ازدواج‌های رنگ به رنگ؛ سفید، سیاه، خاکستری و بنفش!
چه برسر فرزندان ازدواج‌های رنگی می‌آید؟

ازدواج‌های رنگ به رنگ؛ سفید، سیاه، خاکستری و بنفش!

ازدواج سفید از سوغاتی‌های فرنگ است که حتی به‌طور دقیق و کامل در ایران معنا نشده است. سوغاتی که این روزها به یک معضل اجتماعی تبدیل شده و عواقب خطرناکی برای فرزندان به‌وجود آمده از این نوع ازدواج و حقوق زوجین رقم زده است.
این مستطیل سبز دوست داشتنی
فوتبالیست‌ها به‌مثابه کنشگران اجتماعی

این مستطیل سبز دوست داشتنی

فوتبالیست‌ها با توجه به ظرفیت‌های گفتگویی و محبوبیتی که در میان مردم دارند، می‌توانند به توسعه فرهنگ مدنی کمک کرده و به عنوان سفیران صلح و سازندگی در تمام جهان عمل کنند.
قانعي‌راد و الگوي كنشگري استادانه

قانعي‌راد و الگوي كنشگري استادانه

هر كس استاد قانعي‌راد را نديده بود و هر كس او را نمي‌شناخت امروز و در مراسم تجليل و تشييع او مي‌توانست تصوير او را در كلام‌ها و نگاه‌ها و سكوت‌ها و بغض‌ها و اشك‌ها و دست‌زدن‌ها ببيند و بشنود.
انعام دادن تشکر است یا توهین؟
انعام دادن یا ندادن؛ مسئله این است

انعام دادن تشکر است یا توهین؟

آدم‌های مؤدب و متشخص در توکیو هیچ‌گاه انعام نمی‌دهند. در نیویورک میزان تشخص افراد را می‌توانی از مقداری که انعام می‌دهند بفهمی. نگاه مثبت یا منفی به انعام در جوامع مختلف به مولفه‌های فرهنگی، اقتصادی و تاریخی متعددی بستگی دارد، اما به هر ترتیب شاید انسانی‌ترین بخش رستوران‌روی در دنیای امروز ما همین باشد. اینکه به اختیار خود با دادن انعام دیگری را هم در لذتت شریک و غذا خوردن را به چیزی بیش از یک مبادلۀ تجاری تبدیل می‌کنی.
تنها در طوفان‌ها برای کودکان
نقدی بر عملکرد مسئولین و سمن‌ها در رابطه با ورزشکار حامی کودکان کار

تنها در طوفان‌ها برای کودکان

ورزشکارانی که دست به اقدامات پرخطر این چنینی می‌زنند باید از جانب نهادهای مسئول و همچنین سازمان‌های مردم‌­نهاد مورد حمایت قرار گیرند که صدای آن موضوع به گوش افراد بیشتری برسد و در نهایت تاثیر بسزایی در کاهش بحران‌های اجتماعی داشته باشند.
در سوگ هجرت مردی که نگران ایران بود

در سوگ هجرت مردی که نگران ایران بود

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، در یادداشتی «محمد امین قانعی راد» را مردی نگران ایران و دارای سهمی بسزا در بالیدن جامعه‌شناسی ایران توصیف و خاطرنشان کرد: او تا آخرین روزها که تن رنجور شده‌اش توان داشت، برای ایران و مسائل مختلفش فکر کرد، نوشت و مصاحبه کرد.
قوت ما لقمه نانی است که خشک است و زمخت
کودکان کار؛ آسیب‌ها و راه‌کارها

قوت ما لقمه نانی است که خشک است و زمخت

سیاست‌های سلبی و مدیریت مکانیکال در زمینه رفع آسیب کودکان کار در قالب طرح‌های جمع‌آوری و دستگیری، قادر به حل این مشکل نیست. رویه‌های حقوقی باید بر مبنای حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی کودکان قرار گیرد.
معجزه با توپ فوتبال
چرا نمی‌شود عاشق فوتبال نبود؟

معجزه با توپ فوتبال

به واقع کمتر پدیده‌ای را می‌توان یافت که از طرفی با سیاست در ارتباط باشد و از طرف دیگر با اقتصاد. صاحبان قدرت واردش شوند و عدد و رقم‌های عجیب از آن بیرون بیاید. جنبش‌های اجتماعی را متاثر کند و بر زندگی روزمره آدم‌ها تاثیر بگذارد. آدم‌ها برایش خودشان را به خطر بیاندازند و به مثابه یک ایدئولوژی مقدس به آن نگاه کنند.
رشد قارچ‌گونه سایت‌های شرط‌بندی فوتبال
توضیحات و هشدارهای پلیس فتا درباره قمار فوتبالی در برخی از سایت‌ها

رشد قارچ‌گونه سایت‌های شرط‌بندی فوتبال

در آستانه شروع جام جهانی فوتبال، دوباره بازار شرط‌بندی فوتبال در برخی از سایتهای خاص داغ شده است. مناسب دیدیم ضمن توجه به این مسئله، گزارشی را که پلیس فتا در این زمینه در سایت خود منتشر کرده است، در معرض مطالعه خوانندگان قرار دهیم.