پزشکیان در دیدار جمعی از نمایندگان اقوام و مذاهب مطرح کرد

ساختن کشور با اختلاف و رویارویی ممکن نیست

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب در دیدار با جمعی از نمایندگان اقوام و مذاهب گفت: ساختن و آباد کردن کشور و مملکت با اختلاف و رویارویی ممکن نیست.

زیباکلام: «تعلیق حکم محکومیتم»، ارتباطی با رای دادنم نداشت

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی که اخیرا با اعلام قوه قضائیه به زندان رفته، می‌گوید که تعلیق حکم محکومیتمش، ارتباطی با رای دادن او در انتخابات ریاست جمهوری نداشته است، هر چند می‌داند در فضای سیاست زده بی‌اعتمادی این توضیحات چیزی را عوض نمی‌کند.
در نامه‌ای به مخبر مطرح شد

هشدار نماینده مجلس درباره کمبود معلم

علیرضا منادی، نماینده مجلس در نامه‌ای هشدارآمیز به محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری درباره کمبود معلم در سال تحصیلی جدید خواستار توجه به پیشنهاد‌های وزارت آموزش و پرورش در این زمینه شد.

هشدار دادستان به مدیرانی که ترک فعل کنند

علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده انتظار داریم تا پایان مهرماه سال جاری سند دفترچه‌ای و یا اراضی بدون سند در استان نداشته باشیم. بدیهی است که در صورت اهمال و یا ترک فعل مدیران دستگاه‌های اجرایی در این رابطه، از باب ترک فعل با آنان برخورد قانونی خواهد شد.
آن ۱۳ میلیون نفر به دولت سایه رای ندادند

کرباسچی: جلیلی دسته و حزب ندارد، چکاره است که دولت سایه تشکیل داده؟

غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره دولتِ سایه سعید جلیلی که این روزها بحث‌برانگیز شده، گفت: در حال حاضر در کشور ما یک آدمی آمده و می‌گوید من دولت سایه تشکیل می‌دهم، چه کاره است که دولت سایه تشکیل دهد؟ خودش هم که می‌گوید من گروه، حزب و دسته ندارم. این که فردی براساس سلایق، عقیده و وابستگی‌های خودش بخواهد عده‌ای را نقد کند یا خیر، یک مقدار به معنی لوث کردن مفاهیم سیاسی است.
صلح مسعود
محمد منصورنژاد در یادداشتی که برای دیدار ارسال کرده دولت پزشکیان را تحلیل کرده است

صلح مسعود

در بین مدعیات رئیس جمهور جدید دو شعار بیشتر مورد تاکید بود: یکی تحقق حق و عدالت و دیگر آنکه با یک گروه نمی‌توان کشور را ساخت (اجماع سازی) و به عبارت دیگر صلح با دیگران.
گزارش اکونومیست از پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری

پزشکیان؛ نماد نگرانی‌های طبقه متوسطی که فقیر می‌شود

اکونومیست در گزارش خود درباره پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری نوشت: انتخاب پزشکیان مطمئنا منادی تغییر است. پس از چهار دهه ریاست پنج روحانی و یک حزب اللهی، بالاخره مردم عادی ایران رئیس‌جمهوری دارند که شبیه آن‌ها به نظر می‌رسد و حرف می‌زند. او نگرانی‌های طبقه متوسط رو به رشد فقیر را بیان می‌کند.