دیدارنیوز - علی صوفی با اشاره به تدوین طرح استیضاحهای متعدد وزرای دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی و تاثیر آن در حل مشکلات و ایجاد حاشیهها و جنجالها در کشور، به «اعتمادآنلاین» گفت: وظیفه مجلس نظارت است و طبعا در راستای اجرای این وظیفه باید از ابزارهایی که در اختیارش است استفاده کند. لذا این مورد اشکال نیست. اما اینکه نتیجه مورد نظرشان از این کار مهم است. اینکه غرض حل مساله است یا آنکه میخواهند چوب لای چرخ دولت بگذارند. اینکه غرض دفاع از منافع ملی است یا میخواهند اهداف جریانی و گروهی را پیش ببرند؟
این عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاحطلبان با اشاره به طرح استیضاح وزیر امورخارجه گفت: ظریف در مذاکرات با هماهنگی مقام معظم رهبری و در راستای سیاستهایی که به او ابلاغ و اعلام کردند، عمل کرد. نباید ایشان به خاطر انجام وظایف ذاتی یا وظایفی که از طرف مقام معظم رهبری یا از طرف رییس جمهوری به ایشان محول میشود، مورد بغض قرار بگیرند.
او ادامه داد: ظریف در مورد پولشویی مصلحتهایی را بیان کرد که در رابطه با این قانون در عرصه بینالمللی وجود دارد. کمااینکه همواره در مذاکرات این نوع بده بستانها بوده و کاملا مشخص است و همه میدانند که در مذاکرات طرفین به هرحال یک امتیازهایی به یکدیگر واگذار میکنند و در قبال آن امتیازهایی را میگیرند. همچنانکه ما شش قطعنامه ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل داشتیم که ملغی شدند و این اتفاق نمونه پیشین ندارد. اما در طی مذاکرات این اتفاق رخ داده و باید ارج گذاشته شود و وزیری که وظایف خود را به خوبی انجام داده و مایه سربلندی هم نظام و هم دولت بوده و جزو وزرای موفق دولت است مورد حمایت قرار بگیرد.
صوفی با اشاره به کارنامه وزرای دولت دوازدهم روحانی، گفت: در دولت آقای روحانی چهرههایی چون آقای ظریف، آقای زنگنه، آقای حجتی و آقای هاشمی جزو وزرای شاخص محسوب شده و کارنامه موفقی دارند و توانستند در شرایط سخت کار خودشان را به درستی انجام بدهند. پاپیچِ این وزرا شدن، جای سوال دارد که غرض از طرح سوالات و استیضاحها چیست؟ اگر غرض اصلاح امور است که همگی استقبال میکنند و میپذیریم که این سوالات در راستای انجام وظایف مجلس کلید خورده است؛ چراکه در شرایط کنونی بحث اصلی معیشت مردم و اقتصاد است و شاید پرداختن مسائل دیگر و عمده کردن آنها، به حاشیهراندن مسائل اصلی مردم خواهد بود.