بودجه ۹۸ جای چانه‌زنی ندارد
تابش:

بودجه ۹۸ جای چانه‌زنی ندارد

نایب رییس فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه زمینه چانه زدن در بودجه ۹۸ وجود ندارد، پیشنهاد داد که نمایندگان مجلس عین لایحه ارائه شده از سوی دولت را بپذیرند.
در گفت و گویی مطرح شد

کشت جایگزین کفاف معاش برنج‌کاران را نمی‌دهد/ احتمال خروج برنج از سفره اقشار ضعیف

کمبود آب و خشکسالی، تغییر کاربری زمین‌های شالیزاری، فرسودگی شالیکوبی‌ها، بالا بودن ضایعات کشت و کار سنتی باعث شده تا دومین محصول پرمصرف ایران یعنی برنج با چالش روبه‌رو شود. شاید این پرسش به ذهن برسد که با وجود بحران آب و مشکلات این‌چنینی، با کشت برنج چه باید کرد؟
تجربه کارمند دولتی که در بخش خصوصی کارآفرین شد
قانون منع به کارگیری بازنشستگان در گفت و گو با بنیانگذار برند «مهرام»

تجربه کارمند دولتی که در بخش خصوصی کارآفرین شد

من کار دولتی را دوست نداشتم. آدمی مبتکر بودم و می‌خواستم کار ابتکاری انجام بدهم. نشانه این ابتکار داشتن نیز، تاسیس و فعالیت شرکت مهرام بود. سَبک کار من، سلامت کار من و ابتکار من، در بخش خصوصی خریدار داشت. بنابراین، از نظر شغلی نگران نبودم و فقط می‌خواستم از شرّ کار دولتی نجات پیدا کنم.
بازیگر اصلی بازار ارز؛ یک دولت محافظه‌کار
گفت‌وگو با بهاءالدین حسینی هاشمی، کارشناس اقتصادی درباره عوامل موثر بر تعیین قیمت ارز در بازار

بازیگر اصلی بازار ارز؛ یک دولت محافظه‌کار

ما در آستانه قبول توافق هسته‌ای(برجام) و پایان تحریم‌ها بودیم که یک شوک وارد کرد و این شوک، شوک مثبت بود. یعنی باعث افزایش ارزش پولی ملی شده بود. آن زمان، بهترین زمان بود اگر نرخ ارز را تک‌نرخی می‌کردند. متاسفانه به علت این که از این فرصت استفاده نکردند و انتظارات روانی مثبتی که وجود داشت به تدریج به ناامیدی تبدیل شد، دوباره افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی اتفاق افتاد.
بررسی انواع رویکردها و نحله‌های اقتصادی در ایران
در اولین جلسه گفتگوی دیدارنیوز با دکتر حسین راغفر مطرح شد:

بررسی انواع رویکردها و نحله‌های اقتصادی در ایران

مسئولیت شکستن قیودی که انسان‌ها را در شرایط خاصی حفظ می‌کند، بر عهده دولت و حکومت است و نمی‌شود آن را به سازوکار‌های اختیاری و دلخواه، مثل بازار سپرد. در این نگاه اصولاً ساختار‌ها در شکل دادن به زندگی انسان‌ها، نقش و مسئولیت بسیار مهمی دارند. در مقابل آن، نگاه دیگری وجود دارد که اذعان می‌دارد انسان‌ها، خودشان مسئول فقر خود هستند.