تحریم ظریف را ناچیز نشماریم
نگاه تحلیلی "دیدارنیوز" به تحریم وزیر خارجه کشورمان؛

تحریم ظریف را ناچیز نشماریم

سبک و ناچیز شمردن تحریم، کمکی به کشور و مردم نکرده، بنابراین بهتر آن است در کنار محکوم کردن چنین رفتار‌هایی که منشأ آن چیزی جز نگاه خصمانه ترامپ به دولتمردان و مردم کشورمان نیست، موضوع را ساده و پیش پا افتاده نبینیم، زیرا آنچه به اثبات رسیده، آن است که ناچیز شمردن تحریم‌ها، تبلیغات تکراری و جدال آفرینی، نه به اداره کشور کمکی می‌کند و نه ذره‌ای از مشکلات مردم می‌کاهد.
مرثیه‎ای برای میدان حسن‎آباد
"دیدارنیوز" نگاهی به آتش سوزی یکی از ابنیه تاریخی تهران داشته است؛

مرثیه‎ای برای میدان حسن‎آباد

وقتی خبر آتش گرفتن یکی از بنا‌های تاریخی خیابان حسن آباد را شنیدم یاد مادربزرگ افتادم که دیگر نیست تا از زیبایی بنا‌های میدان حسن‎آباد بگوید که او را به دوران قدیم می‌برد. شاید این کاموا خریدن هر زمستانه مادربزرگ هم برای مرور خاطرات قدیمی و لذت بردن از گذشته این شهر بوده است، اما متاسفانه بار دیگر به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی، یک اثر تاریخی دیگر دچار حریق شد. حال باید منتظر ماند و دید چه میزان به بافت تاریخی این میدان آسیب وارد شده است و چگونه قرار است این بنای تاریخی بازسازی شود. بازسازی غیر اصولی و غیرکارشناسی این بنا شاید باعث از بین رفتن قطعه ‎ای از تاریخ شهر تهران شود و باید با دقت و اصولی این کار صورت گیرد.
آمریکا و سیاست ابهام آفرینی در قبال ایران
"دیدارنیوز" ماهیت اعلام مواضع مختلف توسط مقامات آمریکایی در قبال ایران را بررسی می‌کند؛

آمریکا و سیاست ابهام آفرینی در قبال ایران

کارگزاران امریکایی، نه براساس اشتباه و به صورت سهوی؛ بلکه کاملا عمدی و هوشمندانه، موضع گیری‌های متفاوت و گاه متضاد و مبهم در قبال ایران اتخاذ می‌کنند تا ایران را به اشتباه انداخته و در حالت گیجی و سردرگرمی قرار دهند. متاسفانه باید این هشدار را به تصمیم گیران کشور داد که امریکا در این حوزه نسبتا موفق بوده و نشانه آن هم مواضعی است که از داخل شنیده می‌شود.
خوشه چینی صهیونیسم از واگرایی جهان اسلام
"دیدارنیوز" اهداف نشست ضد فلسطینی منامه را بررسی می‌کند؛

خوشه چینی صهیونیسم از واگرایی جهان اسلام

در واقع امریکا و جریان صهیونیسم با کلید زدن معامله قرن، حذف هسته‌های مقاومت ضد استعماری و ضد سلطه را در افق طرح خود دنبال می‌کنند. اما شرایط امروز با شرایط یک قرن پیش کاملا متفاوت است. امروز مردم منطقه حاضر به سکوت در مقابل طرح‌های خائنانه علیه جهان اسلام و مقدسات آن نیستند. خصوصا که مقاومت به رهبری ایران به عنوان بزرگترین و محوری‌ترین بازیگر منطقه ای، قدرت جهان اسلام را به گونه‌ای افزایش داده است که می‌توان گفت در تاریخ اسلام سابقه نداشته است.
چرایی سکوت معنادار اسرائیل در بحبوحه تنش میان ایران و امریکا
"دیدارنیوز" بررسی می‌کند؛

چرایی سکوت معنادار اسرائیل در بحبوحه تنش میان ایران و امریکا

در واقع در شرایط فعلی اساسا اسرائیل تمایلی به تقابل نظامی امریکا با ایران ندارد بلکه تنها به دنبال استمرار شرایط تنش آلود میان این دو کشور است. زیرا تردیدی نیست که با جرقه خوردن جنگ میان این دو کشور، این اسرائیل است که بیشترین هزینه را پرداخت خواهد کرد. بر همین اساس است که آمیدورو، مشاور سابق نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسئولین توصیه می‌کند که در اتفاقات میان ایران و امریکا مداخله‌ای نداشته باشند.
هیولای زباله از اتحادیه اروپا تا ایران
"دیدارنیوز" از منظر اجتماعی، نگاهی به بحث تولید زباله در ایران دارد؛

هیولای زباله از اتحادیه اروپا تا ایران

تولید زباله تنها مختص به کشور‌های جهان سوم نیست، اما آمار‌های تولید زباله در این کشورها، وضعیت ناخوشایندی را نشان می­ دهد. به هر حال مسئله زباله و پسماند، تنها به بحث زباله گردی محدود نمی ­شود و پیامد‌های مهم دیگری نیز در پی دارد. هزینه بسیار بالای جمع­ آوری زباله در کلان‌شهرها، مسئله پساب زباله­‌ها و آلودگی­‌های محیط­ زیستی و بسیاری مسائل دیگر موجب می­ شود تا پسماند به مسئله پیچیده‌ای در کلان‌شهر‌هایی همچون تهران تبدیل شود.
سفر میانجی‌گرانه شینزو آبه در راستای تنش زدایی میان تهران ـ واشنگتن
"دیدارنیوز" حواشی سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران را بررسی می‌کند؛

سفر میانجی‌گرانه شینزو آبه در راستای تنش زدایی میان تهران ـ واشنگتن

سفر هم‌زمان مقامات ژاپنی و آلمانی به تهران که هردو کشور درگذشته با امریکا دشمنی کرده‌اند، می‌تواند حاوی این پیام باشد که "جنگ‌ها بی‌فایده‌اند، جنگ‌ها هم ازطریق دیپلماسی پایان می‌یابند و دشمنان هم می‌توانند با یکدیگر دوست شوند و در نظام بین‌الملل دوست و دشمن ثابت وجودندارد، آنچه ثابت است، منافع کشور‌ها است. "
۱۲ نکته مفید درباره «ام اس»

۱۲ نکته مفید درباره «ام اس»

بپذیرید که در حال حاضر با مالتیپل اسکلروزیس همخانه هستید. حضورش را به رسمیت بشناسید. با او دوست شوید و او را به اسم کوچکش «ام اس» صدا بزنید.
خشونت مشفقانه به سبک سریال‌های خانگی
"دیدارنیوز" نگاهی تحلیلی به خشونت نهادینه شده در سریال‌های خانگی ایرانی دارد؛

خشونت مشفقانه به سبک سریال‌های خانگی

خشونت مشفقانه را می‌توان در بعضی از سریال‌های نمایش خانگی مانند ممنوعه و رقص روی شیشه دید. در این فیلم ها، مردان عاشق، ولی به شدت کنترل‌گری را می‌بینیم که در بعضی از سکانس‌ها از سر عشق، پرخاش گری کرده و همسر خود را کتک زده و حتی تهدید به اسید پاشی می‌کنند. این نوع از خشونت با این ادعا که مرد عاشق زن است و رفتار خشونت آمیزش نیز ناخودآگاه اعمال می‌شود، توجیه می‌گردد. اغلب زنان حداقل در ابتدا، در مقابل این نوع از خشونت نه تنها منفعل‌اند بلکه آن را به حساب عشق مرد گذاشته، اعتراضی نمی‌کنند.
دوم خردادی که فراموش نمی‌شود

دوم خردادی که فراموش نمی‌شود

دوم خرداد در حقیقت تجسم خواست نسلی بود که در دهه پنجاه و سال‌های آغازین پیروزی انقلاب به دنیا آمده بود. اینان با استقبال از یک گزینه نوگرا و جذاب در درون گفتمان انقلاب نشان دادند هنوز به آرمان‌های انقلاب وفادار هستند ولی روزآمدی گزینه‌ها را هم فراموش نمی‌کنند. سیدمحمد خاتمی توانست با ارائه یک اسلام عقلانی، رحمانی و جذاب از حمایت جوانان زمانه برخوردار شود.