در جلسه ستاد مرکزی اربعین مطرح شد

تاکید مخبر بر ضرورت اجرای تمامی مصوبات ستاد مرکزی اربعین تا نیمه محرم

محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری بر ضرورت اجرای تمامی مصوبات و تصمیمات جلسات ستاد مرکزی اربعین و تعهدات اربعینی وزارتخانه‌ها، نهاد‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی و ملی تا نیمه محرم تاکید کرد.
وزارت اطلاعات اعلام کرد

۷۹ ضربه اطلاعات در رویارویی با تروریست‌ها

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: واحد ضدتروریسم این وزارتخانه از اول خرداد تا ۱۵ تیر، در رویارویی مستقیم، ۷۹ ضربه به تروریست‌ها وارد کرده است.
رئیس جمهور منتخب باید بداند که رئیس جمهور همه مردم است و نه فقط کسانی که به او رای دادند

بادامچیان: اعضای شورای نگهبان مادام العمر نیستند

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: در ایران نهاد شورای نگهبان با حضور ۶ فقیه منصوب از سوی ولی امر و ۶ حقوقدان با پیشنهاد قوه قضاییه و رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است. این ۱۲ نفر مادام العمر هم نبوده و به تدریج تغییر می‌کنند و ترکیب ثابت بلندمدتی در این شورا وجود ندارد.
باوجود مخالفت برخی از روحانیون مطرح شد

نماینده مجلس: تعطیلی شنبه‌ها منتفی نشده و بررسی می‌شود

عباس پاپی‌زاده، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعطیلی شنبه‌ها منتفی نشده است، گفت: دولت خواستار کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در طول هفته و افزایش تعطیلات پایان هفته به ۲ روز شده بود که نمایندگان در مصوبه خود با کاهش ساعت کاری کارکنان به ۴۰ ساعت در هفته موافقت و شنبه‌ها را به عنوان روز تعطیل انتخاب کردند که در نتیجه با این مصوبه جمعه‌ها و شنبه‌ها تعطیل می‌شود.
یادداشت اختصاصی دیدار به قلم احمد حیدری

"تنفیذ" حافظ یا ناقض "مردم سالاری"؟

بعد از انتخاب رئیس جمهور توسط مردم، طبق ماده 1 قانون انتخابات ریاست جمهوری، مرحله بعد حکم تنفیذ رهبری است که رئیس جمهور منتخب به رئیس جمهور ایران تغییر نام می‌دهد. یادداشت جاری به قلم احمد حیدری درباره نسبت این مرحله با اصل مردم سالاری است.
قوه قضاییه و وزارت کشور تمام ابعاد مالی و حقوقی دولت سایه را شفاف کنند

باقری: قوه قضائیه برای شفاف‌شدن دولت سایه «جلیلی» ورود کند/ در بدنه دولت گوش شنوایی برای بخشنامه مخبر نبود

علی باقری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در بدنه اجرایی دولت گوش شنوایی برای اجرای بخشنامه مخبر درباره انتصاب‌ها وجود ندارد، گفت: قوه قضائیه باید برای شفاف شدن وضعیت دولت سایه جلیلی ورود کند.
با حضور محرابیان در دفتر رئیس جمهور منتخب انجام شد

گزارش وضعیت بخش آب و برق کشور به پزشکیان

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیروی دولت سیزدهم که این روزها به دلیل خاموشی‌ها در گرمای تابستان تحت فشار و انتقاد است، گزارشی از آخرین وضعیت بخش آب و برق کشور را به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب ایران ارایه کرد.
۴