چند سوال از «پزشکیان»
یادداشتی از پریسا هاشمی

چند سوال از «پزشکیان»

پریسا هاشمی، در یادداشتی در روزنامه هم‌میهن سوالاتی را از مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری پرسیده و امیدوار است نهاد‌های نظارتی و امنیتی مانند پزشکیان سعه‌صدر داشته باشند.
دولت آینده و معیشت مردم
یادداشتی به قلم هادی حق شناس

دولت آینده و معیشت مردم

هادی حق‌شناس در آستانه انتخابات رباست جمهوری ۸ تیرماه در ایران، به دولت آینده و معیشت مردم اشاره کرد و در روزنامه تعادل نوشت: مردم به دلیل مشکلات برآمده از کمبود مسکن، خوراک، مشکلات درمان، حمل و نقل و... نه توان رفتن به سینما و تئاتر دارند و نه می‌توانند به سفر بروند، روزنامه بخوانند و مشارکت سیاسی داشته باشند؛ لذا حل مشکلات معیشتی مردم، مساله اول این روز‌های ایران است.
صدای مردم، صدای خداست
یادداشت مهرداد خدیر در هم‌میهن

صدای مردم، صدای خداست

مهرداد خدیر در یادداشت خود با عنوان «صدای مردم، صدای خداست» به اظهارات انتخاباتی مسعود پزشکیان پرداخت و نوشت: اینکه مسعود پزشکیان آمادۀ شنیدن صدای مردم است مغتنم و نیکوست، اما کافی نیست، زیرا هم باید صدای مردم را بشنود و هم صدای مردم باشد؛ چراکه صدای مردم صدای خداست.
انتخابات و اصلاحات در مقابل تحریم و خشونت‌طلبی
یادداشتی از جعفر گلابی

انتخابات و اصلاحات در مقابل تحریم و خشونت‌طلبی

جعفر گلابی در یادداشتی با عنوان «انتخابات و اصلاحات در مقابل تحریم و خشونت‌طلبی» در اعتماد نوشت: براندازی نه شدنی است و نه مطلوب و بهترین و پاک‌ترین و اساسی‌ترین و نتیجه‌بخش‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه تغییرات در کشور و توسعه همه‌جانبه آن اصلاحات آرام و مسالمت‌آمیز است.
پزشکیان هراسی از تخریب‌ها ندارد
یادداشتی به قلم اسماعیل گرامی مقدم

پزشکیان هراسی از تخریب‌ها ندارد

اسماعیل گرامی مقدم در یادداشتی با عنوان «پزشکیان هراسی از تخریب‌ها ندارد» در روزنامه اعتماد نوشت: این تخریب‌ها نشانه قدرت مسعود پزشکیان و ضعف رقباست.
ابعاد حقوقی نامه دولتی‌ها خطاب به شورای نگهبان
یادداشتی از صالح نقره‌کار

ابعاد حقوقی نامه دولتی‌ها خطاب به شورای نگهبان

صالح نقره‌کار، وکیل دادگستری با اشاره به «ابعاد حقوقی نامه دولتی‌ها خطاب به شورای نگهبان» نوشت: اقدام اعضای کابینه سیزدهم در امضای نامه‌ای خطاب به اعضای شورای نگهبان برای تایید صلاحیت یکی از وزرا، فاقد زمینه‌های قانونی است و می‌تواند به مثابه یک کنش سیاسی در عرصه عمومی ذیل اصل اباحه قرار بگیرد.
مردم معتقدند اصلاح روند‌ها فراتر از اختیارات رییس‌جمهور است
یادداشتی از عباس عبدی

مردم معتقدند اصلاح روند‌ها فراتر از اختیارات رییس‌جمهور است

عباس عبدی، در یادداشت خود با عنوان «نگرانم پس نامزدم» در روزنامه اعتماد نوشت: بسیاری از مردم معتقدند، فرقی نمی‌کند که چه کسی رییس‌جمهور شود؛ چون اصلاح روند‌های جاری در کشور فراتر از اختیارات رییس‌جمهور است. امیدواریم که این انتخابات شرایطی را فراهم کند که حداقل بخشی از نگرانی‌های مردم نسبت به آینده ایران برطرف شود.
تکثر کاندیداها، انعکاس ضعف عملکردی
یادداشتی از مصطفی آب روشن

تکثر کاندیداها، انعکاس ضعف عملکردی

مصطفی آب روشن، جامعه‌شناس در یادداشتی به حضور گسترده و نمایشی کاندیدا‌های ریاست جمهوری در این دوره اشاره کرده که در دیدارنیوز می‌خوانید.
فرصت طلبی‌ها اینگونه برملا می‌شود
یادداشتی از معصومه ابتکار

فرصت طلبی‌ها اینگونه برملا می‌شود

معصومه ابتکار در یادداشتی با عنوان «فرصت طلبی‌ها اینگونه برملا می‌شود» به لایحه «تامین امنیت زنان در مقابل خشونت» و مانع تراشی برخی مسوولان در مسیر آن اشاره کرد و نوشت: مدعیان طرفداری و همفکری با ابراهیم رییسی، آن را با طرح اشکالاتی سخیف و فارغ از درد جامعه متوقف کردند؛ در حالی که خود را مدافع کسی معرفی می‌کردند که طی سه ماه این لایحه را از یک توقف طولانی و حبس در قوه قضاییه نجات داد. یعنی این مدعیان حتی برای تلاش‌های رییسی هم ارزش قایل نشدند و نمی‌شوند.
۵