تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مرتضی مبلغ در گفت‌و گو با "دیدارنیوز":

در جنگ اقتصادی، چاره‌اندیشی رهبری برای هماهنگی بین تمام قوا نیاز است

News Image Lead

چاره‌اندیشی رهبری در زمینه هماهنگی بین تمام قوا نیاز است تا بتوان دراین روز‌های پایانی سال و به خصوص ماه‌های اول سال آینده، وضعیت مناسبت‌تری برکشور حاکم کرد و از مشکلات مردم در رابطه با وضع کسب و کار، معیشت و تورم کاست.

کد خبر: ۲۲۱۱۰
۱۴:۵۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

دیدارنیوز- افزایش بی‌رویه قیمت کالاها به خصوص اقلام ضروری، شرایط زندگی روزمره را برای مردم به شدت سخت کرده است و گرچه دولت درصدد برآمده  تا با به کارگیری راهکارهایی مانند توزیع برخی مواد غذایی مانند گوشت و مرغ، در این رابطه کمک حال مردم - به ویژه آنکه در روزهای پایانی سال قرار داریم- باشد، اما دراین امر هم موفقیت چندانی به چشم نمی‌خورد.

 

از رئیس‌جمهور که در روزهای پایانی هفته گذشته به استان گیلان سفر کرده بود، انتظار می‌رفت تا در سخنرانی‌های خود، راهکارهایی را برای رفع مشکلات مردم بر زبان آورد، اما در بین سخنان حسن روحانی، نشانی از بهبود وضعیت اقتصادی ـ معیشتی دیده نشد و او بیش از هرچیز به مسائل حوزه سیاسی و جنگ اقتصادی و روانی با دولت آمریکا پرداخت.

 

دو نکته در گفته‌‌های رئیس‌جمهور برجسته بود. نخست اینکه او گفت وارد این جنگ اقتصادی شدیم و نباید عقب بنشینیم تا دستاوردهای مردم از بین نرود، اما نکته بعدی و کلیدی‌‌ترین بخش سخنان روحانی، نقل قولی از نشست‌‌های عمومی دولت و خصوصی او با مقام معظم رهبری در اردیبهشت ‌ماه بود که گفت: «پیشنهاد من این بود که خدمت مقام معظم رهبری گفتم خود جناب عالی به عنوان رهبر نظام و انقلاب، فرماندهی این جنگ را عهده‌دار شوید و همه دولت، قوا و مسئولان در خدمت شما خواهیم بود. راه و مسیر را آن طور که شما هدایت می‌کنید ادامه می‌دهیم اما ایشان در جواب فرمودند که قبول دارم هم شرایط، شرایط جنگ است و هم این شرایط نیاز به یک فرمانده دارد اما باید فرمانده این جنگ رئیس‌جمهوری باشد؛ این تاکید رهبری بود و ایشان بر آن مبنا دستور دادند که دو قوه دیگر با همه توان و درچارچوب مقررات در کنار دولت باشد.»

 

گرچه این اظهارنظر مقام معظم رهبری، اهمیت جایگاه رئیس‌جمهور را نشان می‌دهد، اما مقابله با جنگ اقتصادی نیاز به نقشه راه،، فرماندهی دقیق، به‌ کارگیری نیروهای زبده و پشتیبانی سایر مسئولان کشور دارد.

 

در شرایط فعلی که هرنهادی ساز خود را می‌زند، آیا واقعا می‌توان حسن روحانی را فرمانده این جنگ اقتصادی نام نهاد؟ البته یک مسئله در این میان برهمگان مسلم شده و آن هم این است که انتظارات از رئیس‌جمهور از این پس بالاتر خواهد رفت و او تنها پاسخگوی شرایط اقتصادی امروز و فردا است، شرایطی که کارشناسان اقتصادی می گویند در صورتی بدتر نشدن، بهبود هم نخواهد یافت.

 

مرتضی مبلغ، معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات و کارشناس سیاست داخلی در گفت‌و گو با دیدارنیوز در رابطه با اینکه آیا واقعا حسن روحانی فرمانده جنگ اقتصادی است، گفت: مسئله مطرح شده از سوی آقای روحانی، معطوف به این است که شرایط کشور طلب می‌کند تمام قوا به شکل هماهنگ و هم‌افزا وارد میدان شوند و بابت عبور از این وضعیت و مشکلات، همکاری کنند تا پشت سر گذاشته شود.

 

وی در ادامه اضافه کرد: درشرایط فعلی، جایگاه مورد اشاره به رهبری تعلق دارد و به نظر می‌رسد طرح مسئله فوق از سوی رئیس‌جمهور به دلیل تاکید برجایگاه رهبری بوده است.

 

چاره‌اندیشی رهبری درزمینه هماهنگی بین تمام قوا نیاز است

 

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات در این رابطه یادآور شد: شرایط کشور به گونه‌ای است که با وجود آنکه شکی برشخص دوم بودن آقای رئیس‌جمهور در بین مقامات سیاسی کشور وجود ندارد، ولی به هیچ‌وجه چنین نیست که تمام دستگاه‌ها با او هماهنگ باشند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی ضمن اشاره به عملکرد صدا و سیما دراین رابطه اظهار داشت: یک نمونه کوچک دراین رابطه عملکرد صدا وسیما است زیرا در بسیاری از موارد به گونه‌ای عمل می کند که درست خلاف سیاست‌های دولت و رئیس‌جمهور است و رفتار رسانه ملی به شدت منتقدانه و مخرب به حساب می‌آید.

 

مبلغ در این رابطه تصریح کرد: فرماندهی جنگ اقتصادی که از سوی رهبری به رئیس‌جمهور ارجاع داده شد، به این معنا است که تمام دستگاه‌های کشور باید با آقای رئیس‌ دولت هماهنگ باشند، ولی همانطور که مورد اشاره قرار گرفت، درعمل متاسفانه چنین نیست و علیرغم اینکه حسن روحانی این تذکر را داد، ولی بخشی از دستگاه‌ها همچنان هماهنگی‌های لازم را با او ندارند و همین مسئله حل مشکلات را سخت کرده است.

 

وی در این رابطه که با این سخن مقام رهبری، انتظارات از رئیس‌جمهور افزایش می‌یابد، توضیح داد: نهادن این مسئولیت برعهده رئیس‌جمهور، از یک جهت امتیاز محسوب می‌شود زیرا به هرحال یک نفر باید فرماندهی را برعهده گیرد و بقیه تابع او باشند و باهماهنگی عمل کنند. از طرف دیگربه دلیل عدم رعایت مسائل مطرح شده از سوی برخی، برمشکلات افزوده می‌شود.

 

معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات تاکید کرد: برای حل این مسئله باید سازوکاری تهیه شود که دستگاه‌ها به هماهنگی با دولت یا فرد مسئول ملزم شوند، بنابراین به نظر می‌رسد برای هماهنگی مورد اشاره باید چاره اندیشید زیرا تا به امروز چنین نبوده است که قوای دیگر تماما با دولت سازگار باشند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: مسئله فوق در حالی مطرح می‌شود که بخشی از ارگان‌ها و نهادهای دیگر، ساز خود را می‌زنند و حتی مشاهده می‌شود بخشی دیگر، به دنبال سرنگون کردن آقای رئیس‌جمهور هستند، بنابراین در چنین شرایطی کاملا طبیعی به نظر می‌رسد که فرماندهی واحد شکل نمی‌گیرد.

 

مبلغ دراین باره که چه کسی باید سایر قوا را ملزم به همکاری با رئیس دولت کند، خاطرنشان کرد: چاره‌اندیشی رهبری در زمینه هماهنگی بین تمام قوا نیاز است تا بتوان دراین روز‌های پایانی سال و به خصوص ماه‌های اول سال آینده، وضعیت مناسبت‌تری بر کشور حاکم کرد و از مشکلات مردم در رابطه با وضع کسب و کار، معیشت و تورم کاست.

 

وی در این‌باره بیان کرد: مقام بالاتر از رئیس جمهور، رهبری هستند و برای حل این مشکل که برخی از  دستگاه‌های پائین‌تر از او تن به هماهنگی نمی‌دهند یا در عمل هماهنگ رفتار نمی‌کنند، باید چاره‌اندیشی کنند ‌و ساز و کارموثرتری را در نظر گیرند تا انشاالله مشکلاتی از این دست برطرف شود زیرا دستگاه‌هایی هستند که مستقیم یا غیرمستقیم زیر نظر ایشان عمل می‌کنند، بنابراین با اعلام این سازوکار،  تمام قوا برای حل مشکلات کشور، دست به دست هم خواهند داد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۱
ابوالقاسم احمدی
|
United Arab Emirates
|
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
0
حضرت.ع.میفرمایدازانچه که باعث ترس شده خودرادران بیفکن که حل مشکل راخواهی یافت .درهرشرایطی که احتمال بحران راداشته باشد سپاه درصحنه حاضراست وانقدرکه بعضی ازمسعولین باوجودمرزوامادگی رزم درعرصه های گوناگون خیالی اسوده دارند.اگراحساس کنندکه باعث نگرانی امام شودسرازپانشناخته درعرصه حاضرندبادرنظرگرفتن حجم کار به تعدادنیروهای هرپروژه شان بنگرید بیش ازظرفیت استخدام دارنداین مطلب جزاین نیست که نگرانی معیشت مردم رامقدم دارنداین حقیردربازسازی ابادان وخرمشهر میدانی شاهد این مدعابودم همه صورت وضعیت پای حقوق کارکنان میرفت حال امام عزیزفرموده که چگونه است بگویی انقلاب سپاه نامش حاضراست حال اگراین مهم به سپاه وکارافرینان محول گردد حل خواهدشدصف برای کالا درشان ایرانی ودولت نیست نقدی مردم رادریابیدوبعدسرفرصت کارهابین ارگانهاتقسیم شده واول سپاه وارگانهای دولتی وسپس پدیده های اجرایی ودستگاه نظارت دقیق .انهای که درجریان برجام هجوم اوردندباوعده های دروغینشان چه بایدمی کردند که مانمی توانیم وهرکسی هرکس بگویدکه مابدونه انهانمی توانیم به دردانقلاب نمی خوردوبایدازامورات اجرایی دورش کرد.چون یاس مصریست واجتماع راکرخت می کند تاکنون کدام کاربودکه روی زمین ماند شرکتهای داخلی موفق بودند عزیزان اگربرای انقلاب ویاامام ویاملت وعزیزان ایران دامن همت به کمرگره زده ودنیاراشگفت زده کنید ایرانی میتوانداکنوندراین شرایط مردم سپس به امیدخداجمع اوری طرح واجراملتی که این افتخارات رادرکارنامه داردنگرانی وجودندارداماهستندکسانی که احتکارکرده وبی شرمانه ازخداوندسودش راازرحمت خداطلب می کنندبله سپاه است درانطرف زالوصفتانی هستندکه کارهای شرافت مندانه سپاه راسیاه نمایی کرده عزیزان همه سپاه ونیروهای متخصص حقوق بگیرند ..خودم بودم..دیدم شاهدم بادرنظرگرفتن خداوندانچه گفتم حقیقت است مامیتوانیم خداراخداراامام به اشاره تکلیف کند کاری می کنیم کارستان بامحاسبات جدولی بااولویتها وتجهیزکارگاه ها کارگروکارمند کم می اوریم خداراخدارامیتوانیم مردان دراجرا وزنان درطرهای مجازی نیروکم می اوریم کارهای احیا بماند به احیا فکرکنی احیا راخدااصلاح می کندخواهیددید وسلام مخلصم باارزوی طول عمرامام وموفقیت همه انهای که احساس تکلیف دارند وسلام امام نمیدانم چه گویم خدایاشکرت
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی