تیتر امروز

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

این دوازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

این دوازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

کد خبر: ۱۶۸۸۹۰
۲۰:۲۵ - ۲۸ تير ۱۴۰۳

ظریف:روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

دیدارنیوز _ اتاق خبر: با دوازدهمین برنامه مجله خبری دیدار در خدمت مخاطبان دیدارنیوز هستیم.

درود بر شما بینندگان و همراهان عزیز تلویزیون دیدارنیوز، اینجا استودیوی تلویزیونی دیدارنیوز و من محمدرضا حیاتی با مجله خبری دیدار در خدمت شما هستم.

ویدیوی دوازدهمین برنامه مجله خبری دیدارنیوز را می توانید اینجا، آپارات و یوتیوب ببینید.

 

در این برنامه می‌بینید و می‌شنوید

۱/ روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف
۲/ شروط مجلس برای همراهی با دولت پزشکیان
۳/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم
۴/ پرداخت پول نفت ایران با چای
۵/ ممنوعیت پرواز هواپیما‌های «ماهان ایر» برفراز عربستان
۶/ دومین رکورد تورم در دولت سیزدهم

مشروح اخبار 

۱/ روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد

ظریف رییس شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه چهاردهم در گفتگو با شبکه خبر سیما اظهار داشت مردم به پزشکیان رای داده‌اند، بنابراین افرادی برای وزارت پیشنهاد می‌شوند که در راستای دیدگاه‌های دکتر پزشکیان حرکت کنند، این کابینه ائتلافی نیست.

محمد جواد ظریف گفت: از خاتمی، روحانی، قالیباف و حتی رقبای آقای پزشکیان همچون جلیلی برای مشورت در معرفی کابینه استفاده می‌کنیم و تلاش می‌کنیم ۶۰ درصد اعضای کابینه جدید باشند.

رییس شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه چهاردهم گفت تلاش داریم همزمان با مراسم تحلیف رییس جمهور، اعضای کابینه را نیز معرفی کنیم.

محمد جواد ظریف گفت دکتر پزشکیان نامزد جبهه اصلاحات بوده، اما رنگین‌کمانی از گروه‌های سیاسی حول ایشان گرد آمده‌اند.

در این رابطه گفتگو می‌کنیم با آقای حسن هانی زاده، کارشناس سیاسی؛ به نظر شما آیا روند کارگروه‌ها برای انتخاب وزرا درست است و آیا خروجی این کارگروه‌ها مشخص است؟

۲/ شروط مجلس برای همراهی با دولت پزشکیان

اسماعیل کوثری نماینده مجلس می‌گوید: دولت اگر در جهت اقدامات خودش، دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید را الگو قرار دهد و بر آن اساس کار را دنبال کند، قطعا مجلس همکاری لازم را با دولت خواهد داشت.

کوثری افزود باید ببینیم دولت عملکرد و یا برنامه‌هایش بر چه اساسی است و آن زمان می‌توان گفت مجلس در جهت آن‌ها همکاری می‌کند تا به منافع مردم و ملی عمل شود.

۳/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

باقری کنی سرپرست وزارت خارجه در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت: ما هنوز عضو برجام هستیم؛ آمریکا هنوز به برجام نتوانسته است برگردد، لذا هدفی که تعقیب می‌کنیم، احیای توافق سال ۲۰۱۵ است، ما به دنبال توافق جدیدی نیستیم.

سرپرست وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای دخالت ایران در ترور نافرجام ترامپ اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران صرفاً از سازوکار‌های حقوقی و قضایی قانونی داخلی و بین‌المللی برای احقاق حقوق خود و همین‌طور به دست عدالت سپردنِ آمران، عاملان و مباشران ترور شهید سلیمانی استفاده کرده و خواهد کرد.

در این باره قرار است گفتگو کنیم با آقای رحمن قهرمانپور، کارشناس مسایل سیاسی و بین الملل؛ چقدر با این دیدگاه آقای باقری کنی موافق هستید؟ آیا احیای برجام محقق می‌شود؟

۴/ سریلانکا پول نفت ایران را با چای پرداخت کرد

نیراج دی مل رئیس هیئت مدیره سازمان چای سریلانکا گفت این کشور ۵۵ میلیون دلار از ۲۵۱ میلیون دلار بدهی خود بابت خرید نفت از ایران را از طریق صادرات چای پرداخت کرده است.

علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران هم گفت: «ما در مذاکرات اخیر طی یک قرارداد مکتوب توافق کردیم ماهانه چای سریلانکا را به عنوان باز پرداخت هزینه فروش نفت دریافت کنیم.

۵/ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به اسراییل:

اگر تانک‌هایتان را به جنوب لبنان بیاورید، دیگر چیزی به عنوان کمبود تانک نخواهید داشت؛ چون تانکی برایتان باقی نخواهد ماند.

دبیرکل حزب الله لبنان در پاسخ به تهدیدات اسراییل مبنی بر حمله به جنوب لبنان و حزب الله گفت اگر تانک هایتان را به جنوب لبنان بیاورید دیگر چیزی بعنوان کمبود تانک نخواهید داشت، چون تانکی برایتان باقی نخواهد ماند. سید حسن نصرالله به اسرائیلی‌ها هشدار داد تا زمانی که تجاوز به غزه، مردم و مقاومت در اشکال مختلف آن ادامه داشته باشد، جبهه ما در لبنان متوقف نخواهد شد.

۶/ دومین رکورد تورم در دولت سیزدهم

سایت دیده‌بان ایران نوشت: دومین رکورد تورم در دولت سیزدهم رقم خورده است و در این ۳سال به‌طور میانگین بیش از ۶۲درصد رشد کرده است.

اهمیت این موضوع سبب شد تا گفت و گویی داشته باشیم با دکتر مهدی پازوکی، تحلیلگر مسایل اقتصادی؛ به نظر شما آیا رشد ۶۲ درصدی درست است یا نه؟

عربستان پرواز هواپیما‌های «ماهان ایر» را بر فراز این کشور ممنوع اعلام کرد

اداره کل هوانوردی غیرنظامی عربستان GACA مجوز ورود شرکت هواپیمایی ماهان ایران به این کشور را باطل کرد.

-این اداره پرواز شرکت ایرانی ماهان ایر را برای فرود در فرودگاه‌های عربستان یا پرواز بر فراز حریم هوایی آن کشور ممنوع کرده است.

-اداره کل هوانوردی غیرنظامی عربستان، شرکت ماهان ایران را به نقض قوانین داخلی این کشور متهم کرده که امنیت اپراتور‌های بین‌المللی را در عربستان به خطر انداخته است.

عوامل برنامه:

تهیه کننده: سهیل محمدیان

کارگردان‌: سعید مسعودی

سردبیر: نسرین نیکنام

فیلمبردار: سجاد باقری

اجرا: محمدرضا حیاتی

تدوین: ماهان قره‌گوزلو

مشاور: علیرضا خوشبخت

و با تشکر از آقایان رحمن قهرمانپور، حسن هانی‌زاده و مهدی پازوکی کارشناسان این برنامه

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی