تیتر امروز

علی اصغر مهابادی، حقوقدان: سعدی زنده دل است و در بین ما زندگی می‌کند
دیدار از نشست بازنمایی حقوق عمومی در اندیشه سعدی گزارش می دهد

علی اصغر مهابادی، حقوقدان: سعدی زنده دل است و در بین ما زندگی می‌کند

بازنمایی حقوق عمومی در اندیشه سعدی» عنوان نشست و گردهمایی بود که به همت انجمن علمی حقوق اساسی ایران و گروه حقوق عمومی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با حضور جمعی از حقوقدانان و علاقمندان به...
ابر تورم در اقتصاد سال آینده ایران؟/ داعش در سیدنی استرالیا/ حزب‌الله: خلع سلاح، هرگز
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ابر تورم در اقتصاد سال آینده ایران؟/ داعش در سیدنی استرالیا/ حزب‌الله: خلع سلاح، هرگز

این صد و سی و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
حسین نقاشی: فیلترینگ، بستن زبان‌ها و امکان اعتراض مردم است/ نظام حکمرانی دچار بن‌بست‌های جدی است/ امیررضا باقرپور شیرازی: برخی صفر و یک‌هایی ساخته و اصرار دارند که طرف مقابل را در آن گرفتار کنند!/ راه‌حل ملموس در مسئله فیلترینگ این نیست که همه‌ سکوها را یکباره بازگشایی کنیم
بررسی کلان موضوعات حکمرانی فضای مجازی در ایران با حضور یک فعال سیاسی و یک پژوهشگر فضای مجازی

حسین نقاشی: فیلترینگ، بستن زبان‌ها و امکان اعتراض مردم است/ نظام حکمرانی دچار بن‌بست‌های جدی است/ امیررضا باقرپور شیرازی: برخی صفر و یک‌هایی ساخته و اصرار دارند که طرف مقابل را در آن گرفتار کنند!/ راه‌حل ملموس در مسئله فیلترینگ این نیست که همه‌ سکوها را یکباره بازگشایی کنیم

شماری از کلان‌موضوعات و مسائل مهم پیرامون حکمرانی فضای مجازی در ایران، بهانه‌ای شد تا به سراغ حسین نقاشی و امیررضا باقرپور شیرازی، فعال سیاسی و پژوهشگر فضای مجازی رفته و در یکی دیگر از سلسه مناظرات...
یادداشتی از عبدالرضا خزایی

علاقه عجیب صداوسیما به «جو» و «یونجه»

رسانه به اصطلاح ملی (صداوسیمای جمهوری اسلامی) به جای حمایت واقعی از مردم، نسخه جو و یونجه می‌پیچد! اخیرا مجری و کارشناس صداوسیما در برنامه‌ای تلویزیونی توصیه کردند که «با توجه به گرانی برنج، مردم جو بخورند»، آن هم با این توجیه که جو مقوی است!

کد خبر: ۱۹۳۰۵۲
۱۶:۱۶ - ۲۵ آذر ۱۴۰۴

علاقه عجیب صداوسیما به «جو» و «یونجه»

دیدارنیوز _ عبدالرضا خزایی:

رسانه ملی به جای حمایت واقعی از مردم، نسخه جو و یونجه می‌پیچد! اخیراً مجری و کارشناس صداوسیما در برنامه‌ای تلویزیونی توصیه کردند که «با توجه به گرانی برنج، مردم جو بخورند»، آن هم با این توجیه که جو مقوی است!

چنین توصیه‌ای، به جای ارائه راهکار‌های اقتصادی و حمایتی، مصرف مردم را به چیزی نزدیک به نسخه‌های قدیمی و ابتدایی کاهش می‌دهد و طنزی تلخ بر زندگی شهروندان تحمیل می‌کند. نسخه‌ای که اگر خودشان تجربه‌اش نکرده باشند، چگونه انتظار دارند مردم از آن استقبال کنند؟ جناب کارشناس، عالی‌جنابان صداوسیما! هر وقت میل شریفتان به یونجه رفت، آن‌وقت ما هم با جان و دل جو می‌خوریم.

وضعیت وقتی تلخ‌تر می‌شود که به اهداف کلان ایران نگاه کنیم؛ کشوری که قرار بود به قدرت اول منطقه تبدیل شود، حالا با توصیه‌های جو و یونجه، طنز تلخ زندگی روزمره مردم را برجسته می‌کند. 

متأسفانه اغلب کارشناسان رسانه ملی، با رویکرد خطی، نه تنها از تحلیل بی‌طرفانه خودداری می‌کنند، بلکه از به‌کارگیری زبان تمسخر و توصیه‌های غیرواقعی نیز ابایی ندارند.

وقتی رسانه‌ای که باید محل اعتماد و اطلاع‌رسانی باشد، تبدیل به تریبونی برای نسخه‌های کم‌تجربه و غیرواقعی می‌شود، اعتماد عمومی بیش از پیش به چالش کشیده می‌شود. 

چنین برخوردی با مردم، فاصله میان مسئولان و جامعه را عمیق‌تر می‌کند و نشان می‌دهد بدون تمرکز بر شفاف‌سازی، تحلیل دقیق و ارائه راهکار‌های عملی، مردم همچنان با بحران‌های روزمره خود تنها خواهند ماند. رسانه‌های رسمی باید بازوی حمایت و اطلاع‌رسانی مردم باشند، نه محلی برای نسخه‌هایی که طنز تلخ زندگی روزمره را برجسته می‌کنند.

منبع: چند ثانیه

ارسال نظرات
امروز چهارشنبه ۲۶ آذر
امروز چهارشنبه ۲۶ آذر
امروز چهارشنبه ۲۶ آذر
امروز چهارشنبه ۲۶ آذر