تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
پرونده ویژه "دیدارنیوز" به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی؛

کتاب‎آباد

News Image Lead

دیدارنیوز در هفته کتاب و کتابخوانی پرونده‌ای به نام کتاب‌آباد در اختیار خوانندگان خود گذاشت که ابعاد مختلف کتابخوانی و شرایط کتاب در کشور را مورد بررسی قرار داد.

کد خبر: ۴۸۹۲۱
۱۶:۲۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی راد: اوضاع کتاب و کتابخوانی در کشور مناسب نیست و یکی از نشانه های آن، بسته شدن کتابفروشی‌ها و خلوتی کتابخانه‎ها است.  دیدارنیوز در هفته کتاب و کتابخوانی پرونده‌ای به نام کتاب‌آباد در اختیار خوانندگان خود گذاشت که ابعاد مختلف کتابخوانی و شرایط کتاب در کشور را مورد بررسی قرار داد.

 

در بخش اول این پرونده با اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفتگویی صورت گرفته که در آن، وضعیت کتابخانه ملی و شرایط اسناد و کتاب‌های ممنوعه مورد بررسی قرار گرفته است.

 

 

بخش دوم پرونده با کیوان مهرگان شاعر، روزنامه‌نگار و سازنده مستند پابه پای برف که این روزها از استقبال خوبی نیز برخوردار است گفت‌وگویی انجام شده است. در این گپ و گفت، به کتابفروشی‌ها و شرایط انتشارات در کشور پرداخته‌ایم.

 

 

بخش سوم پرونده در مورد مرکز تبادل کتاب است که با مدیر آن مجموعه در مورد شرایط مراجعه کنندگان و وضعیت کتاب‌ها صحبت شده است.

 

مرکز تبادل کتاب؛ نجات‌بخش کتاب‎های خانگی

 

بخش چهارم و نهم این پرونده در بردارنده دو یادداشت در زمینه کتاب‌ خواندن و تأثیر کتاب بر زندگی مردم جامعه است که به قلم سمیه قرنی و علیرضا کیوانی نژاد نوشته شده است.

 
 
 

 

در قسمت پنجم پرونده کتاب‌آباد مقاله "چگونه کتاب بخوانیم؟" مطلب آموزشی مهمی به قلم Dr. K. K. Palani توسط صدف بهرامی راد ترجمه شده است که نحوه انتخاب کتاب درست و چگونه مطالعه کردن را آموزش می‌دهد.

 

 

در بخش ششم، هفتم و هشتم پرونده کتاب آباد با اسماعیل آذری‌نژاد و محسن فرجی و محمد هاشم اکبریانی که در حوزه کتاب و نشر و نویسندگی فعالیت دارند گفت‌وگو شده است.

 

 
 

این پرونده به مانند دیگر پرونده‌های ویژه در دو گزارش، هم عکس‌های شاخص از کتابخانه ملی و کتابخانه سنتو ژنویو پاریس را در قالب گزارش تصویری جمع‌آوری کرده و هم پادکست پرونده ویژه به سراغ این اتفاق رفته است. علاقه‌مندان به پادکست می‌توانند از این طریق مروری بر این پرونده داشته باشند.

 

 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی