چرا فراعنه دیگر هرم نساختند؟

هنوز به طور کامل مشخص نیست چرا فرعون‌ها ساخت هرم‌های سلطنتی را متوقف کردند، اما مسائل مرتبط با امنیت می‌تواند یکی از دلایل این موضوع باشد.

«نور» به فلوریدا می‌رود

فیلم کوتاه «نور» به کارگردانی علیرضا سعدی به هفدهمین دوره جشنواره آمریکایی گاسپاریلا در فلوریدا رسید. این جشنواره ۲۱ تا ۲۴ مارس ۲۰۲۴ (۲ تا ۵ فروردین ماه ۱۴۰۳) در فلوریدا برگزار می‌شود.
همزمان با سالگرد درگذشت سیمین دانشور برگزار می‌شود

بزرگداشت بانوان نامدار در فرهنگ و ادب معاصر

مراسم بزرگداشت «بانوان نامدار در فرهنگ و ادب معاصر» از ساعت ۵ بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ در فرهنگسرای فردوس تهران برگزار می‌شود.

«نجوای عشق» روی صحنه رفت

گروه موسیقی «نجوای عشق» به سرپرستی حریر شریعت زاده و خوانندگی وحید تاج قطعاتی از آثار خاطره ساز و ماندگار موسیقی ایران را در تالار وحدت اجرا کرد.
‌می‌خوای بکن می‌خوای نکن
افاضات اضافه

‌می‌خوای بکن می‌خوای نکن

عوام الملک در هفته‌ای که گذشت به رابطه خاص بین عوام و خواص و علاقمندان به خواصیت پرداخته و شعر جالبی سروده است.
تحولات و اقتضائات کیلومترها جلو رفته است ..

وزیر ارشاد: ما عقب مانده‌ایم

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تحولات و اقتضائات آمده و کیلومتر‌ها جلو رفته و ما به معنای حوزه حکمرانی عقب مانده‌ایم.
نماینده وزارت توسعه اقتصادی روسیه در ایران توضیح داد

لغو ویزای گروهی روسیه و ایران به کجا رسید؟

یاکوب بلکین، نماینده وزارت توسعه اقتصادی روسیه در ایران هر گونه مشکل در اجرای لغو ویزای سفر‌های گروهی بین ایران و روسیه را رد کرد و گفت: در ابتدای تنظیم مکانیزم تبادل گردشگران گروهی بدون ویزا، مشکلات ریز پیش آمد، از جمله اینکه پلیس مهاجرت در ایران و روسیه از این مکانیزم مطلع نبود. پس از برگزاری چند جلسه با نمایندگان پلیس مهاجرت، وزارت گردشگری ایران و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی (نهاد هماهنگ‌کننده سفر‌های گروهی بدون ویزا بین دو کشور) این مشکل حل شد.