شما به بدنتان چه حسی دارید؟

شما به بدنتان چه حسی دارید؟

چه زمینه‌ها و عواملی سبب شده که زنها تصور می‌کنند همین گونه که هستد، ظاهر مناسبی ندارند و اگر بدنشان را تغییر دهند چیزهای زیادی در زندگیشان عوض می‌شود؛ مثلا شانس‌های بهتری برای ازدواج، شغل و آینده دارند. یا اگر جذاب‌ترباشند اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت.
رنگ اخلاق بر پیکره جنگ
نگاهی اجمالی به تعالیم اخلاقی اسلام در جنگ و نزاع

رنگ اخلاق بر پیکره جنگ

در سال‌های اخیر تحقیقاتی در حوزه جنگ و اخلاق صورت گرفته است. عده‌ای اساسا راهی را برای ورود اخلاق به جنگ متصور نیستند و گروهی بدین عقیده‌اند که در جنگ بایستی به یکسری اصول اخلاقی پایبند بود. قبل از کنوانسیون ژنو تعالیم دینی بایدها و نبایدهای اخلاقی جنگ را مشخص می‌ساخت ولی اکنون به‌صورت قانونی درآمده که به‌واسطه آن می‌توان متخلفین جنگی را مورد پیگرد قانونی قرار داد.
هزینه‌هایی که دانشجویان را وادار به دستفروشی می‌کند

هزینه‌هایی که دانشجویان را وادار به دستفروشی می‌کند

پدیده دستفروشی دانشجویان، در دو ساله اخیر و همراه با عمیق شدن بحران اقتصادی و کالایی شدن و پولی شدن آموزش، گسترش یافته است. دانشجویان دستفروش، هم تهرانی و هم شهرستانی هستند، اما اغلب از شهرستان‌ها و روستاها و از خانواده‌های متوسط و به لحاظ اقتصادی پایین می‌آیند.
ذره ذره بریدی و رفتی، مادرت داشت نصف جان می‌شد!
نگاهی به پدیده فرار دختران از خانه و تاملی در دلایل و ریشه‌های آن

ذره ذره بریدی و رفتی، مادرت داشت نصف جان می‌شد!

 آمار‌های موجود و رسمی تنها متعلق به خانه‌های سلامت و دختران تحت پوشش سازمان بهزیستی است. بر اساس آمار بهزیستی، در سال ۹۴ بیش از ۵۰۰ دختر فراری در ۳۱ خانه سلامت بهزیستی نگه‌داری می‌شدند. در نه ماهه اول سال ۹۰ حدود ۳۹۷ نفر دختر فراری در خانه‌های سلامت بهزیستی پذیرش شده بودند و تعداد زیادی از آن‌ها توسط مراکز مداخله در بحران به منازلشان بازگشت داده شدند. آمار دختران فراری در سال ۹۵  را  ۵۰۳۸ نفر اعلام کرده‌اند.
مصائب زن بودن در پارک هرندی

مصائب زن بودن در پارک هرندی

زنان از شب متنفرند. شب برای آنها ترسناک است، همه شبها، شبهای پارکها و زیر پل‌ها، شبهای پاتوق‌ها و خانه‌های تیمی، شب‌های کوچه‌های تنگ و تاریک شوش و دروازه غار، شب برای زنان آبستن ترس از تعرض و تجاوز است.
سلفی گرفتن؛ بیماری قرن

سلفی گرفتن؛ بیماری قرن

جامعه روانشناسان معتقدند علاقه به سلفی گرفتن و توجه بیش از اندازه به آن نشانگر بیماری روانی است که فرد به آن مبتلا شده است. طبق گفته انجمن روانشناسی امریکا سلفی گرفتن به مقدار حداقل ۳ بار در روز بسیار نگران کننده است و می‌تواند با سلامت روانی فرد مرتبط باشد! 
نارنجی‌پوشان ننگرهار
گزارشی از یک اقدام سازمان ملل در حوزه توانمندسازی زنان افغانی

نارنجی‌پوشان ننگرهار

در افغانستان امکان شکل‌گیری جنبش فمنیستی به اشکال غربی و حتی غیر آن وجود ندارد زیرا در فضای بشدت محافظه‌کار با سنت و فرهنگی قویا مردسالار، هر حرکتی که نظم موجود را به چالش بکشد، سرکوب می‌شود یا با نگرش‌های ناهمدلانه بسیاری از مردان عادی و حتی زنان مواجه می‌شود. زنان افغان و فعالین زن در این کشور راهبرد توانمندسازی را برای احقاق حقوق زنان افغان برگزیده‌اند.
مدلینگ کودکان یا کودک آزاری لاکچری؟
یک روان‌شناس: مدلینگ کودک یک نوع کسب و کار است و بچه‌ها در خدمت فروش محصول قرار می‌گیرند

مدلینگ کودکان یا کودک آزاری لاکچری؟

کودکان کار یکی از معضلات کشورهای جهان بالاخص جهان سومی است. علی‌رغم قوانینی که در این‌باره به تصویب رسیده است اما همچنان با کودکان کار در خیابان‌ها، سرچهار راه‌ها و مترو و... مواجه‌ایم. اما خبری که چندی پیش منتشر شد نه درباره کودکان کار سر چهارراه‌ها بلکه از کودکان کار لاکچری حکایت داشت.
نیاز مضاعف به مهارت‌آموزی و توانمندسازی دختران
11 اکتبری که گذشت؛ روزی برای تغییر جهانِ دختر بچه‌ها

نیاز مضاعف به مهارت‌آموزی و توانمندسازی دختران

آمارها همواره وضعیت نگران‌کننده‌ دختران را در سراسر جهان نشان می‌دهند. در سال ۲۰۱۸ هنوز یک‌چهارم دختران از آموزش و تحصیل محروم هستند. فقط در طی یک سال گذشته ۱۲ میلیون دختربچه زیر ۱۸ سال ازدواج‌ کرد‌ه‌اند و ۲۱ میلیون کودک ۱۵ تا ۱۹ ساله در کشورهای درحال توسعه باردار شده‌اند.

پول نفت از سفره مردم به کجا می‌رود؟

ساختار اقتصاد ایران اصولاً بستر حاصل‌خیزی برای شکل دهی به تورم است. مثلاً هم دوره‌هایی را در نظر بگیریم که درآمدهای ارزیِ نفتی دولت رو به افزایش بوده و هم دوره‌هایی که چنین درآمدی رو به کاهش بوده. در اقتصاد ایران هم رونق نفتی مسبب افزایش حجم نقدینگی می‌شده است و هم کسادی نفتی، هر کدام اما از مسیری متفاوت. مشکل تورم در اقتصاد ایران عمیقاً ساختاری است. یعنی به مجموعه‌ی عواملی برمی‌گردد که، بر فرازِ سر دولت‌ها و تا حد زیادی مستقل از اراده‌شان، نقش تعیین‌کننده داشته‌اند