تیتر امروز

محمد حسن موحدی ساوجی:حکومتی که رضایت اکثریت را ندارد اسلامی نیست/خداوند به پیامبرش هم‌حق تحمیل حکومت را نداد
در دهمین برنامه دیدار اندیشه گفت‌وگو با یک استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد:

محمد حسن موحدی ساوجی:حکومتی که رضایت اکثریت را ندارد اسلامی نیست/خداوند به پیامبرش هم‌حق تحمیل حکومت را نداد

دیدار اندیشه در دهمین برنامه خود میزبان محمد حسن موجدی ساوجی، استاد دانشگاه و حوزه بود، او معتقد است: از کافران نیز نمی‌توان حق حیات، حق آزادی اندیشه، حق تعیین سرنوشت، حق مالکیت و تحصیل را سلب...
المپیک پاریس؛ حذف شمشیرباز ایران/ پرش دیدنی الفتی/ تمرین هانیه رستمیان +ویدیو
این گزارش بروز رسانی می‌شود

المپیک پاریس؛ حذف شمشیرباز ایران/ پرش دیدنی الفتی/ تمرین هانیه رستمیان +ویدیو

بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ از امروز (شنبه) رسما آغاز شده و نمایندگان پرامید ایران در چند رشته از جمله قایقرانی، شمشیربازی، ژیمناستیک و تنیس روی میز به میدان خواهند رفت و در تیراندازی هم هانیه...
افاضات اضافه

نخستین نامه مهم اما سرگشاده حضرت عوام‌الملک به مسعود

عوام‌الملک این هفته دست به قلم شده و نامه‌ای سرگشاده به مسعود نوشته؛ او قبل از شروع دوران مسعود توصیه‌هایی کرده که در این مطلب می‌خوانید.

کد خبر: ۱۶۹۳۱۶
۱۸:۳۶ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳

نخستین نامه مهم اما سرگشاده حضرت عوام‌الملک به مسعود

دیدارنیوز ـ عوام الملک:

 

از: حضرت عوام‌الملک، نماینده خودخوانده عوام و رعایای ایران
به: مسعود، رییس منتخب خواص‌الدوله

این مرقومه وقتی به دستت می‌رسد که دقیقا سه هفته از انتخاب شدنت به عنوان رییس خواص‌الدوله می‌گذرد. یعنی در فاصله جمعه، بیست و نه تیر تا پنجشنبه، چهار مرداد سال هزار و چهارصد و سه با حوصله اخبار را دنبال کرده ام، ولی هنوز نفهمیدم قرار است چه کار کنی. البته عجیب هم نیست. من که عوام‌الملکم دقیقا چهار سال است که خاطراتم را روزانه در دو نسخه می‌نویسم که یک نسخه‌اش همین الان به شکل هفتگی منتشر می‌شود تا خواص و عوام بخوانند و یک نسخه‌اش هم قرار است بماند تا پس از مرگ خودم و همه خواصی که اسمشان در خاطرات آمده (البته به شرطی که در فاصله مرگ من تا مرگ همه خواص مذکور مفقود نشود) منتشر شود؛ با این حال نفهمیده‌ام که کلا خواص قرار است چه کار کنند. حالا تو که فقط سه هفته است قرار شده بیایی و هنوز نیامده‌ای. البته لازم است در همین اول کار یک سوال هم بپرسم: تا آخر می‌مانی دیگر؟

خلاصه که آقای مسعود! حضرت عوام‌الملک به این نتیجه رسیده هر چقدر خاطره نوشته برای ثبت در تاریخ کافی‌ست. دوران حسن و عصر ابراهیم به قدر کافی برای همه ما خاطره شده و هنوز هم جایش درد می‌کند. فعلا برای شروع و در این اولین نامه، چون می‌دانم در حال انتخاب خواص‌الدوله‌های دوران مسعود هستی پیشنهاد می‌کنم که سخنگوی خواص‌الدوله‌ها را از بین عوامی انتخاب کنی که در این چهار سال خاطرات روزانه نوشته‌اند و هر هفته منتشر کرده‌اند و از نظر خودشان می‌توانند نماینده عوام و رعایا باشند. قطعا من که نمی‌خواهم و علاقه‌ای ندارم در این مقام قرار بگیرم، اما به نظرم به جز خودم کس دیگری نه در بین عوام و رعایا و نه در بین خواص نمی‌تواند مثل من به درد تصاحب این مقامات بی‌ارزش دنیوی بخورد. ضمنا سعی کن حتما اگر در بین خواص سعیدی هست که همیشه در سایه نشسته و هر چهار سال یک بار از سایه بیرون می‌آید و علیرضایی هم هست که با دیدنش هر عوامی یاد تانک می‌افتد و امیرحسینی هست که اخیرا هر چهار سال یک بار می‌آید و می‌گوید می‌خواهد رییس خواص‌الدوله‌ها بشود، اما اگر هم نشد ریاست هیات مدیره یک برج مسکونی را هم قبول می‌کند و البته اگر در بین بزرگواران کاظمی هست که می‌داند چگونه در ازگل باغ را تبدیل به ساختمان کند و احمدی هم هست که هر جمعه با سخنرانی‌هایش به عوام یادآوری کند که قرار نیست هیچ چیزی در کشور تغییر کند از ایشان حتما استفاده کنی. بالاخره قرار نیست، چون اصلاحیون از تو حمایت کرده‌اند حتما خواص‌الدوله‌هایت از بین آن‌ها انتخاب شوند و قرار نیست اگر چند درصد از عوام به تو رای داده‌اند خواص احساس کنند در مقایسه با عصر ابراهیم چیزی عوض شده است. خواص خوب خواصی هستند که اصلاحی نباشند.

در ضمن یادت باشد باید نسوان را طوری تربیت کنی که همانطور که خواص می‌خواهند لباس بپوشند. با توجه به اینکه قبلا نسوان را خوب تربیت نکرده‌اند و این باعث شده که بعضی‌هایشان فکر کنند شهر‌های ایران هم مثل بغداد و بیروت و دمشق است که هر طور دلشان خواست لباس بپوشند لازم است بلافاصله بودجه لازم برای خرید تعداد بیشتری ون و استخدام افراد بیشتری برای انجام ارشادات لازم نسوان بی‌تربیت را تامین کنی تا تنها مشکل کشور که دکتر ابراهیم در حال حلش بود هم حل شود. این را هم یادت باشد که از وقتی که به عنوان رییس خواص‌الدوله انتخاب شده‌ای هوا خیلی گرم است و این اصلا خوب نیست. یک فکری بکن. می‌گویند گنبد حرارتی روی منطقه ما مستقر شده. ما همان‌هایی هستیم که قبل از دوران تو از گنبد آهنین رد شده‌ایم. حالا اینکه چرا تو نمی‌توانی گنبد حرارتی را سوراخ کنی عجیب است. در آخر این نامه هم لازم است درخواست کنم اگر می‌شود تامین‌کننده فیلترشکنت را به من، که عوام‌الملکم معرفی کنی تا لااقل بتوانم راحتتر با خودت مکاتبه کنم. فعلا عرض دیگری نیست. تا بعد.

طهران الملوثه و الحاره
پنجشنبه، چهارهم مرداد ماه سنه یکهزار و چهارصد و سه شمسی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی