تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

جزییات طرح جایگزین «زوج و فرد» تشریح شد

مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد جزئیات حذف طرح زوج و فرد توضیحاتی را ارائه کرد.

کد خبر: ۲۰۴۷۳
۰۸:۳۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز - علی عالی درباره تغییرات محدوده زوج و فرد با بیان اینکه در تغییرات طرح، چند نگاه مهم وجود داشته است که باید به آن توجه شود گفت: مهم‌ترین دلیل ایجاد تغییرات، حل مشکل ساکنین طرح و توجه به مسائل آن‌ها بوده چراکه در این چندسال توجهی به آن نشده بود اما سال گذشته امتیاز ورود و خروج برای ساکنین محدوده طرح ترافیک در نظر گرفته شد و سال آینده هم تخفیف ویژه برای ساکنان محدوده زوج و فرد اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از تصمیمات مهم در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک، توجه ویژه به معاینه فنی برتر است گفت: بر همین اساس برای رانندگانی که اقدام به اخذ معاینه فنی برتر کنند، ۲۵ درصد تخفیف در طرح ترافیک و طرح جایگزین زوج و فرد در نظر گرفته می‌شود که به نسبت سال گذشته تنها ۸ درصد هزینه‌های آن‌ها اضافه می‌شود.

عالی با اشاره به استدلال‌های حذف طرح زوج و فرد با بیان اینکه تفکر پشت اجرای این طرح این است که طرحی عادلانه‌تر برای شهروندان تهرانی باشد و تأثیر بیشتری بر کاهش آلودگی هوا داشته باشد و بتواند قدم‌هایی مهم برای کنترل ترافیک شهر بردارد، افزود: برای اولین‌بار به مردم اختیار داده شد که خودشان تصمیم بگیرند و سفرشان را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند. موضوعی که از سطح کارشناسی به نظر مردمی گذاشته و در شورای شهر هم تصویب شد و حالا مردم حق انتخاب دارند که این تغییر رویه در شهرداری بسیار مهم است و راه را برای حضور پررنگ و اثرگذار شهروندان باز می‌گذارد. در حقیقت آقای پورسیدآقایی در جلسات هم مدام روی این موضوع پافشاری می‌کند و اعتقاد دارد طرح‌هایی که با مشارکت مردم همراه باشد، اثرات بلندمدتی در شهر خواهد داشت.

وی افزود: با اجرای طرح جدید از تابستان سال آینده، مدیریت تردد به خود شهروندان سپرده می‌شود اما چند اتفاق مهم در این طرح دیده شده است چراکه تا به حال خودروهای پلاک فرد در هر فصل حداکثر ۲۶ روز مجاز و خودروهای پلاک زوج حداکثر ۳۹ روز مجاز داشتند که روزهای تعطیل بین هفته هم از این اعداد کم می‌شد اما در طرح جدید، تعداد روزهای مجاز هر خودروی پلاک تهران در طول فصل به عدد ثابت ۲۰ روز خواهد رسید تا تأثیر بیشتری بر کاهش ترافیک و آلودگی هوا داشته باشد و خودروهای غیر پلاک تهران نیز ۱۵ روز در هر فصل مجاز خواهند بود بر این اساس از تابستان ۹۸ رانندگان در هر فصل ۲۰ روز حق تردد رایگان دارند و وقتی این ۲۰ روز تمام شد، برای بعد از آن باید عوارض بپردازند. البته رانندگان دقت داشته باشند که تعداد روزهای مجاز استفاده‌نشده در هر فصل به فصل بعد قابل انتقال نیست.

‎ وی با بیان اینکه یکی از اشتباهاتی که این چند روزه شاهدش هستیم این است که اعلام می‌کنند محدوده زوج و فرد هم عوارضی شده است در حالی که پیش از این هم همین بوده و رانندگان در روزهای غیرمجاز باید کل طرح ترافیک را خریداری می‌کردند و یا جریمه‌اش را پرداخت می‌کردند گفت: اما در حال حاضر به نسبت ساعت استفاده، بین ۷ هزار تا ۲۰ هزار تومان باید پرداخت کنند یعنی بالاترین عوارض آن برابر حداقل پرداختی طرح قبل بوده است.

‎ وی در مورد خودروهای حمل بار نیز افزود: بر اساس مصوبه خودروهای حمل بار، می‌بایست از سامانه مربوطه باربرگدریافت کنند و همچنین وسایل نقلیه پلاک تهرانی که در زمینه جابجایی مسافر و بار فعالیت می‌کنند، روزانه سه سندسفردر سامانه سفربرگ شهرداری ثبت می‌کنند، تخفیف مهمی در نظر گرفته شده است و عملاً همه آن‌ها شامل تخفیف ۷۰ درصدی شده‌اند که در اطلاع‌رسانی این طرح کمتر به آن توجه شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی