تیتر امروز

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
آسیب شناسی مناسک حسینی
دیدگاه محمد منصورنژاد، پژوهشگر دینی درباره مناسک حسینی

آسیب شناسی مناسک حسینی

محمد منصورنژاد، محقق و دین پژوه در یادداشتی تحلیلی، مناسک و عزاداری محرم را مورد آسیب‌شناسی قرار داده است.

زیباکلام: «تعلیق حکم محکومیتم»، ارتباطی با رای دادنم نداشت

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی که اخیرا با اعلام قوه قضائیه به زندان رفته، می‌گوید که تعلیق حکم محکومیتمش، ارتباطی با رای دادن او در انتخابات ریاست جمهوری نداشته است، هر چند می‌داند در فضای سیاست زده بی‌اعتمادی این توضیحات چیزی را عوض نمی‌کند.

کد خبر: ۱۶۸۶۹۶
۱۹:۱۰ - ۲۴ تير ۱۴۰۳

زیباکلام: «تعلیق حکم محکومیتم»، ارتباطی با رای دادنم نداشت

دیدارنیوز: صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی می‌گوید که تعلیق حکم محکومیت او، ارتباطی با رای دادنش نداشته است.

صادق زیباکلام در صفحه اجتماعی خود نوشت: «تعلیق حکم محکومیتم»، ارتباطی با رای دادنم نداشت. هر چند می‌دانم در فضای سیاست زده بی اعتمادی و آکنده از بغض وکینه و نفرت میان ایرانیان این توضیحات چیزی را عوض نمی‌کند.

بعنوان یک قاعده کلی، من نه هیچوقت به شایعات در فضای مجازی پاسخی می‌دهم و نه به توهین و بی احترامی ها. چون معتقدم نویسنده بدنبال حقیقت نبوده و صرفاً می‌خواسته با دشنام و بی‌احترامی دق و دلی‌اش را سر من خالی کند. بسیاری بیرون آمدنم از زندان را با رای دادنم مرتبط دانسته و نیش و کنایه زده بودند و من هم حسب روال همیشگی پاسخی ندادم. تا روز جمعه ۲۳ تیر که نخستین جلسه کلاسم بعد از زندان در"کافه تاریخ" برگزارشد. متوجه شدم که موضوع برای برخی از دوستان شرکت کننده درکلاس هم مبهم است؛ لذا تصمیم گرفتم که توضیح دهم.

نخست در خصوص شرکت در انتخابات بایستی بگویم که من همواره اعتقاد داشته‌ام که "بجزصندوق شیکسته پیکسته رای وزارت کشور، گزینه دیگری برای تغییر نداریم." در انتخابات ۹۶ هم با تمام توان شرکت کردم. اما علیرغم ۲۴میلیون رای به آقای روحانی هیچ تغییری ببار نیامد. من هم دیگر دلیلی برای شرکت درانتخابات بعدی نمی‌دیدم. اما نفوذ وقدرت یافتن جریانات تندرو انقلابی ظرف سال‌های اخیراز یکسو، وبیم موفقیت آنان درانتخابات اخیر باعث شد تا بازهم درانتخابات شرکت کنم و درهمان زندان اوین رای دادم. خیلی‌ها برعکس من، “رای ندادن” را درست می‌پندارند، اما به باور من موفقیت تندرو‌ها درانتخابات اخیرصرفا باعث تقویت جریان "خالص سازی" می‌گردید و به زیان کشور و نظام می‌بود. کمترین زیان آن بسته‌تر شدن فضای سیاسی کشور، عمیق‌تر شدن بحران اقتصادی و گسترش تنش در سیاست خارجی‌مان می‌بود.

از سوی دیگر روز شنبه نهم تیر از "دادسرای فرهنگ و رسانه" به زندان اطلاع دادند که دوشنبه ۱۱ تیر کمیسیونی در پزشکی قانونی تشکیل می‌شود تا پیرامون وضعیت بیماری و تداوم زندانی بودنم تصمیم‌گیری نماید و من هم بایستی در آن شرکت کنم بمنظور پاسخ به پرسش‌های اعضا کمیسیون. قاضی اجرای احکام فرمودند یک هفته بشما مرخصی تعلق گرفته و ۱۶ تیر می‌بایستی به اوین برگردید. همانطور که پیشتر گفتم نظر پزشکانِ متخصص کمیسیون آن بود که با توجه به پیشرفت بیماری؛ اجرای حکم بمدت چهارماه متوقف بماند. بعبارت دیگر، روزجمعه که من رای دادم، پنج روز قبلش اجرای حکم محکومیتم توسط پزشکی قانونی بتعلیق درآمده بود و هیچ ارتباطی به شرکت یا عدم شرکت درانتخابات پیدا نمی‌کرد. البته می‌دانم که در فضای سیاست زده و آکنده از بغض وکینه و نفرت این توضیحات چیزی را عوض نمی‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی