در اولین جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در دولت چهاردهم مطرح شد

انتقاد پزشکیان از نظام آموزشی و نظام پرداخت حقوق/ دانشگاه تاسیس کرده‌ایم که کسب درآمد کنیم؟!

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری با بیان اینکه سرمایه مادی و عمر جوانان را صرف کسب آموزشی بی‌کیفیت برای تربیت فارغ‌التحصیلان بیکار می‌کنیم، گفت: گرفتار بی‌عدالتی شدید در نظام آموزشی کشور هستیم.
رئیس‌جمهور در مراسم تودیع و معارفه وزیر امور خارجه مطرح کرد

اروپایی‌ها مرز‌های خود را باز کردند، ما مسلمانان در حال دیوار کشیدن هستیم

مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری در مراسم تودیع و معارفه علی باقری کنی و عباس عراقچی وزیران امور خارجه سابق و جدید با بیان اینکه به دنبال صلح با دنیا هستیم، با هیچکس دعوا نداریم، اما در مقابل هر ظلمی در هر نقطه‌ای می‌ایستیم و با ظالم دشمنی خواهیم داشت، گفت: اروپایی‌ها مرز‌های خود را به روی یکدیگر باز کردند، پول خود را یکی کردند، اما ما مسلمانان در حال دیوار کشیدن بین خود هستیم.
زهرا نژادبهرام مطرح کرد

دولت وفاق ملی بدون حضور زنان معنا ندارد

زهرا نژادبهرام، عضو سابق شورای شهر تهران و فعال حوزه زنان معتقد است که دولت وفاق ملی بدون حضور زنان معنا ندارد و انتظار جامعه بعد از مشارکت جدی که زنان در انتخابات انجام دادند، بیش از یک وزیر زن بود. او می‌گوید: اولویت مسعود پزشکیان در گام نخست، فعال کردن لایحه نفی خشونت علیه زنان است که ۳ سال است در بایگانی مجلس خاک می‌خورد.
علی محمد حاضری، فعال سیاسی اصلاح طلب مطرح کرد

اصلاح فیلترینگ، طرح نور و سیاست خارجی باید در اولویت باشد

علی محمد حاضری، فعال سیاسی با اشاره به شعارهای پزشکیان در دوران تبلیغات انتخابات گفت: رئیس‌جمهور در آن مقطع از برخی مسائل کشور مثل فیلترینگ، طرح نور و سیاست خارجی کشور انتقاد کرده بود؛ بنابراین اصلاح همین مسائل باید در اولویت باشد.

حمله میرسلیم به زاکانی؛ رسیدگی به مفاسد شهرداری در اولویت دستگاه قضا باشد

مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حمله به علیرضا زاکانی، شهردار تهران اعلام کرد: شایسته است رسیدگی به انحرافات و مفاسد شهرداری ⁩تهران، باتوجه به آثار زیانباری که بر سایر شهر‌های کشور و روستا‌ها گذاشته، در اولویت بازرسی‌های دستگاه قضایی قرارگیرد.
ادامه تحریم‌ها ایرانسوز است و زمان توسعه را از ایران می‌گیرد

جلالی‌پور: پزشکیان به دنبال توسعه کشور است/ روند بکارگیری زنان و جوانان ادامه پیدا کند

حمیدرضا جلایی‌پور، استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید که مسعود پزشکیان به دنبال توسعه کشور است و روند بکارگیری زنان و جوانان متخصص در پست‌های وزارت خانه‌ها و استانداری‌ها باید ادامه پیدا کند.
دوران خالص‌سازی و اخراج اساتید تمام شد؟

دولت سیزدهم رفت، استاد اخراجی برگشت

پس از پایان دوران دولت سیزدهم که با اخراج عجیب و پی‌درپی اساتید منتقد در دانشگاه‌های ایران همراه بود، یک استاد دانشگاه شریف از بازگشت خود به این دانشگاه خبر داده است.