تیتر امروز

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
آسیب شناسی مناسک حسینی
دیدگاه محمد منصورنژاد، پژوهشگر دینی درباره مناسک حسینی

آسیب شناسی مناسک حسینی

محمد منصورنژاد، محقق و دین پژوه در یادداشتی تحلیلی، مناسک و عزاداری محرم را مورد آسیب‌شناسی قرار داده است.
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

پزشکیان از پس اصولگرایان برمی‌آید؟/ ظریف: پست معاون اولی را نمی‌پذیرم!

این دهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

کد خبر: ۱۶۸۵۵۷
۲۲:۲۹ - ۲۱ تير ۱۴۰۳

حیاتی

دیدارنیوز _ اتاق خبر: با دهمین برنامه مجله خبری دیدار در خدمت مخاطبان دیدارنیوز هستیم.

درود بر شما بینندگان دیدارنیوز، من محمدرضا حیاتی هستم و اینجا استودیو دیدارنیوز است. با یک مجله خبری دیگر در خدمت شما عزیزان هستیم، با ما همراه باشید.

دهمین برنامه مجله خبری دیدار را اینجا، یوتیوب، و آپارات دیدار ببینید و بشنوید.

 

این برنامه شامل موضوع‌های زیر است که در ادامه می‌خوانید:

۱/ مراسم اعطای حکم رئیس جمهور چهاردهم در روز هفتم مرداد
۲/ اقتصاد ایران در شرایط قفل شدگی قرار دارد
۳/ قطع برق، صنایع و بازاریان را نگران فعالیت‌های صنعتی و تجاری کرده است
۴/ نامه پزشکیان به مخبر و درخواست برای متوقف شدن عزل و نصب‌ها در دولت
۵/ اجرای جرائم جدید تخلفات رانندگی از ۲۳ تیرماه
۶/ ظریف: پست معاون اولی را حاضر نیستم بپذیرم


۱/ ۷ مرداد؛ مراسم اعطای حکم رئیس‌جمهور چهاردهم

مراسم تنفیذ و اعطای حکم چهاردهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران و آغاز به‌کار رسمی رئیس جمهور منتخب، یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ی امام خمینی برگزار می‌شود.

۲/ وحید شقاقی‌شهری، اقتصاددان: اقتصاد ایران در شرایط قفل‌شدگی قرار دارد و رکود سهمگینی بر اقتصاد کشورحاکم شده است

شقاقی تصریح می‌کند: با وجود تاکید برخی اقتصاددانان به عدم کارایی سیاست‌های پولی انقباضی در کنترل نرخ تورم در میان‌مدت و بلندمدت، بانک مرکزی دولت سیزدهم بدون توجه به سیاست‌های مالی و بخش واقعی، همچنان اصرار داشت با ابزار سیاست‌های پولی انقباضی در کنار تثبیت ارز، به مهار تورم بپردازد.

اثرات مخرب این دو سیاست در حال روشن شدن است؛ به‌طوریکه بازار سرمایه کاملا از کار افتاده است و خالص حاشیه سود بنگاه‌های تولیدی بازار سرمایه از ۳۴ درصد در سال ۱۴۰۱ به زیر ۱۴ درصد در ۱۴۰۲ سقوط کرده و رکود سهمگینی بر اقتصاد حاکم شده است

۳/ قطع برق، صنایع و بازاریان را نگران فعالیت‌های صنعتی و تجاری کرده است

ناترازی در تولید و مصرف برق باعث شده است تا تامین برق مشترکان مختلف از توان دولت خارج شود و قطع برق برای صنایع از یک روز در هفته به دو روز افزایش و مشترکان خانگی نیز با شدت بیشتری قطعی برق را تجربه کنند.

ثبت رقم بی‌سابقه ۷۷ هزار و ۱۵۱ مگاوات تقاضای لحظه‌ای مصرف برق در کشور، رکورد جدیدی به ثبت رسانده است. در این حال نایب رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران گفته که قطعی یک روز در هفته برق شهرک‌های صنعتی سراسر کشور به دو روز در هفته خواهد رسید.

۴/ نامه پزشکیان به مخبر و درخواست برای متوقف شدن عزل و نصب‌ها در دولت تا شروع به کار دولت جدید

مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب درنامه‌ای به مخبر از ایشان درخواست کرد وزارتخانه‌ها و معاونت‌های ریاست جمهوری، تا پیش از تشکیل و آغاز بکار دولت چهاردهم از هر گونه عقد قرارداد جدید و عزل و نصب افراد و هر نوع استخدام خودداری کنند.

در واکنش به این درخواست رئیس جمهور منتخب، سخنگوی شورای نگهبان گفت: بر اساس قانون انتخابات، دوره ۴ ساله ریاست‌جمهوری از زمان تنفیذ حکم رئیس‌جمهوری توسط رهبری آغاز می‌شود، بنابراین تا روز تنفیذ، معاون اول رئیس‌جمهور مدیریت قوه مجریه را برعهده دارد.

برخی از رسانه‌ها هم تصویر نامه پزشکیان را منتشر کردند و نوشتند رئیس‌جمهور منتخب تا زمان تنفیذ، جایگاه حقوقی و قدرت قانونی ندارد.

۵/ اجرای جرائم جدید تخلفات رانندگی از ۲۳ تیرماه
معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا می‌گوید کنترل تخلفات رانندگی و اجرای مقررات یکی از ارکان اساسی انضباط و ایمنی ترافیک در سطح جهان است. و بر مبنای مستندات قانونی، قانونگذار به منظور حفظ آثار بازدارندگی جرایم رانندگی، تعدیل جرایم رانندگی را بر اساس نرخ تورم سالیانه پیش بینی کرده است. جدول جدید جرایم رانندگی پس از به‌روزرسانی سامانه‌های هوشمند از روز شنبه ۲۳ تیرماه در سطح کشور به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

۶/ ظریف: پست معاون اولی را حاضر نیستم بپذیرم/ قرار است ۶۰ درصد از وزرا برای نخستین بار وزیر شوند و شرایط سنی آنان نیز زیر ۵۰ سال باشد/ بنا داریم دولت جوانی تشکیل شود

جواد ظریف در نشست اعضای مجمع کارآفرینان ایران گفت: بنا داریم دولت جوانی تشکیل شود و واقعا قرار نیست افرادی مانند من که بار‌ها مسئولیت داشته ایم دوباره در این دولت مسئولیت بگیریم، در دوره تبلیغات ریاست جمهوری بار‌ها تاکید کرده ام که در دولت مسئولیتی نمی‌خواهم و برای پست و مقام نیامده ام، حتی پست معاون اولی را به خاطر پست و مقامش حاضر نیستم بپذیرم.

عوامل برنامه:

تهیه کننده: سهیل محمدیان

کارگردان‌: سعید مسعودی

سردبیر: نسرین نیکنام

فیلمبردار: سجاد باقری

اجرا: محمدرضا حیاتی

تدوین: ماهان قره‌گوزلو

و با تشکر از آقایان محمدرضا رنجبر، امیررضا اعتمادی و علیرضا خوشبخت کارشناسان این برنامه

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی