جناب رئیس‌جمهور، کارشناسان به خط هستند!
یادداشتی از امیررضا اعتمادی

جناب رئیس‌جمهور، کارشناسان به خط هستند!

امیررضا اعتمادی در یادداشت خود پس از انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی مسعود پزشکیان، به نکاتی اشاره کرد و نوشت: حال که شیرینی پیروزی را چشیدیم زمان آن است که دیگر منتظر نمانیم و غافل نشویم از زمانی که از دست دادیم، کارشناسان را دعوت کنید و جلسات را آغاز کنید.
پزشکیان نباید بترسد
یادداشتی از محمدصادق جنان صفت

پزشکیان نباید بترسد

محمدصادق جنان صفت در یادداشتی در روزنامه جهان صنعت با عنوان «پزشکیان نباید بترسد» نوشت: تقدیس دولت سیزدهم و اجبار کردن به دولت چهاردهم که باید سیاست‌های دولت قبلی را ادامه دهد از سوی رای‌دهندگان مردود اعلام شده است. پزشکیان نباید بترسد که فلان طیف تندرو، یا فلان گروه با نفوذ یا فلان تشکل سیاسی انتظاراتی از او دارند و نیز نباید زیر بار تحمیل همکاران از سوی اعضای ستاد‌های انتخاباتی‌اش باشد.
رای دادن یا رای ندادن، مسئله این است
یادداشتی از موسی اکرمی، استاد فلسفه

رای دادن یا رای ندادن، مسئله این است

موسی اکرمی، در یادداشت انتخاباتی خود در روزنامه هم‌میهن با عنوان «رای دادن یا رای ندادن، مسئله این است» نوشت: اینک که نتیجه‌ی نافرمانی مدنی منتقدان و مخالفان نظام در امر انتخابات آشکار شده است، مقامات صادق و منصف و مشاوران خردورز آنان می‌پذیرند که اگر رأی در این انتخابات مساوی با رأی به نظام با ساختار و کارگزاران کنونی آن تلقی شود آن‌گاه باید رأی به نظام با این کم و کیف را همان حدود ۲۰ درصد دانست، که در صورت نبود خردورزی سیاسی کاهش بیشتر آن در آینده محتمل است.
التزام پزشکیان به حفظ حقوق شهروندی
یادداشتی به قلم صالح نیکبخت

التزام پزشکیان به حفظ حقوق شهروندی

در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، صالح نیکبخت در یادداشتی با عنوان «التزام پزشکیان به حفظ حقوق شهروندی» در اعتماد نوشت: شهروندان ایران از هر قوم و قبیله اعم از زن و مرد دارای حقوق یکسان هستند. التزام به تأمین آزادی‌های اساسی شهروندان و تضمین حقوق زنان، حفظ و حیثیت جان و مال و شغل اشخاص و منع تفتیش عقاید و آزادی مطبوعات و احزاب و جمعیت‌ها و حقوق اساسی شهروندان امانتی است که رییس‌جمهور در اجرای قانون اساسی باید آن را تضمین کند.
الکامپ با طعم گردشگری
گزارش دیدارنیوز از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی الکامپ

الکامپ با طعم گردشگری

مسعود پیوسته، خبرنگار دیدارنیوز به نمایشگاه الکامپ رفته و گزارشی از حال و هوای این نمایشگاه در شلوغی روزهای انتخابات به رشته تحریر در آورده که می خوانید.
صدای بلند بی‌صدایان
یادداشتی به قلم جواد دلیری

صدای بلند بی‌صدایان

جواد دلیری در یادداشت خود در روزنامه اعتماد با عنوان «صدای بلند بی‌صدایان» نوشت: اولین سوالی که پس از انتخابات ۸ تیر مطرح شد، این بود که چرا تصویر جامعه‌ای که «مونیتور انتخابات» نشان داد با جامعه‌ای که ساخته ذهن و قلم سیاست‌ورزان است تفاوت داشت؟ در این تصویر نه تنها ذائقه سیاسی و فکری مردم با برخی قدرتمندان متفاوت است بلکه مطالبات و آمال آن‌ها نیز از جنس دیگری است.
شگفتی‌های انتخابات
یادداشتی از احمد زیدآبادی

شگفتی‌های انتخابات

احمد زیدآبادی درباره شگفتی‌های انتخابات ریاست جمهوری تیرماه در روزنامه هم‌میهن نوشت: نخستین امر غیرمنتظره، نرخ مشارکت شهروندان در انتخابات بود که پایین‌تر از برآورد و انتظار تحلیل‌گران و نتایج نظرسنجی‌های موسسات مختلف درآمد.