تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

آمریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را ناکام گذاشت

آمریکا مانع از تصویب پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت برای پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد شد.

کد خبر: ۱۶۴۰۸۴
۰۸:۵۵ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

آمریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را ناکام گذاشت

دیدارنیوز: ایالات متحده آمریکا مانع از تصویب پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت برای پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد شد.

به نقل از العربیه، پیش‌نویس قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد پنج‌شنبه سی‌ام فروردین به وقت محلی نیویورک طی جلسه شورای امنیت سازمان ملل به رای‌گیری گذاشته شد.

این پیش‌نویس که توسط نماینده الجزایر ارائه شده بود به‌رغم کسب ۱۲ رای موافق و ۲ رای ممتنع با مخالفت ایالات متحده آمریکا و استفاده آن از حق وتو مواجه شده و تصویب نشد.

پیش‌نویس این قطعنامه محکوم به شکست همزمان با آن برای رای‌گیری در نشست شورای امنیت ارائه شد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد درباره لغزیدن خاورمیانه بر لبه پرتگاه «جنگ منطقه‌ای همه‌جانبه» هشدار داد.

الجزایر به عنوان نماینده عضو گروه عربی، این پیش‌نویس قطعنامه توصیه به مجمع عمومی درباره «پذیرش عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل» را در شورای امنیت ارائه کرد.

بنا بر اعلام تشکیلات خودگردان فلسطین ۱۳۷ کشور از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل متحد تاکنون عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به رسمیت شناخته‌اند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سپتامبر سال ۲۰۱۱ برای عضویت کامل در سازمان ملل متحد درخواست داده بود.

به‌رغم عدم نتیجه‌بخش بودن این درخواست رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکنون، فلسطینی‌ها، اما در سال ۲۰۱۲ توانستند وضعیت «کشور ناظر غیرعضو» را در سازمان ملل کسب کنند.

گوترش طی جلسه شورای امنیت هشدار داد که «خاورمیانه بر لبه پرتگاه جنگ قرار گرفته و روز‌های گذشته شاهد تشدید تنش‌های خطرناک کلامی و عملی بوده است».

دبیرکل سازمان ملل گفت که «هر گونه خطای محاسباتی، یا ارتباط نادرست، یا اشتباه ممکن است به وضعیتی غیرقابل تصور و به جنگ منطقه‌ای گسترده‌ای که برای همه طرف‌های ذیربط ویرانگر خواهد بود، منجر شود» و در این راستا از همه طرف‌ها خواست در بالاترین سطح خویشتن‌داری خود را حفظ کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی