کنعانی‌مقدم می‌گوید نیرو‌های انقلاب در شوک از دست دادن رئیسی بودند

دلایل پیروزی پزشکیان از زبان یک اصولگرا

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا درباره پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید: نیرو‌های انقلاب همچنان در شوک از دست دادن ابراهیم رئیسی بودند و نتوانستند انسجام لازم را برای حضور نیرو‌های خود و سازمان‌دهی‌شان در انتخابات داشته باشند. همچنین رقابت جلیلی و قالیباف باعث ریزش آرا شد و فرصت را برای پیروزی پزشکیان فراهم کرد.
قالیباف خبر داد

حذف دلار از معاملات ایران و روسیه

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به یک شبکه روسی گفت: در رابطه با دلارزدایی تمامی معاملات بین ایران و روسیه بدون دلار انجام می‌گیرد.
در انتخاب وزیران مسائل حزبی و سیاسی غالب نباشد

رنجبرزاده: مسائل شخصی را در جلسات رای اعتماد نادیده بگیریم

اکبر رنجبرزاده، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید در جریان بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، مصالح ملی را لحاظ کنیم و مسائل منطقه‌ای و شخصی را نادیده بگیریم.
مقاله رئیس جمهور منتخب در تهران‌تایمز

پیام پزشکیان به دنیای جدید؛ آمریکا از تشدید تنش‌ها پرهیز کند

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور جدید ایران در بخشی از مقاله خود در روزنامه تهران‌تایمز، نوشته است: از تلاش‌های صادقانه برای کاهش تنش‌ها استقبال می‌کنیم و با صداقت به صداقت پاسخ خواهیم داد. تصمیم‌گیران در واشنگتن باید دریابند که سیاستی که مبنای آن قرار دادن کشور‌های منطقه در مقابل یکدیگر باشد، نه در گذشته موفق بوده و نه در آینده موفق خواهد شد. آن‌ها باید حقیقت ایران را بپذیرند و از تشدید تنش‌های موجود پرهیز کنند.

اولین حکم پزشکیان برای ظریف

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه اسبق، از سوی مسعود پزشکیان به عنوان رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم منصوب شد.
فردی رئیس‌جمهور شد که کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد

بروجردی: همه دنیا دیدند انتخابات ایران کاملا آزاد است

علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: بر خلاف همه تحلیل‌های القایی غلط مبنی بر انتخابات مهندسی شده؛ همه دنیا دیدند که انتخابات ایران کاملا آزاد است و برخلاف اکثر پیش‌بینی‌ها فردی زمامدار امور ریاست جمهوری شد که کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که چنین اتفاقی در رأس امور سیاسی ایران اسلامی اتفاق بیفتد.
افزایش انتقادها از شهردار اصولگرای تهران

درخواست عبدی از شورای شهر برای برکناری زاکانی؛ «تهران را قربانی نکنید»

در روزهای اخیر انتقادها از علیرضا زاکانی، شهردار تهران به شدت افزایش یافته و درخواست‌ها برای برکناری او در یک کارزار ده‌ها هزار امضا گرفته است. با این حال، مهدی چمران، رئیس شورای شهر از او حمایت کرده اما خود او هم مورد انتقاد قرار گرفته است. عباس عبدی هم در این باره خطاب به اعضای شورای شهر نوشته: اگر استقلال دارید برای احترام به مردم تهران و برای آبروی شهرداری و شورا، در اولین فرصت شهردار را استیضاح و برکنار کنید.
پس از انتخابات دیگر دوران رقابت تمام شده و همه باید رفیق هم باشند

نمازی: در نظام‌های دموکراتیک جریان شکست‌خورده به نامزد پیروز تبریک می‌گوید/ مشکلات کشور زیاد است

علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه پس از انتخابات، باید رقابت به رفاقت تبدیل شود، گفت: یکی از آداب و لوازم نظام‌های دموکراتیک در ایام انتخاباتی این است که جریان و نامزدی که در انتخابات شکست خورده است به جریان و نامزد پیروز تبریک گفته و برای او آرزوی موفقیت می‌کند.
۵