مدیریت نمایشی شهرداری تهران در مواجهه با معضلات اجتماعی می‌پردازد؛

ریشه کنی محرومیت با توزیع یک وعده سبزی پلو با ماهی!

شهرداری تهران به دلیل این که ناتوان از حل اساسی مشکل و حتی یافتن ریشه بحران کارتن‌خوابی است، به رفتار‌های نمایشی مانند توزیع غذای شب عید در بین کارتن خواب‌ها روی می‌آورد. توزیع ناعادلانه منابع ثروت و قدرت و دور شدن از سیاست‌های دولت رفاه و عدالت اجتماعی، مردم را دچار آسیب بینوایی می‌کند و پس از آن است که مسئولین برای حل آسیب‌هایی که خود مسببش بوده‌اند، هزینه‌های گزافی از مردم می‌گیرند تا برخی اقدامات نمایشی را به عنوان راه حل انجام دهند.
۱۰