تاثیرات مثبت و منفی روزه‌داری بر سلامتی

۷ روز گرسنگی؛ بدن چه واکنشی نشان می‌دهد؟

گروهی از پژوهشگران تاثیرات مثبت و منفی روزه‌داری را بر سلامتی آشکار کرده‌اند؛ آنها ۱۲ داوطلب سالم را برای شرکت در دوره روزه‌داری هفت روزه انتخاب کردند که طی این مدت آن‌ها اجازه نوشیدن آب را داشتند، اما نباید هیچ غذایی می‌خوردند.

بلیت سینما‌ گران می‌شود؟

رضا سعیدی‌پور، عضو شورای صنفی نمایش در روزهای پایانی سال جاری اعلام کرد که امسال (۱۴۰۲) هیچ‌گونه افزایشی در قیمت بلیت سینما‌ها نخواهیم داشت.
یک اینفلوئنسر چینی مطرح کرد

حس و حال هنرمند در سفال‌های ایرانی

Chen Jingyan (هالام) از جمله اینفلوئنسر‌های حوزه صنایع دستی و طراح لباس‌های سنتی چین است که در قالب این گروه به ایران سفر کرد و در این باره می‌گوید: در سفال‌های ایرانی حس و حال هنرمند موج می‌زند و در سفال‌های چین اسطوره و تاریخ است که حس می‌شود.

مجسمه بزرگ فرعون کشف شد

وزارت گردشگری و آثار تاریخی مصر اعلام کرد که یک پروژه باستان‌شناسی مشترک بین مصر و ایالات متحده آمریکا در «منیا»، شهری در مصر، به کشف بخش بالایی یک مجسمه بزرگ تصویرگر «رامسس دوم» منجر شده است.
گزارشی از تهدید کشاورزی در جوار یکی از محوطه‌های شاخص تاریخی کشور

خطر بیخ گوش شهر باستانی بیشاپور

خطر کشت و کار و کشاورزی در حریم شهر باستانی بیشاپور در حالی اتفاق می‌افتد که برای هرگونه فعالیت در این محدوده باید مجوز‌های مربوطه از اداره کل میراث فرهنگی استان فارس اخذ شده باشد و مشخص نیست که برای این اقدام مخاطره‌آمیز، آیا چنین مجوز‌هایی اخذ شده است یا خیر؟
ضرغامی می‌گوید خوب است که شهید مطهری امروز در بین ما نیست

واکنش وزیر به حکم شروین حاجی‌پور؛ این نگاه درست نیست

پس از حکم دادگاه علیه شروین حاجی‌پور به دلیل ترانه اعتراضی «برای ..» که در آن به سه سال و هشت ماه حبس و خلاصه نویسی کتاب حقوق زن در اسلام تالیف دکتر مطهری و .. محکوم شده بود، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌گوید این نگاه درست نیست و «خوب است که شهید مطهری امروز در بین ما نیست.»

چرا فراعنه دیگر هرم نساختند؟

هنوز به طور کامل مشخص نیست چرا فرعون‌ها ساخت هرم‌های سلطنتی را متوقف کردند، اما مسائل مرتبط با امنیت می‌تواند یکی از دلایل این موضوع باشد.