تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

هشدار آمریکا به ترکیه: خرید اس-۴۰۰ روسی تبعات سنگینی دارد

سخنگوی پنتاگون تهدید کرد چنانچه ترکیه به خرید اس-۴۰۰ روسی اصرار بورزد؛ از قراردادهای خرید اف-۳۵ و حتی پاتریوت آمریکایی محروم خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۰۸۹
۱۰:۰۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

دیدارنیوز -  به نقل از دیفنس نیوز، «چارلی سامرز» سخنگوی پنتاگون به ترکیه هشدار داد که اصرار برای خرید اس -۴۰۰ روسی تبعات سنگینی برای روابط نظامی واشنگتن-آنکارا در پی داشته و به قیمت لغو قراردادهای خریداف -۳۵ و پاتریوت تمام خواهد شد.

اظهارات سامرز بعد از آن ایراد شد که «کورتیس اسکاپاروتی» فرمانده مقر اروپایی آمریکا از کنگره این کشور خواست در صورت خرید اس -۴۰۰ روسی از سوی ترکیه، این کشور را از قرارداد خرید اف -۳۵ آمریکایی محروم کند.

این درحالی است که پنجشنبه گذشته، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد قرارداد تحویل اس -۴۰۰ روسی نهایی شده و حتی در آینده احتمال خرید اس -۵۰۰ نیز وجود دارد.

از سوی دیگر، فواد اوکتای معاون رئیس جمهوری ترکیه نیز دیروز جمعه تاکید کرد: اینکه سامانه اس -۴۰۰ را خریداری کردیم به این معنی نیست که سامانه موشکی پاتریوت را نمی‌خریم.

معاون رئیس جمهوری ترکیه تأکید کرد: ما به این سامانه‌ها نیاز داریم و اگر شرایط ما پذیرفته شود بر سر میز مذاکره خواهیم نشست.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان تحویل سامانه موشکی اس -۴۰۰ گفت: قصد داریم نخستین فرآیند تحویل اس -۴۰۰ را در ماه جولای سال جاری میلادی انجام دهیم.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی