تیتر امروز

رحیم‌لو: ادامه نگاه حاکم در دولت فعلی یعنی ادامه اقتصاد و صنعت اسقاطی ایران
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۴)

رحیم‌لو: ادامه نگاه حاکم در دولت فعلی یعنی ادامه اقتصاد و صنعت اسقاطی ایران

یک کارشناس اقتصادی حامی مسعود پزشکیان در برنامه انتخاباتی دیدارنیوز گفت: اولین سود حمایت از پزشکیان متوقف کردن روند تخریبی فعلی است.
رضا اسلامی:مردم حق دارند، نظام سیاسی و شیوه قانونگذاری را تعیین کنند/منشاء هر مشروعیتی مردم هستند
گفت و گوی دیدار در برنامه حقوق اساسی زنده با عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی

رضا اسلامی:مردم حق دارند، نظام سیاسی و شیوه قانونگذاری را تعیین کنند/منشاء هر مشروعیتی مردم هستند

دیدارنیوز در یکی دیگر از برنامه های حقوق اساسی زنده میزبان رضا اسلامی، عضو هیات علمی و استاد دانشگاه شهید بهشتی بود، او معتقد است که منبع هر قدرتی و منشاء هر مشروعیتی در جامعه مردم هستند.
آیا صدای خاموش ۶۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری شنیده می‌شود؟/ با دوقطبی بوجود آمده مشارکت بیشتر می‌شود؟
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

آیا صدای خاموش ۶۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری شنیده می‌شود؟/ با دوقطبی بوجود آمده مشارکت بیشتر می‌شود؟

این هفتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
گزارش دیدارنیوز از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی الکامپ

الکامپ با طعم گردشگری

مسعود پیوسته، خبرنگار دیدارنیوز به نمایشگاه الکامپ رفته و گزارشی از حال و هوای این نمایشگاه در شلوغی روزهای انتخابات به رشته تحریر در آورده که می خوانید.

کد خبر: ۱۶۷۹۲۶
۱۱:۲۴ - ۱۱ تير ۱۴۰۳

الکامپ با طعم گردشگری

 

دیدارنیوز: دهم تیرماه، در دومین روز از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی الکامپ، در سالن خلیج فارس، تلاقی سخنان سخنوران پنل‌های فناوری و اطلاعات، به علت نزدیکی غرفه‌ها و باکس‌های مربوطه به هم، در بین جمعی از مراجعان و علاقمندان و کنجکاوان هوش مصنوعی و متاورس، عبارات درهم میکس شده، شنیده می‌شد.

مثل: «شما با ایده‌های نوآورانه، پیوند می‌خورید با سرمایه گذارانی که مایل به سرمایه گذاری در این زمینه اند و با هم شریک می‌شوید...» یا ناگهان از غرفه‌ای دیگر صدای سخنرانی دیگر می‌آید که از متاورس و معادل فارسی و تعبیر ثانویه اش «جهان موازی» می‌گوید.

با محسن غفاری، مدیر ستاد هماهنگی شرکت خطرپذیران نوین آفرینش در این نمایشگاه به گفت‌وگو نشستیم و از او درباره‌ی این نمایشگاه و فعالیت‌های شان پرسیدیم که شرح ش در ذیل می‌آید:

الکامپ با طعم گردشگری

دیدارنیوز: جناب غفاری! نام «خطرپذیرانِ» شرکت تان جلب نظر می‌کند. عجب نامی انتخاب شده!

محسن غفاری: «بله نام شرکت، متاثر از فعالیت‌های شرکت است که به خاطر عبورش از لب مرز اطلاعات و فناوری‌های نوین، به خاطر همین لبه فناوری بودن از سوی مجموعه‌ی مدیران و تیم همراه، همین عنوان انتخاب شده است.»

دیدارنیوز: آقای غفاری! از حضور امروزتون در این نمایشگاه بفرمایید که در تعقیب چه موضوعاتی هستید و پنل امروزتان چیست؟

محسن غفاری: «عمده فعالیت‌های امروز شرکت خطرپذیران نوین آفرینش در نمایشگاه الکامپ، حول محور انعقاد تفاهم نامه‌ها و مذاکرات با مجموعه‌هایی بوده که در حوزه‌ی هوش مصنوعی و متاورس فعالیت دارند.

در این باره، صبح امروز جلسه‌ای با مربی تیم ملی دانش آموزی رباتیک ایران، خانم مهندس افشار داشتیم که زمینه‌ی تفاهم و همکاری مشترک با این تیم دانش آموزی اتفاق افتاد و ان شاءالله این تیم دانش آموزی رباتیک که بزودی برای حضور در مسابقات جهانی رباتیک، عازم چین خواهدشد، قرار است، همراه و حامی شان باشیم.»

ساعت دو و نیم زمان آغاز پنل سخنرانی این شرکت بود. نسیم قاضی زاده، مدیر روابط عمومی این هلدینگ، مجری این پنل بود. نشستی با عنوان «آیا آینده از آنِ متاورس است؟ (در ذیل این عنوان، این نوید را به جامعه مخاطب دادند که «فناوری‌های هوشمند در ایران در دو سال آینده»)

سه تن از متولیان و کارشناسان هوش مصنوعی شرکت یادشده، محسن غفاری، یزدان گودرزی و علیرضا پورمفیدی به پرسش‌های عمومی و عام مخاطبان که از سوی مجری مطرح می‌شد، پاسخ می‌دادند و مخاطبان را با دنیای متنوع متاورس، از خدمات مهندسی ساختمان تا خدمات درمانی و ... آشنا می‌کردند.

الکامپ با طعم گردشگری

یکی از مدعوین این نشست، دکتر سید حسن میرهادی، آینده پژوه و از چهره‌های مطرح و اثربخش در حوزه گردشگری ایران بود. دقایقی قبل از شروع پنل پرسش و پاسخ، فرصتی شد تا با این گردشگر حرفه‌ای و همه جانبه نگر در موضوع گردشگری ایران و جهان که در جست و جوی پیوند جهانِ گردشگری با جهان موازی است، صحبت کنم. از دکتر میرهادی از گردشگری حال و آینده‌ی ایران پرسیدم که کلا حال گردشگری ما چطور است؟!

پاسخ داد: «ما این سال‌ها در نگاه به آینده، چشم انداز صد در صد روشنی نداریم؛ بنابراین ناگزیریم به بررسی احتمالات موضوعات مختلف. مثلا فرض بگیریم، اگر برجام تحقق یابد، چه می‌شود، و اگر تحقق نیابد چه می‌شود که هر دو وجه را متناسب با شرایط باید بررسی کنیم.

موضوع گردشگری ما هم همچنان با انواع چالش‌ها مواجه است که این هم برمی گردد به جریان غیرتخصصی که در تشکیلات گردشگری ما موجود است. وضعیت الانِ گردشگری ما به خاطر نبود مسئولین شایسته، نبودِ علم و تجربه‌ی کافی در مدیران گردشگری، عدم استفاده از نیرو‌های متخصص، عدم بروزکردن اطلاعات و موضوعاتی از این دست، شرایطی را به وجود آورده که فعلا در موقعیت بحران هستیم.

مثلا می‌گویم هنوز در برخی تعاریف اولیه در موضوع گردشگری مشکل داریم. هنوز ارزیاب که مجوز هتل یا رستوران‌های دو ستاره، سه ستاره و پنج ستاره می‌دهد، نمی‌داند که ستاره‌های بیشتر، به معنای صرفا خدمات بیشترِ هتل نیست. درحالی که هر ستاره به معنای یک قاره است. هتل پنج ستاره یعنی هتلی که به مسافران پنج قاره و متناسب با سلائق شان به آنان سرویس می‌دهد. در امریکا هتل پنج ستاره، ششصد اتاق دارد. البته خب، هر کشوری ضوابط و شرایط خاص خودش را دارد.»

در پایان هم گفت و‌گوی کوتاهی با مدیر روابط عمومی هلدینگ آفرینش انجام دادم که پس از اجرای برنامه‌ی پنل پرسش و پاسخ بود.

نسیم قاضی زاده ابراز خستگی نمی‌کرد. می‌گفت: «شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند این نمایشگاه الکامپ، بلافاصله یکی دو روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، برگزار نشود، ولی شد و چه استقبال خوبی هم از سوی جوانان شد. در پنل‌ها در سالن‌های مختلف این نمایشگاه، صندلی‌ها پر بود؛ و این نشانه‌ی خوبی است.

اینکه جوانان ما در جست و جو هستند و موضوع فناوری‌های هوشمند، که در جهان در حال گسترش است، کنجکاوی شان، باعث یادگیری شان در جامعه‌ی خودمان است و من به آینده امیدوارم.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی