تداوم بحران بی آبی در ایران/ سیل اخیر نشانه پایان دوران خشکسالی نیست
محمد درویش در گفتگو با "دیدارنیوز" به تاثیر بارش‌های اخیر بر بحران آب پرداخت؛

تداوم بحران بی آبی در ایران/ سیل اخیر نشانه پایان دوران خشکسالی نیست

در کشور‌هایی مانند ایران که استعداد سیل خیزی آن‌ها زیاد است سیستم‌های پایش سیل وجود دارد تا به موقع، به مردم پایین دست هشدار دهند، اما در ایران  متأسفانه سازمان‌های آب منطقه‌ای در هیچکدام از استان‌های زاگرس نشین چنین سیستمی ندارند. امسال ما با یک سال غیر عادی رو به رو هستیم، اما هنگامی می‌توانیم بگوییم که وارد دوره‌تر سالی شده‌ایم که مثلاً پنج سال متداول این اتفاق رخ دهد که تا کنون در تاریخ ایران چنین دوره‌ای وجود نداشته است.
ختنه زنان؛ خشونتی به نام سنت
گفتگوی "دیدارنیوز" با کامیل احمدی به مناسبت روزجهانی مبارزه با ختنه زنان؛

ختنه زنان؛ خشونتی به نام سنت

ختنه زنان یکی از مهم‌ترین مصادیق خشونت علیه زنان و کاری غیر انسانی است. هدف نهایى از انجام ختنه زنان، کاهش میل جنسی زن بوده و در بخشی از مناطق، به دلایل مختلفی از جمله پیروى از سنت‌های اشتباه انجام می‌شود.
آنگاه که خشونت، شوخ طبع می‌شود
"دیدارنیوز" به بررسی فیلم «مردی بدون سایه» می پردازد؛

آنگاه که خشونت، شوخ طبع می‌شود

یکی از مشکلاتی که گریبان­گیر تمام فیلمسازان علاقمند به ژانر "تریلر" در ایران است، عدم تطابق فضای رئال اجتماعی آنها با ایده های فانتزی روانکاوانه است. بستر فیلم هایی نظیر "مردی بدون سایه" به هیچ وجه کشش تحمل وزن المان های استعاره ای فضای تریلر را ندارد. نمی­توان همزمان هم مستند ساخت و هم از استعاره های وابسته به "فرا واقعی بودن" استفاده کرد و همین نیز جدی ترین ایراد فیلم نه چندان دلچسب علیرضا رئیسیان است.
سقط قانونی جنین حق زنان است؟
سیمین کاظمی، جامعه شناس و پزشک در گفتگو با "دیدارنیوز":

سقط قانونی جنین حق زنان است؟

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۰۵ از ۲۱۱ میلیون بارداری، حدود ۴۶ میلیون با سقط خاتمه پیدا کرده­ اند که در بیشتر از ۱۸ میلیون به روش ناسالم انجام شده است. سقط جنین غیر ایمن، سالانه موجب مرگ ۶۸ هزار مادر در جهان می­شود و در رده سوم یا چهارم علل مرگ مادران قرار می­گیرد.