تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
المپیک توکیو (۱)

کاروان المپیکی ایران چه کسانی هستند؟

دیدار برای پوشش اخبار المپیک ۲۰۲۰ توکیو از امروز دست به کار شده و به همین منظور ستون ویژه‌ای با عنوان «المپیک توکیو» طراحی شده است. اخبار المپیک را در دیدار دنبال کنید.

کد خبر: ۱۰۰۸۵۳
۱۴:۱۳ - ۲۶ تير ۱۴۰۰

کاروان المپیک ایران

 

دیدارنیوز ـ میز المپیک: اول مرداد مصادف است با آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو؛ بازی‌هایی که قرار بود حد فاصل ۲۴ جولای تا ۹ آگوست (۳ تا ۱۹ مرداد ۱۳۹۹) به میزبانی توکیو برگزار شود، اما برای اولین بار این بازی‌ها به علت فراگیری ویروس کرونا با یک سال تأخیر برگزار می‌شود. طبق برنامه جدید قرار است از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱ (یکم مرداد تا ۱۷ مرداد ۱۴۰۰) در توکیو برگزار شود. امروز بخش اول کاروان المپیکی ورزش ایران نیز به سوی توکیو بدرقه شد.

کاروان ورزشی ایران در این دوره بازی‌ها از حیث تعداد شرکت کننده رکورد زده و برای اولین مرتبه تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک تابستانی توکیو به عدد ۶۷ رسیده است. پیشتر در المپیک ریو کاروان ورزشی ایران متشکل از ۶۴ ورزشکار بود، اما در این دوره ایران موفق شد ۳ سهمیه بیشتر کسب کند. البته ایران ۶۸ سهمیه گرفته بود که با محرومیت بهمن عسگری ملی‌پوش کاراته، یک سهمیه ایران کم شد. نکته قابل توجه در میان کاروان ورزشی ایران حضور ۱۱ ورزشکار بانو در این دوره بازی‌ها است که این تعداد حضور بانوان ایرانی نیز یک رکورد به حساب می‌آید.

۶۷ سهمیه المپیکی ایران به تفکیک بدین قرار است:
والیبال: ۱۲ سهمیه

بسکتبال: ۱۲ سهمیه

دوومیدانی: ۴ سهمیه (احسان حدادی، حسن تفتیان، فرزانه فصیحی، مهدی پیرجهان)

تیراندازی: ۶ سهمیه (نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، هانیه رستمیان، فاطمه کرم‌زاده، مهیار صداقت، جواد فروغی)

کشتی آزاد: ۶ سهمیه (رضا عطری، حسن یزدانی، یدالله محبی، امیرمحمد یزدانی، یونس امامی و محمدحسین محمدیان)

کشتی فرنگی: ۵ سهمیه (علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی، امیر قاسمی منجزی، حمیدرضا گرایی و محمدهادی سارودی)

دوچرخه‌سواری: یک سهمیه (سعید صفرزاده)

تیراندازی با کمان: یک سهمیه (میلاد وزیری)

تکواندو: سه سهمیه (آرمین هادی‌پور، میرهاشم حسینی، ناهید کیانی)

شمشیربازی: ۴ سهمیه (مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی)

کاراته: ۳ سهمیه (سجاد گنج‌زاده، حمیده عباسعلی، سارا بهمن‌یار)

بوکس: دو سهمیه (دانیال شه‌بخش و سیدشاهین موسوی)

تنیس روی میز: یک سهمیه (نیما عالمیان)

قایقرانی: دو سهمیه (علی آقامیرزایی در آب‌های آرام و نازنین ملایی در روئینگ)

وزنه‌برداری: ۳ سهمیه (علی هاشمی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم، علی داودی در دسته فوق‌سنگین، پریسا جهانفکریان در دسته ۸۷ کیلوگرم که المپیک را به علت مصدومیت از دست داد)

شنا: یک سهمیه (متین بالسینی)

بدمینتون: یک سهمیه (ثریا آقایی)

 کاروان المپیک ایران

شرایط کاروان اعزامی به المپیک
به نظر شرایط کلی کاروان اعزامی ایران به المپیک خیلی مساعد نیست. در وزنه برداری که در ادوار گذشته یکی از شانس‌های ایران برای کسب مدال بود وزنه برداران نامی ایران همچون سهراب مرادی و کیانوش رستمی موفق به کسب سهمیه نشدند و دو وزنه‌بردار جوان و کم تجربه به بازی‌های المپیک اعزام می‌شوند. از آن‌ها نمی‌توان انتظار مدال طلا داشت و چنانچه بتوانند در این بین نقره و یا برنز کسب کنند می‌توان آن را موفقیت بزرگی برای وزنه‌برداری ایران برشمرد.

شرایط تکواندو که زمانی با حضور هادی ساعی و یوسف کرمی همیشه در صف مدعیان مدال طلا بودیم در این دوره به کلی عوض شده و تکواندوکاران اعزامی از توانایی کسب مدال برخوردار نیستند.

تک ستاره دو و میدانی ایران در این سال‌ها احسان حدادی صاحب مدال نقره المپیک لندن هست. حدادی پیشتر از امید‌های مدال کاروان ایران بود، اما این روز‌ها شرایط مطلوبی ندارد و با دیسک کمر دست و پنجه نرم می‌کند و از آمادگی لازم برای میدان المپیک به دور است.

چه کسانی شانس مدال دارند
به نظر می‌رسد بیشترین امید مدال کاروان ایران در این دوره بازی‌ها را باید از بین کشتی‌گیران یافت. جایی که ۶ کشتی‌گیر آزادکار و ۵ کشتی‌گیر فرنگی‌کار بر روی تشک می‌روند.

کاروان المپیک ایران

حسن یزدانی: پرامیدترین ورزشکار ایران در المپیک حسن یزدانی دارنده مدال طلای المپیک ریو است. رقیب سرسخت یزدانی دیوید تیلور است. چنانچه اتفاق غیر مترقبه‌ای پیش نیاید شاید حسن یزدانی بار دیگر بتواند خوش‌رنگ‌ترین مدال المپیک را کسب کند.

در این بین می‌توان امید داشت دیگر کشتی‌گیران آزادکار همچون رضا اطری، محمدحسین محمدیان و امیرحسین زارع نیز شانس مدال داشته باشند.

محمدعلی گرایی: در کشتی فرنگی با توجه به تجربه محمدعلی گرایی می‌توان وی را از شانس‌های کسب مدال کاروان ایران دانست. اما در سایر اوزان کشتی فرنگی نفرات اعزامی کم تجربه‌تر هستند و نمی‌توان خیلی امیدوار به کسب مدال بود. مگر آنکه محمد بنا بار دیگر همچون المپیک لندن همگان را شگفت زده کند.

در مجموع روشن است که بار اصلی کسب مدال کاروان ایران در المپیک توکیو همانند همیشه بر دوش تیم‌های کشتی ایران است، هر چند همواره مسابقات ورزشی عجین با شگفتی‌هاست و با توجه به تمام مشکلاتی که در راه آماده سازی کاروان ورزشی ایران وجود داشته مردم همچنان منتظر شگفتی و سورپرایز از سوی ورزشکاران اعزامی هستند.

کاروان المپیک ایران
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی