تابوي تربيت جنسي

تابوي تربيت جنسي

متاسفانه بايد اعتراف نمود كه كشور ما نيز از جمله كشورهايي است كه به دلايل فرهنگي، مذهبي و سياسي در آن تربيت جنسي به يك تابو تبديل شده است و چه در كانون خانواده و چه در مدرسه حلقه مفقود شده نظام تعليم و تربيت است و كمتر ديده شده كه خانواده يا مدرسه‌اي اين مهم را مورد توجه جدي قرار دهد.
استیضاح وزرای چهل‌ساله‌ آموزش و پرورش

استیضاح وزرای چهل‌ساله‌ آموزش و پرورش

چهل سال عملکرد وزارت آموزش و پرورش در زمینه‌های پیرامونی آموزش جنسی شایسته‌ استیضاح است؛ چرا که با تأثیرپذیری و مرعوب شدن از تابوبودن آموزش جنسی از همه نوع موضوعات پیرامونی آموزش جنسی امتناع نموده است؛ در حالیکه انتظار می‌رفت با سیاست فعال در به‌کارگیری توان ملی در این زمینه از جمله انجمن‌های غیردولتی و سازمان‌هایی همانند سازمان نظام روان‌شناسی و انجمن‌های علمی دانشگاهی، تولید دانش فنی در این زمینه‌ها را بسترسازی می‌کرد.
کنکاشی در ساختارهای جنسی با تاکید بر کودک‌آزاری در ایران

کنکاشی در ساختارهای جنسی با تاکید بر کودک‌آزاری در ایران

در محور دیگر نهاد آموزش قرار دارد که هنوز به تعالیم جنسی به شکل تابو می‌نگرد. آموزش‌های جنسی در خانواده، مدارس و نهادهای تربیتی، خود بخشی از پروسه توسعه فرهنگی است که باید مدنظر قرار گیرد. بایستی تابوی آموزش جنسی برای کودکان شکسته شده و درباره‌ حریم بدن به کودک تعلیم داده شود.
از بوق ماشین تا طناب دار و دیگر هیچ!
نگاهی آسیب‌شناسانه به ابعاد خشونت در حوزه عمومی

از بوق ماشین تا طناب دار و دیگر هیچ!

خشونت در عرصه عمومی پدیده چندوجهی است که از دلایل مختلف زیستی، اجتماعی و روانی نشات می‌گیرد. ایرانیان مع‌الاسف در ارتکاب به این نوع از خشونت ید طولایی دارند.
برجام و اعتیاد

برجام و اعتیاد

تحقیقاتی که در دنیا انجام شده، نشان داده است که میزان بروز اعتیاد در بدترین شرایط اقتصادی و اجتماعی از درصد خاصی بالاتر نمی‌رود؛ یعنی درصورتی‌که مواد در کشور به وفور موجود باشد هم تعداد معتادان از درصد خاصی تجاوز نمی‌کند. چند سال قبل هم دو نفر از پژوهشگران اعتیاد در ایران با استفاده از نظریه بازی‌ها، تحقیق میدانی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که بیشترین نرخ قابل تصور برای بروز و شیوع اعتیاد در ایران در سال ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ رخ داده و دیگر نرخ شیوع و بروز اعتیاد در کشور از آن بالاتر نخواهد نرفت.
کاهش آسيب اعتياد نیازمند بازتعريف

کاهش آسيب اعتياد نیازمند بازتعريف

شيوه مصرفي تزريق عمدتا با هرويين همراه است تا ترياک. از اين رو، ميزان رشد قيمتي و گراني بيشتر ترياک نسبت به هرويين، به معناي جايگزيني هرويين از سوي برخي از مصرف‌کنندگان ترياک خواهد بود.
۱۰